Inlägg från: Anonym (Okej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Okej)

Ni som skickar arga lappar till grannarna

ExhibitA skrev 2019-07-18 14:17:45 följande:

Fast du. Om du skriver en arg lapp under villfarelsen att ingen kommer reagera på den och därför känner dig trygg i att vara otrevlig - då är du konflikträdd. Du vill vara otrevlig, men du vill slippa konflikten det kan innebära att ta det ansikte mot ansikte. 

Det skrev jag ju? Skicka en arg lapp så får du ju räkna med att grannen vill prata om det då det faktiskt är riktigt obehagligt att få och dessutom sällan löser någon konflikt. Om du då är livrädd för att grannen ska ringa på - då bör du för din egen skull faktiskt låta bli. 

Så konflikträdda människor ska inte få klaga?

Det är ditt sätt eller inget sätt alls?
  • Anonym (Okej)
    ExhibitA skrev 2019-07-18 14:46:14 följande:

Man kan inte sätta upp arga lappar och sen tycka att grannen är ett psycho för att hen ringer på. Det handlar inte om att inte få klaga, det handlar om att kunna stå för det man gör något annat är orimligt. Klarar man inte av det så är man dels fruktansvärt omogen dels gör man det ju väldigt svårt för sig själv om man sen ska leva med att undvika sin granne resten av tiden man bor där. 

Mitt sätt som du kallar det handlar med andra ord om att kunna bete sig vuxet. Vill man skicka lappar så går det naturligtvis och ingen blir nog arg för en trevlig och försiktig lapp, men ska du prompt skicka en arg får du ju faktiskt ta konsekvenserna av det. 

Men om du själv är en sån som skickar arga lappar, hur tänker du när du gör det? Räknar du med att grannen inte ska tycka att det är obehagligt och prata igenom det och varför är det så svårt att ringa på och prata om du vet vem som stör dig?

Okej, då hänger jag med. Jag trodde du menade alla lappar, inte bara arga.

Där håller jag med. Arga lappar är patetiskt.

Men vänliga och lugna lappar har jag inga problem med.

Och jag lämnar inga lappar :)
Svar på tråden Ni som skickar arga lappar till grannarna