• Anonym (Äcklad)

    Varför pratar ingen om hund och katt-skam?

    www.sverigesnatur.org/aktuellt/hundar-och-katter-star-stora-klimatutslapp/

    Hundar och katter står för 30% av den totala mänskliga matproduktionen och för 80 miljoner växthusgaser extra på planeten PER ÅR.

    Varför pratar INGEN om detta utan bara om att flyga? Tillochmed barn (framtida generationer/mänskligheten) snackar ekofascister om inte ska få finnas.

    Bara dom själva och sina föräldrar, syskon och vänner då, tills dom själva dör om kanske 70 år.

    Vi kanske borde ha ett konto på instagram som heter Hundskam och protester över hela världen mot alla egoistiska hundägare som förstör klimatet (och psyket på sina kidnappade djur som lever som slavar hos dom).

  • Svar på tråden Varför pratar ingen om hund och katt-skam?
  • Anonym (Bäst)

    Hund och katt är det bästa som finns. Jag skulle inte kunna leva utan mina hundar och katter!

    De är bättre än alla människor i världen. Människor är idioter, djur är heliga.

  • Anonym (Jag)

    Varför ska man prata om miljörelaterad skam överhuvudtaget.

    Prata om feihet glädje och nåt positivt.

  • Anonym (Äcklad)
    Anonym (Bäst) skrev 2019-07-14 08:24:17 följande:

    Hund och katt är det bästa som finns. Jag skulle inte kunna leva utan mina hundar och katter!

    De är bättre än alla människor i världen. Människor är idioter, djur är heliga.


    Vadå det bästa som finns? Klart att en slav är det. En hund förblir en valp, ett barn, hela sitt liv som slav hos en människa. Långt ifrån en vargunge som tillåts följa livets naturliga gång och växa mot självständighet och självbestämmande.

    Sedan var inte det frågan, om du på ett egoistiskt sett tycker om katter eller inte, frågan var klimatet. Folk pratar om flygskam och ekofascister (som du själv) pratar med hat om människor, att människor är onda och inte förtjänar att leva, men 30% av vår klimatpåverkan kommer från enbart foderproduktion till hundar och katter.

    Då är alltså inte foderproduktion till nyttodjur inräknade.

    Eftersom det snackas mycket om att det är egoistiskt att äta kött som människa med tanke på klimatet.

    En betande ko kompenserar dock 60% av sina utsläpp genom metangas och möjliggör för biologisk mångfald (vi behöver fler betande djur i Sverige, inte färre).

    Din hund kompenserar INTE för klimatet, din hund förstör planeten och dess framtid.

    Så tänk på det innan du snackar om flyg, veganmat eller till och med oskyldiga barn.
  • Anonym (Bäst)
    Anonym (Äcklad) skrev 2019-07-14 08:35:11 följande:

    Vadå det bästa som finns? Klart att en slav är det. En hund förblir en valp, ett barn, hela sitt liv som slav hos en människa. Långt ifrån en vargunge som tillåts följa livets naturliga gång och växa mot självständighet och självbestämmande.

    Sedan var inte det frågan, om du på ett egoistiskt sett tycker om katter eller inte, frågan var klimatet. Folk pratar om flygskam och ekofascister (som du själv) pratar med hat om människor, att människor är onda och inte förtjänar att leva, men 30% av vår klimatpåverkan kommer från enbart foderproduktion till hundar och katter.

    Då är alltså inte foderproduktion till nyttodjur inräknade.

    Eftersom det snackas mycket om att det är egoistiskt att äta kött som människa med tanke på klimatet.

    En betande ko kompenserar dock 60% av sina utsläpp genom metangas och möjliggör för biologisk mångfald (vi behöver fler betande djur i Sverige, inte färre).

    Din hund kompenserar INTE för klimatet, din hund förstör planeten och dess framtid.

    Så tänk på det innan du snackar om flyg, veganmat eller till och med oskyldiga barn.


    Mina djur går före allt, även klimatet.

    Om du stör dig så mycket på att djur är dåliga för klimatet (vilket dom inte är) vad tror du då människor är för klimatet?

    Människor är det största hotet mot klimatet och det är även människor som förstört vårat klimat, så tänk på det innan du klagar på det heligaste som vi har på våran jord.
  • Anonym (Äcklad)
    Anonym (Jag) skrev 2019-07-14 08:33:36 följande:

    Varför ska man prata om miljörelaterad skam överhuvudtaget.

