Vi som försökt bli med barn i minst 8 månader
Hej!
Jag har ett barn med min man sedan tidigare, jag var under 30 men det tog ändå typ 9 månader (varav 7 med nitisk kontroll med ÄL-stickor) innan jag blev gravid. Normal graviditet och förlossning, frisk härlig unge.
Den här gången har det tagit betydligt längre tid, 2 år i jul, har tempat och kört stickor från start och haft vansinnigt mycket sex men helt utan resultat. I januari gjorde vi fertilitetsutredning och de hittade inget "fel" på någon av oss. Vi bestämde oss för att avvakta till efter sommaren med sedan köra IVF ifall inget hänt, innan åldersskillnaden mellan syskonen skulle bli för stor (+ att jag höll på att bli knäpp av väntan).
Vi tog upp kontakten med privat IVF-klinik igen, hämtade ut hormonsprutor etc, och bestämde att påbörja behandling vid nästa cykel. Men! Det blev ingen nästa cykel! I vecka 8 gjorde vi VUL och fick se ett litet hjärta. Vi inväntar nu KUB men allt pekar på att allt är som det ska, känner mig mkt gravid om man säger så...
Det är alltid bra att utreda sig men bara för att det tar tid betyder det ABSOLUT INTE att det inte kommer att gå! Kan tillägga att jag har en kollega med typ samma erfarenhet: 7 mån innan hon blev gravid med sitt första barn, nästan 2 år innan hon blev gravid med nästa. Liksom jag har hon haft helt problemfria graviditeter, har helt sluppit mf, och fått friska barn. Jag hoppas att vår historia kan trösta någon som väntar och väntar.