Då är vi lite i samma sits! <3. Det är så mycket vanligare än man tror! Många tror att det ska gå på första försöket (inklusive vi tänkte det), det är ju ?normen?. Då blir det ju också så jobbigt när man ser månaderna ticka förbi...jag förstår att det är jättejobbigt för dig när dina kompisar fått barn så snabbt och det blir ju ett dilemma att säga hur det ligger till för en själv eftersom det känns som om man kanske ?berövar? dom lyckan. Men har du vettiga vänner så kommer de verkligen förstå dig om du kanske tycker det är jobbigt om samtalen hela tiden kretsar kring barn tex.
Vi ska också ta tag i utredning snart. Så dåligt av din pojkvän att skylla det på dig, tipsa honom om att läsa på lite om hur allt fungerar :) det är ingen idé att skylla på varandra i ett sånt här tufft läge. Kram!
Tessi1 skrev 2019-07-27 23:31:51 följande:
Jag och min pojkvän har försökt i ett år nu... Det är så himla jobbigt. Fem st av mina närmsta vänner har fått sitt första barn detta året . Tre av mina närmsta. Jag känner mig mest som ett bihang när vi hänger. De har ju allt att prata med varandra om bebisar. Värsta drömmen att få barn samtidigt som sina vänner.. de lever drömmen typ... Jag kan inte få ur mig orden att vi har försökt i ett år.. Jag vet att jag borde berätta men det går inte..Är rädd för att vår vänskap ska ändras. Det gick på deras första och andra försök för alla fem... Jag känner mig så ensam i detta. Och otroligt rädd . Nu efter semestern ska jag ringa för att få påbörja en utredning. Ett helt jävla år har gått utan att någonting har hänt. Så himla kul är det inte med sex längre.. min pojkvän har svårt att förstå också. Han tycker att jag bara klagar och att jag kanske ska va nyttigare.. Ja men tack för att du lägger all skuld på mig..