Varför ska staten finansiera aborter till stor del(borträknat våldtäkter och minderåriga) då sex inte är en rättighet?
Själv tror jag inte att Gud någonsin skulle gå ifrån någon, och särskilt inte i svåra situationer, så vi har uppenbarligen inte samma tolkning på hurdan Gud är. Jag tycker att det är att sätta sig på höga hästar när man sätter sig till doms över, och säger att andra inte har Gud med sig. Det är inte vår sak som människor att bedöma det.
Nu missförstod du mitt inlägg helt. Man måste skilja mellan att gå ifrån som person och Guds syn på våra handlingar. som sådana Jag tror att Gud älskar mig och har burit mina synder på korset , men det betyder inte att Gud älskar när jag handlar emot kärleken. Jag tror att Gud älskar mig, men hatar min synd - JUST FÖR att Gud älskar mig.
Jag tror inte heller att Gud släpper sin kärlek till de allra svagaste, i det här fallet fostret. Här finns inga höga hästar alls. En kristen kan absolut invända mot handlingar som sådana. Däremot vore det att sätta sig på en hög häst att fördöma personen som sådan.Det tror jag inte vi får göra, men handlingar måste man få vara emot.