SofiaJak skrev 2019-08-03 21:38:58 följande:
Hej!
Jag har tänkt ett tag att jag ska hoppa in i den här tråden men det har inte blivit av. Jag tänker att det säkert finns en del kloka och kunniga här så jag provar med ett inlägg då jag behöver hjälp.
Vi är inne på försök nr 10 nu och det har inte velat tagit sig, även fast jag har haft lätt tidigare i tidigare relationer att bli med barn.
I juli vid förra äl provade jag därför concivie plus i hopp om att det skulle hjälpa. Hade bim 19:e men inget hände så jag tog ett grav test. Det var negativt, och dagen efter kom mensen och var precis som vanligt. Då började jag med rosenrot och bisolvon, då jag läst att det ska kunna hjälpa vissa.
I onsdags tog jag första äl testet då jag började känna ömt i magen osv, som om äl närmade sig. Det var positivt. Testade även torsdag och fredag, då jag inte trodde att ägget släppt då symptomen fortsatte, och jag inte fått de där äl flytningarna osv. Det var fortfarande positivt. Så även idag runt mitt på dagen. Anade då ugglor i mossen och tog ett grav test, även fast det inte var morgon urin, jag var relativt nykissad osv. Bifogar en bild på det.
Kan någon hjälpa mig reda ut detta? Kan det vara positivt, och hur är det möjligt i så fall?
Jag är förbryllad!
Ägglossningstester ger utslag när man är gravid. Förmodligen blev du gravid i juli och det som kom var inte din mens, ibland fattar inte kroppen att den är gravid så pass tidigt så man får en blödning. Dock borde strecket kanske vara lite starkare. Jag råder dig att ta ett digitalt test imorgon!