• Jemp

ska nog adoptera bort mitt barn

Nog för att det inte är bra att hamna hos kronofogden, men det måste påverka ditt liv värre att adoptera bort ditt barn. Se till att hitta boende så snart som möjligt bara.

Är barnet planerat? Vad kände du när du fick veta att du var gravid? Jag frågar inte för att döma, utan för att om den här känslan har kommit plötsligt kan det också vara en graviditetsdepression eller liknande som spelar in. Prata isf med din barnmorska! Min yttrade sig bland annat i panik över alla möjliga delar av barnets ankomst. Mer eller mindre viktiga.

Vad tycker din (ex?) Man? Vill han ha barnet? Jag förstår att han inte står högt i kurs men dels har han lika mycket att säga till om vid eventuell adoption, dels är det ju ingenting som säger att det är du som ska bekosta allt för barnet på egen hand även om ni separerar.

Kan du lägga om lånet? Förhandla ner amorteringen för tillfället? Har ni jobb?

I princip allt till barnet går att hitta begagnat någolunda billigt, särskilt i början. Den stora "kostnaden" är väl föräldraledigheten.

Svar på tråden ska nog adoptera bort mitt barn