klyban skrev 2019-08-29 09:55:59 följande:
Allt du säger på området berättar detta, är du inte ens medveten om vad du skriver?
Du anser dig bättre än de som vill ta en abort, det råder ingen som helst tvekan om ens.
Jag som abortmotståndare, skulle aldrig få tanken att med smutsiga medel skambelägga de som har en annan tanke på nått som jag inte har med att göra från början.
Det är därför abortmotståndaren i mig bara gäller mig och ingen annan, och den retorik man använder emot dom är extremt äcklig och horribel.
Att du inte perfekt är inget jag är intresserad av, utan det som du skriver får du stå för.
Och där ska kvinnor hanteras så de inte gör abort, med skuld och skam.
Fruktansvärt oempatiskt och vedervärdigt beteende mot andra som du inte har ett skit med att göra om nått.
Du påstår mycket du inte har belägg för.
1) Jag vet precis vad jag skrivit.
2) Hur skulle jag kunna kontrollera någon ? Jag har ingen makt what so ever.
3) Exakt var har jag skrivit att jag skulle vara bättre ? Tvärtom har jag skrivit att jag inte är det. Du lägger ord i mitt tangentbord som jag aldrig skrivit.
4) Varför just kvinnor ? Männen är väl lika viktiga ? Många gånger är det män som tar det största initiativet till aborter.
5) Man kan väl inte skämmas för något man inte gjort? Jag talar för grundläggande värderingar långt innan några aborter görs.Det är inte oempatiskt.
6) Jag tycker det är mer oempatiskt att abortera friska foster än att ifrågasätta en etik som säger att det är något bra.
7) Man kan arbeta för grundläggande värderingar som bidrar till färre aborter utan att ens nämna ordet abort-
8) Det var inte jag som startade tråden. Varför går du inte på trådstartaren, även om vederbörande lämnat tråden ? Vem bestämmer vilka trådar och ämnen som får diskuteras ? Flera kan men de måste inte läa det jag skriver.
0) Ge exempel på en fråga där man får skriva även om man tycker annorlunda än du.