ska nog adoptera bort mitt barn
Jag är gift och väntar barn med min sk man. Nu har jag hamnat i en omöjlig ekonomisk sits. Förra året gick min mans företag i konkurs och han blev skyldig skatteverket hundratusentals kr. Vi hade inga pengar och jag var den enda som kunde rädda oss ur knipan. Jag tog ett oerhört dyrt lån i mitt namn och han betalde sin skuld till skatteverket. Han lovade att han skulle lösa lånet när han sålt sitt hus. Jag betalar ränta och amortering på lånet och jag har inga pengar kvar att leva för och håller på att hamna hos kronofogden. Trots att han lovade att betala lånet varje månad har det alltså inte blivit av.
Nu har han sålt sitt hus. Han har betalat sina skulder. Men nu finns det inga pengar kvar att lösa det där dyra lånet jag tog för hans räkning. Han har lurat mig på pengarna och han har satt mig i skiten. Jag anser att vårat äktenskap är över.
Jag är gravid i v 20. Mitt första barn. Jag blir inte av med lånet och har så stora skulder att jag inte kommer att kunna försörja mitt älskade barn. Jag kommer inte kunna köpa barnvagn och inte heller spjälsäng eller något som ett barn behöver. Jag har räknat och jag kommer inte ens kunna köpa kläder eller blöjor till henne, jag går back 10 000 kr varje månad. Jag älskar mitt barn. Jag vill det bästa för henne. Jag är helt övertygad om att hon kommer ha det bättre utan mig. Jag vill inte leva längre. Jag ska föda barnet och sedan ta mitt liv.
Jag är så chockad. Jag visste inte att han hade löst sina lån och att det nu inte finns några pengar kvar till lånet jag tog och som han spenderade.
Jag vet inte vad min fråga är. Jag kanske mest ville skriva av mig. Jag älskar dig min fina dotter. Du ska få ett bra liv. Det blir bara inte med mig.