Inlägg från: Anonym (Jobbigt!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jobbigt!)

"Lura" sig till att bli gravid

Jag förstår dig exakt!

Hade två barn sen ett tidigare förhållande. Varit singel JÄTTE länge. Träffade en kille som också hade två barn. Han ville absolut inte ha fler. Jag slutade med mina p-piller. Berättade det för honom han körde på som vanligt. Trodde tusan att han ville ha barn utan att säga något. Två månader senare blev jag gravid! Han vart tvär sur. Vi bestämde oss för att göra abort, men jag visste att jag inte skulle klara av de. Åkte upp men genomförde de inte. Ringde honom och sa att jag inte klarade av de. Då tog det hus i helvete. Han slängde ut oss från hans hus. Är inte de lättaste att hitta nytt idag. Flera veckor gick, har aldrig mått så dåligt den perioden men hade fått tag i lgh och skulle skriva kontrakt. Då kommer han och säger att han vill att vi gör de bästa av situationen. Nu har vi en flicka som han är super glad över.

Min historia behöver inte bli din! Men snälla vänta med barn, det var tidigt i erat förhållande skrev du så har du åldern med dig så vänta några år du har allt att vinna på de. Finns inget bättre att planera ett barn tillsammans :)

• Anonym (Jobbigt!)

Såg nu att du var 49 år, i mitt förra inlägg så menade jag bara med välmen, du skrev att du inte skulle göra de :)

Men om åldern stämmer och du inte har barn sen tidigare! Va ärlig med Karl o berätta vad du känner och vill. Är ju inte direkt super ung för barn så lika bra att satsa nu

• Anonym (Jobbigt!)

Absolut vet att det är skillnad :) Men jag menade även att man mår som en disktrasa när detta händer! Fast nu som du skriver du ska inte göra det så de är lugnt :) Men fast att våran historia slutade bra så försvann extremt mycket glädje av hela situationen från början fast att jag hade rent mjöl i påsen! Även att min Karl är över 30 och hans ursäkt var att han trodde inte jag kunde bli gravid så lätt! Han är en riktig jubelidiot och tänker bara med snoppen tydligen!

Men lycka till med barn och förhållandet och hoppas i framtiden du får den glädjen man får när man planerar ett barn :D

Anonym (Skillnad) skrev 2019-07-13 08:49:14 följande:

Skillnaden från din historia är att du berättade för honom att du slutade med piller så han var väl medveten om att du faktist kunde bli gravid , så du lurade inte till dig ett barn.

Han kunde ha valt att avstå sex eller dragit på kondom.

Vad roligt att det slutade bra för er !!

Svar på tråden "Lura" sig till att bli gravid