Varför pratar ingen om hund och katt-skam?
Hund och katt är det bästa som finns. Jag skulle inte kunna leva utan mina hundar och katter!
De är bättre än alla människor i världen. Människor är idioter, djur är heliga.
Hund och katt är det bästa som finns. Jag skulle inte kunna leva utan mina hundar och katter!
De är bättre än alla människor i världen. Människor är idioter, djur är heliga.
Vadå det bästa som finns? Klart att en slav är det. En hund förblir en valp, ett barn, hela sitt liv som slav hos en människa. Långt ifrån en vargunge som tillåts följa livets naturliga gång och växa mot självständighet och självbestämmande.
Sedan var inte det frågan, om du på ett egoistiskt sett tycker om katter eller inte, frågan var klimatet. Folk pratar om flygskam och ekofascister (som du själv) pratar med hat om människor, att människor är onda och inte förtjänar att leva, men 30% av vår klimatpåverkan kommer från enbart foderproduktion till hundar och katter.
Då är alltså inte foderproduktion till nyttodjur inräknade.
Eftersom det snackas mycket om att det är egoistiskt att äta kött som människa med tanke på klimatet.
En betande ko kompenserar dock 60% av sina utsläpp genom metangas och möjliggör för biologisk mångfald (vi behöver fler betande djur i Sverige, inte färre).
Din hund kompenserar INTE för klimatet, din hund förstör planeten och dess framtid.
Så tänk på det innan du snackar om flyg, veganmat eller till och med oskyldiga barn.