• Pepsin

Vi som försökt bli med barn i minst 8 månader

Hej!

Jag tänkte att denna tråd kunde vara för alla oss som kämpat med att bli gravida ett tag (hade som förslag i rubriken 8 månader men fritt fram för alla såklart). Här kan vi dela med oss hur mycket eller hur lite vi vill av vår längtan efter barn. Hoppas fler hakar på! :) Jag vet att det finns många liknande trådar men jag vill gärna vara med från början!

Min historia:

Jag och min man har försökt att bli med barn sedan september men INGENTING händer. Jag har regelbunden mens(tror jag?!) och jag har hittat äl med clearblues äl-test. Vad vi vet finns inga problem i släkten på varken hans eller min sida. När ska man söka hjälp? Vi är båda mellan 25-27 år så vi borde ha åldern på vår sida.

• Svar på tråden Vi som försökt bli med barn i minst 8 månader
  • soltroll
    Tessi1 skrev 2019-07-31 10:49:00 följande:

Konstigt att säga detta men jag blir typ nästan avundsjuk på er som får mens.. Min mens är 6 dagar sen nu. Och det händer ingenting. Jag ska ta ett nytt graviditetstest imorgon men det lär väl va negativt det med.. Jag tror jag psykar kroppen på något sätt för jag tänker så mycket på mensen nu när man är iväg hela tiden på sommaren. Tänk om det kommer när jag är på stranden, tänk om det kommer inne på ica osv. Jag ska försöka släppa det nu så hoppas jag att mensen dyker upp eller att jag åtminstone får ett plus såklart. Men hellre mens än massa negativa blanka tomma test...

Ja på ett sätt är det skönt, om den ändå tänker komma och man inte är gravid så kan den lika gärna komma tidigt. Sådär har min blivit ibland att jag fått vänta nästa en vecka, speciellt om jag ätit dåligt en period eller så då strejkar kroppen. Och då har jag tänkt att jag väntar ett par dagar efter bim och sen tar test. Har hänt tre gånger att jag tänkt så och direkt samma dag som jag köpt ett test så har mensen kommit. Antar att i kombination med att ätit dåligt och typ besatthet av att kanske vara gravid gjort kroppen helt kaos.

Hoppas du får antingen mens eller ett plus snart! :)
  • Tessi1
    soltroll skrev 2019-07-31 11:02:15 följande:

Ja på ett sätt är det skönt, om den ändå tänker komma och man inte är gravid så kan den lika gärna komma tidigt. Sådär har min blivit ibland att jag fått vänta nästa en vecka, speciellt om jag ätit dåligt en period eller så då strejkar kroppen. Och då har jag tänkt att jag väntar ett par dagar efter bim och sen tar test. Har hänt tre gånger att jag tänkt så och direkt samma dag som jag köpt ett test så har mensen kommit. Antar att i kombination med att ätit dåligt och typ besatthet av att kanske vara gravid gjort kroppen helt kaos.

Hoppas du får antingen mens eller ett plus snart! :)

Det är säkert så. Jag tror det är att jag har tänkt på det för mycket. Nu köpte jag ett test så jag har det redo . Sen får vi se om jag hinner ta det eller om mensen kommer istället. Hoppas såklart på ett plus
  • Pepsin

Gaahhh... så segt! Hoppades verkligen att någon skulle plussa denna vecka för lite glädjespridning! <3 Verkligen orättvist!!

Ursäkta infon men denna mens är helt out of control, blöder såå mycket! Idag har jag redan blödig igenom två tamponger, brukar aldrig hända?! Funderar på om det är missfall men det kan ju aldrig veta.. hade dock velat veta för isf KAN jag ju bli gravid.

soltroll skrev 2019-07-31 08:27:27 följande:

Idag var även min tur att bli besviken. Mensen kom en dag för tidigt, Helt utan förvarning, brukar alltid få lite bruna flytningar men inte denna gång. Som att kroppen vill säga att jag absolut inte ska tro annat och gav mig störtblödning direkt. Om några timmar ska jag skriva prov så än måste jag försöka koppla bort det. Blää vad jag ogillar att det ska vara så orättvist för en del av oss! :(

• Mima93
    Pepsin skrev 2019-07-31 16:28:40 följande:

Gaahhh... så segt! Hoppades verkligen att någon skulle plussa denna vecka för lite glädjespridning! <3 Verkligen orättvist!!

Ursäkta infon men denna mens är helt out of control, blöder såå mycket! Idag har jag redan blödig igenom två tamponger, brukar aldrig hända?! Funderar på om det är missfall men det kan ju aldrig veta.. hade dock velat veta för isf KAN jag ju bli gravid.

Vet inget om missfall eller så. Men skulle vilja tipsa om menskopp! Det är så himla bra, blöder du mycket räcker det att tömma morgon, middag, kväll, kanske en gång till om det äe väldigt mycket. Blöder man normalt (vad nu det är?!) räcker det att tömma morgon och kväll. Bra för miljön, plånboken och snippan ;)
  • Myrkrypet
    Mima93 skrev 2019-07-31 18:10:44 följande:

Vet inget om missfall eller så. Men skulle vilja tipsa om menskopp! Det är så himla bra, blöder du mycket räcker det att tömma morgon, middag, kväll, kanske en gång till om det äe väldigt mycket. Blöder man normalt (vad nu det är?!) räcker det att tömma morgon och kväll. Bra för miljön, plånboken och snippan ;)

Bra tips! Jag älskar min menskoppen, skulle inte för något i världen gå tillbaka till ta poänger och bindor.
  • soltroll
    Pepsin skrev 2019-07-31 16:28:40 följande:

Oj, Ja det kan kan undra då. Tänkte idag på, eftersom det sägs att man kan få missfall utan att veta om det, utan det blir som en mens. Kanske det händer när man faktiskt känner en massa konstig symtom? Man kanske inte känner helt fel. Det vore bra som du skrev att veta.

Usch, Ja detta är orättvist!
  • Anonym (Inte fokus)
    soltroll skrev 2019-07-31 18:45:48 följande:

Oj, Ja det kan kan undra då. Tänkte idag på, eftersom det sägs att man kan få missfall utan att veta om det, utan det blir som en mens. Kanske det händer när man faktiskt känner en massa konstig symtom? Man kanske inte känner helt fel. Det vore bra som du skrev att veta.

Det kallas hormoner, och det lurar oss ofta, mycket intressant och hög igenkänning på denna:

www.verywellfamily.com/why-do-i-feel-pregnant-when-im-not-1959989
  • lilagrodautanben

Någon som provat rosenrot? Min klinik är stängd över sommaren så får inget Letrozol för ägglossningen så gick på hälsokosten och blev rekommenderad rosenrot.. min äl är sen nu efter den. Ska ha imorgon men inget utslag på ältest.. blir sååå ledsen. Drygt 2 år och 11 missfall.. ville så gärna ägglossa utan letro men nej.. verkar inte hända

• Pepsin

Jag tänkte testa imorgon bara för att se om det eventuellt är ett missfall.. bara så man vet som sagt!

soltroll skrev 2019-07-31 18:45:48 följande:

Svar på tråden Vi som försökt bli med barn i minst 8 månader