• Louiseo

Vi som försökt bli med barn i minst 8 månader

Hej! Jag hoppar också in här. Jag är 28 år. Vi har försökt sedan maj 2019. Jag har regelbunden mens och hittar äl varje månad med cb digital. Jag undersöktes något år innan vi började och allt såg bra ut (lider alltså inte av något som kan synas vid ett vaginalt ultraljud. Fick i december ett mf i vecka 5 men hade mens innan själva missfallet så jag var inte medveten om att jag var gravid förrän jag började blöda på nytt. Missfallet gav mig hopp för då tänker jag att mina ägg åtminstone kan bli befruktade med min sambos spermier. 

Det är tufft detta, man pendlar mellan hopp och förtvivlan. Jag har bim på söndag och håller nu tummarna för att försök nr 9 ska vara vår tur .. 

Hur gör alla för att orka?? Ser att vissa av er är i pågående utredningar. När sökte ni hjälp??

• Louiseo
    Mima93 skrev 2020-01-28 08:12:56 följande:
    Hej och välkommen in i gemenskapen! Beklagar ditt missfall, men skönt ändå att få bekräftelse på att du faktiskt kan bli gravid!

Angående att orka så vet jag inte riktigt. Vissa perioder har varit jättejobbiga, särskilt när familjen tjatar om barn... Jag har försökt att tänka på annat och roa mig med mina djur och vänner för att rensa tankarna. Jag tyckte också det blev enklare när jag slutade med ÄL-tester, de gav bara press att ligga.

Vi sökte hjälp efter nästan precis ett år av misslyckade försök.
    Jo, vi har testat att inte använda äl-tester men upplevde då att jag snarare blev stressad över om vi faktiskt prickade rätt eller inte. Det är en svår balans. Man märker att man hållit på länge när vänner som inte ens velat ha barn blir gravida. Det tär på en. Man önskar alla det bästa, såklart. Men långt där inne gör det lite ont med .. 

Har du blivit gravid ännu eller är ni under utredning?
  • Louiseo
    Bellsss skrev 2020-01-28 10:55:05 följande:
    Vi är på försök nr 9, bim 10/2. Jag har konstaterad endometrios och har bokad spolning av äggledarna 5/2, då ska även sambon lämna spermaprov bara för att se så det inte är något där med. As tufft att orka. Jag äter flertal vitaminer och försöker äta antiinflammatoriskt. Dricker inte kaffe eller alkohol men orkar snart inte anstränga mig mer.

Tyvärr är det minst 1 år av försök som gäller om du inte har någon känd diagnos sedan tidigare som försvårar/försämrar fertiliteten.

Håller tummarna för att det tar sig snart för er! <3
    Tack, jag håller tummarna för er med! 

Ja, det känns som att man gör allt man kan. Äter tillskott, rör på sig, dricker ingen alkohol osv osv. Man orkar som sagt inte göra med för samtidigt måste man typ leva livet. Dagarna är ju livet som passerar samtidigt som man längtar. 
  • Louiseo
    Mima93 skrev 2020-01-28 19:36:08 följande:
    Ja jag tycker alla blir gravida till höger och vänster. Och många "hoppsan-graviditeter". Det sticker lite när det går för alla andra :(

Nej vi är under utredning. Påbörjade utredningen 14/1, jag gjorde äggledarspolningen igår. Det var så ironiskt för jag träffade min släkt i förrgår och då försökte min mamma truga med att jag skulle hålla min kusin 8 månader och då skulle det rycka i mina äggstockar. Vi har inte berättat att vi försöker, men ska nog göra det nu snart för jag är så trött på allt tjat och alla osmidiga kommentarer!
    Nää, är din sambo okej med det hade jag nog berättat. Det blir ju värsta tortyren när föräldrar, syskon eller bekanta gör sånna saker. Och de vet ju inte ens hur ont det gör :( Jag har berättat för min familj och några nära vänner. Det jobbiga med att de vet är att de liksom går lite på helspänn varje månad ifall det ska vara månaden man berättar att man plussat .. 

Jag håller tummarna för er <3 
  • Louiseo
    Mima93 skrev 2020-01-29 09:49:45 följande:
    Jaa det blir det verkligen! Vi har berättat för min bror o en av sambons syskon med respektive att vi försöker. Tror vi berättar om utredningen efter nästa möte när vi får meta mer vad det beror på och hur vi ska gå vidare :)

Men nu har jag läst att 7/10 kvinnor blir gravida inom 3 månader efter spolning så har fått upp hoppet lite ;)
    Det låter ju bra :) 

JAA, hoppas hoppas :D :D <3 

Tycker mina flytningar går mer åt rosa nu .. ursäkta info. Men känns som det är kört för oss denna gång med.
Svar på tråden Vi som försökt bli med barn i minst 8 månader