soltroll skrev 2019-11-18 12:54:35 följande:
Jag måste få skriva av mig, det här forumet är nog enda ställen som vi är flera som förstår alla jobbiga tankar och känslor. Vi har ju som sagt försökt få barn nu i över ett år och väntar på utredning. I flera år tidigare har jag längtat till den dagen vi skulle börja försöka. Jag har 6 syskonbarn som allihop är "hoppsan det var inte meningen". De tv å senaste tyckte jag var jobbigt att höra om eftersom jag själv började längta väldigt mycket själv. I fredags fick jag beviset på att vi misslyckats även denna månad, och jag är nog inte ensam om att känna att förstå mensdagen är hemsk, innan man dag två blickar framåt igen. Dag två denna månad berättade min bror och hans tjej att de väntar barn, jag försökte se glad ut och hålla inne tårarna tills de också talade om att det var inte planerat men de känner att de har ju fast jobb och allt så varför inte, då brast det för mig och jag började storgråta. Alltså va fan, missade hela min familj sexualkunskapen om hur ett barn blir till? Dessutom, som många utav oss som kämpar äter vitaminer och undviker både det ena och det andra för att vara fräscha och öka chansen till graviditet, denna tjej har så mkt problem med sin kropp men ändå tog det sig..vill bara skrika av orättvisa!! Och det värsta när man får höra hela tiden, det blir eran tur, det kommer att gå bra för er och ha lite tålamod, vi förstår...
Så, nu har jag gnällt av mig lite. <3
Gnäll på du! Det får man här! Känner igen allt du skriver, var likadant för mig när min syster i julas berättade att de ska få barn igen. Räcker att hon ser ett par kalsonger så blir hon gravid typ. Det var riktigt jobbigt. Men jag valde även senare att berätta för min syster om vår situation, vilket har varit till stor hjälp. Har du någon du kan berätta för? Alltid bra att prata med någon annan än sin sambo.
Vi var på första läkarbesöket i vår utredning igår och jag gick dit med lite hopp och gick därifrån med en klump i magen. Det räcker tydligen inte med att jag inte har nån ägglossning utan nu har min sambo väldigt få simmare oxå. Så ja nu blev allt ännu svårare. Tappat lusten till allt nu.