Vi som försökt bli med barn i minst 8 månader
Nu har även jag sökt hjälp. Man kunde anmäla på 1177 om utredning. Bara det lite ministeget att skicka in anmälan känns Stort! Hoppas de återkopplar snart:)
Nu har även jag sökt hjälp. Man kunde anmäla på 1177 om utredning. Bara det lite ministeget att skicka in anmälan känns Stort! Hoppas de återkopplar snart:)
Jag har också försökt med det idag men jag lyckas inte...vilken stad bor du i? Hur gjorde du?
Skönt när man väl får svar sen och lättnad har ju sj gått genom fertilitetsutredningen
Pepsin, hur går det för er? <3
Vi väntar på att få en kallelse till utredning nu, men det lär säkert dröja:(
Behöver lite råd. Jag har pcos och tar just nu Provera, sedan mars typ. Enligt min gyn.läkare ska jag ta Provera året ut och om jag inte blivit gravid då så ska jag höra av mig(alltså nästa år) . Men problemet är ju att man inte kan bli gravid när man tar Provera. Det känns som jag går å slösar tid på detta och det har varit lite strul och väldigt olika "mens" varje gång. Önskar råd vad jag ska göra? Ska jag ringa till gyn? Vad ska jag säga för att de inte bara ska säga att vänta/försök lite till typ?
Nu har vi varit på läkarbesök del 1 av 2 i utredningen, allt såg bra ut på mig men mannens spermiekoncentration var gravt nedsatt. Sååå skönt att få lite klarhet i varför det inte gått. De tryggade oss dock med att om det inte är något fel med mina äggledare (del 2 av 2 av läkarbesöket) så kommer det gå naturlig väg men det kan ta lång tid. Därför får vi göra ivf om 3 månader om vi vill. Vilket vi vill. Varför vi ska vänta tre månader är för att mannen ska lämna ett nytt spermaprov då!
Ja han gjorde provet imorse och fick svar på em läkartid! Då gjordes också ultraljud och undersökning av hans testiklar. Del 2 blir i samband med att nästa mens slutar så jag ska ringa nästa mens första dag! SÅÅ skönt att inte ens bli ledsen över mens utan veta att Ivf troligtvis blir vår utväg :)
Ja exakt! Vi får ivf fast vi kan få på naturlig väg eftersom vi väntat ett år :)
Hur går det för er alla? <3 jag inväntar mensen imorgon eller på tisdag och ska då ringa om att göra en äggledarundersökning. Läskigt!
Inget plus för oss heller än. Vågar inte prata mer med sambon om de för han vill inte prata.
Jag frågade t ex. Om han varit i kontakt med urologen en och då fräste han
- vad bryr du dig, du har ju barn. Det är ju solklart att felet är mitt.
Så känner mig lite maktlös.
Äntligen har även vi fått tid för utredning!:) Känns nervöst men så bra att vara med i systemet och få reda på om det är nåt fel och så fall vad och så fortsätta därifrån.