Mima93 skrev 2019-08-23 13:33:23 följande:
Förstår att du oroar dig! Kaffe och cigaretter är ju verkligen inte bra! Kan han äta panodil istället? Eller gäller inte det med ipren på män kanske? Vet att kvinnor som vill bli gravida inte ska äta tex ipren och ibuprofen.
Min karl har seratoninbrist så han äter sertralin mylan och ibland även melatonin för att kunna sova. Hans läkare vet om att vi försöker skaffa barn så förhoppningsvis ska inte dessa mediciner påverka något. Tror hans syster åt samma när hon plussade. Men man försöker ju ständigt hitta förklaringar till problemen.
Inte en aning om det gäller män också, men jag tänker hela tiden att alla medciner man stoppar i sig påverkar.
Jag själv har smärtstillande utskrivet på grund av smärta i rygg och ben, men hela sommaren har jag tagit i nödfall,livrädd för att det ska påverka. Men sen tänker jag att det kanske är dumt, nu koncentrerar sig kroppen helt på att läka och att göra ont så att den inte har energi till barn. Jösses vad man nojjar för allt. Man vågar knappt leva,tyvärr..
Ja men då borde läkaren att sagt någonting om det tycker man:)
Hoppas hoppas att det inte är något fel utan tar sig snarast! :)