    Prata om feihet glädje och nåt positivt.


    Håller med men detta med hundar och katter står för 30% av mänsklighetens matproduktion och för 80 miljoner ton klimatförstöring per år.

    Flyget står för 4% av klimatpåverkan.

    Vi MÅSTE prata om detta, speciellt nu när det skett en explosion av hundar. Jag bor i en storstad och var och varannan människa går omkring med en fralla, en schäfer, en amstaff osv.

    Ofta människor som hycklar om veganism, flyg och till och med barn då
  • Anonym (Äcklad)
    Anonym (Bäst) skrev 2019-07-14 08:38:29 följande:

    Mina djur går före allt, även klimatet.

    Om du stör dig så mycket på att djur är dåliga för klimatet (vilket dom inte är) vad tror du då människor är för klimatet?

    Människor är det största hotet mot klimatet och det är även människor som förstört vårat klimat, så tänk på det innan du klagar på det heligaste som vi har på våran jord.


    Vilken idiotisk kommentar. Vad du personligen känner för dina slavar. Vadå ?vilket dom inte är??!

    DET ÄR VETENSKAPLIGT BEVISAT ATT HUND OCH KATTMATT STÅR FÖR 30% AV MÄNSKLIGHETENS TOTALA MATPRODUKTION. Det är fakta! Du kan inte bara svara ?nej det är det inte?!

    Ja, Du ÄR en människa själv men det verkar inte ekofascister fatta.

    Varför lever du själv om du är så ond och hemsk och förstör planeten?!

    Vi är också planeten.

    Vi är en art som alla andra, vi hör till Jorden, Jorden har själv producerat oss.

    Alla människor är inte likadana och vi kan förändra vår livsstil. En bra start är att sluta hålla hundar och katter som husdjur så blir planeten av med 80 miljoner ton klimatförstöring per år.

    Det skulle ha en mycket större effekt än om alla blev veganer eller alla åkte tåg istället för att flyga.

    Fakta.
  • Anonym (Pommes)
    Anonym (Äcklad) skrev 2019-07-14 08:20:46 följande:

    www.sverigesnatur.org/aktuellt/hundar-och-katter-star-stora-klimatutslapp/

    Hundar och katter står för 30% av den totala mänskliga matproduktionen och för 80 miljoner växthusgaser extra på planeten PER ÅR.

    Varför pratar INGEN om detta utan bara om att flyga? Tillochmed barn (framtida generationer/mänskligheten) snackar ekofascister om inte ska få finnas.

    Bara dom själva och sina föräldrar, syskon och vänner då, tills dom själva dör om kanske 70 år.

    Vi kanske borde ha ett konto på instagram som heter Hundskam och protester över hela världen mot alla egoistiska hundägare som förstör klimatet (och psyket på sina kidnappade djur som lever som slavar hos dom).


    Shit vad sjukt. Det är ju mycket mer än flyget. Ja, varför pratar ingen om detta? Det har jag aldrig tänkt på!
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Pommes) skrev 2019-07-14 09:32:25 följande:

    Shit vad sjukt. Det är ju mycket mer än flyget. Ja, varför pratar ingen om detta? Det har jag aldrig tänkt på!


    Inte jag heller faktiskt. Det måste vara för att varenda kolumnist har en mops eller en bortskämd perserkatt ;D

    Haha
  • Anonym (Äcklad)
    Anonym (Haha) skrev 2019-07-14 09:36:09 följande:

    Inte jag heller faktiskt. Det måste vara för att varenda kolumnist har en mops eller en bortskämd perserkatt ;D

    Haha


    Antagligen! Alla som jag känner som börjat mässa om veganism och ursäkta att dom nyss flög till Thailand har en katt eller hund. Eller snarare 2-3 stycken...
  • Anonym (Äcklad)
    Anonym (Haha) skrev 2019-07-14 09:37:24 följande:

    Ahahaha, ?Psykologen?. Det är nog snarare du som är en av dom som enbart kan komma upp med oneliners/förolämpningar i en debatt som handlar om statistik.


    Japp. Det finns inget mer att säga om detta, det är ren fakta. Pinsamt att tro att det har någon tyngd att gå in i tråden och skriva ?jag är en psykolog och du är psykiskt sjuk och duuuuum så nu slipper vi prata mer om fakta angående att 30% av människans matproduktion går till hund och kattmat?.
Svar på tråden Varför pratar ingen om hund och katt-skam?