• soltroll

Vi som försökt bli med barn i minst 8 månader

Pepsin skrev 2019-07-30 15:31:53 följande:

Tack! <3 Vi pratade idag om att avvakta till efter nyår men att berätta för våra närmaste under hösten!

Hoppas hoppas mensen inte dyker upp för dig! <3

Håller verkligen tummarna för att du får ett plus innan dess! Det är svårt att veta när man ska be om hjälp tycker jag med tanke på att det för en del tar lång tid så känns det dumt att söka hjälp 'för tidigt' men å andra sidan skulle det kännas skönt att veta om det är något knas eller bara att fortsätta att försöka.

Hoppas verkligen inte det heller, bara ett par dagar kvar innan jag vet ialf. Idag försvann man ömma bröst så nu känner jag ingenting.
  • soltroll
    Pepsin skrev 2019-07-30 22:08:23 följande:

Taack!! Känner exakt samma! I vårt fall hoppas jag det beror på att vi inte haft sex vid rätt tillfällen alla gånger. Så har beställt hem fler CB äl-test nu:) tycker de är jättebra!

Ja det ska ju tydligen vara en vanlig orsak.

Hur tidigt börjar du testa innan du ska ha äl?:)
  • soltroll
    Pepsin skrev 2019-07-31 08:21:40 följande:

Men åååh! :( så jäkla tråkigt!! Men någon gång kommer det gå vägen för oss också! <3 det blir lite så att precis vid mensstart är livet bara piss och sen typ dagen efter har man hoppet uppe igen för nästa försök! Haha :) det måste ju ändå visa på ett jäklar anamma :)

Pepsin skrev 2019-07-31 08:20:00 följande:

Brukar börja typ någon dag in i den fertila perioden :) sist så blev det glad gubbe direkt så då var ju ÄL 4 dagar tidigare än vad som var beräknat! Och för oss som inte orkar ha sex varje dag året runt så passar det perfekt att få en riktlinje tycker både jag och min man :)

Idag var även min tur att bli besviken. Mensen kom en dag för tidigt, Helt utan förvarning, brukar alltid få lite bruna flytningar men inte denna gång. Som att kroppen vill säga att jag absolut inte ska tro annat och gav mig störtblödning direkt. Om några timmar ska jag skriva prov så än måste jag försöka koppla bort det. Blää vad jag ogillar att det ska vara så orättvist för en del av oss! :(
  • soltroll
    Tessi1 skrev 2019-07-31 10:49:00 följande:

Konstigt att säga detta men jag blir typ nästan avundsjuk på er som får mens.. Min mens är 6 dagar sen nu. Och det händer ingenting. Jag ska ta ett nytt graviditetstest imorgon men det lär väl va negativt det med.. Jag tror jag psykar kroppen på något sätt för jag tänker så mycket på mensen nu när man är iväg hela tiden på sommaren. Tänk om det kommer när jag är på stranden, tänk om det kommer inne på ica osv. Jag ska försöka släppa det nu så hoppas jag att mensen dyker upp eller att jag åtminstone får ett plus såklart. Men hellre mens än massa negativa blanka tomma test...

Ja på ett sätt är det skönt, om den ändå tänker komma och man inte är gravid så kan den lika gärna komma tidigt. Sådär har min blivit ibland att jag fått vänta nästa en vecka, speciellt om jag ätit dåligt en period eller så då strejkar kroppen. Och då har jag tänkt att jag väntar ett par dagar efter bim och sen tar test. Har hänt tre gånger att jag tänkt så och direkt samma dag som jag köpt ett test så har mensen kommit. Antar att i kombination med att ätit dåligt och typ besatthet av att kanske vara gravid gjort kroppen helt kaos.

Hoppas du får antingen mens eller ett plus snart! :)
  • soltroll
    Pepsin skrev 2019-07-31 16:28:40 följande:

Gaahhh... så segt! Hoppades verkligen att någon skulle plussa denna vecka för lite glädjespridning! <3 Verkligen orättvist!!

Ursäkta infon men denna mens är helt out of control, blöder såå mycket! Idag har jag redan blödig igenom två tamponger, brukar aldrig hända?! Funderar på om det är missfall men det kan ju aldrig veta.. hade dock velat veta för isf KAN jag ju bli gravid.

Oj, Ja det kan kan undra då. Tänkte idag på, eftersom det sägs att man kan få missfall utan att veta om det, utan det blir som en mens. Kanske det händer när man faktiskt känner en massa konstig symtom? Man kanske inte känner helt fel. Det vore bra som du skrev att veta.

Usch, Ja detta är orättvist!
  • soltroll
    Pepsin skrev 2019-08-05 11:05:50 följande:

Efter otroligt mycket velande fram och tillbaka har vi nu sökt hjälp och kommer redan i veckan få komma för ett första möte. Känns bra med otroligt jobbigt! Har nu berättat för närmaste familjen också. Gråter floder för att jag insett att detta inte kommer att gå på egen hand. Har försökt förneka problemet i ett halvår men nu är det dags.

Åh, vad skönt att ni har tagit det steget ändå. Förhoppningsvis finns inget 'problem' utan bara att det tar lång tid för er också:) Uppdatera gärna senare hur det går med allt.

Massa styrkekramar! <3
  • soltroll
    Pepsin skrev 2019-08-08 17:26:47 följande:

Sådärja! Nu har vi varit på ett första möte. Vi tog blodprover (jag för hormon och virus), min man bara för virus. Massa info. Lämnade hälsodeklarationen, vi gick igenom den. Barnmorskan sa att allt pekar på oförklarad barnlöshet men att först ska man ju göra läkarbesök. Nästa besök är vaginalt ultraljud och spermaprov ska lämnas för mannen, tredje besöket är ultraljud av äggledare! Hon sa att mest tror blir behandlingen IVF så vi fick hem info om det med. Hon sa också att jag ska sluta med ägglossningstester samt att även mannen ska äta folsyra :)

Vad skönt att första mötet är avklarad och kul att du uppdaterar oss andra så vi får veta vad som händer<3

Får ni vänta länge på nästa besök?

Äter du också folsyra nu? Vet du vad det hjälper för? Äter man det hela månaden? :)
  • soltroll
    Pepsin skrev 2019-08-08 18:19:47 följande:

Ver inte alls hur lång tid der är till nästa besök med iaf ska hela utredningen vara klar inom 3 månader! Om en spontan graviditet skulle bli till (alltså utan hjälp) får man tidigt ultraljud inbokat:)

Ja jag äter också det. Det minskar risken för ryggmärgsbråck hos barnet men ökar även fertiliteten hos både man och kvinna :) man äter det hela tiden, en per dag! Även efter man blivit gravid :)

Vad skönt att det inte är så lång väntetid ialf. Håller tummarna för en spontan graviditet istället så ni slipper alla besöken;)

Okej, då ska det bli att inhandla det. En himla massa vitaminer blir det visst:))
  • soltroll

Första gången jag använder äl tester. Det här räknas som positivt eller? :)

Exakt enligt kalender, har även börjat tempa igen och det stämmer oxå.

Men den här månaden känner jag ingenting vid äl...Jag brukar alltid ha massor fysiska tecken på äl, mer än vid mens. Det enda var igåe kväll fick jag vattniga bruna flytningar.Förstår mig verkligen inte på kroppen. Haha

Svar på tråden Vi som försökt bli med barn i minst 8 månader