• Myrkrypet

Vi som försökt bli med barn i minst 8 månader

Tessi1 skrev 2019-07-27 23:31:51 följande:

Jag och min pojkvän har försökt i ett år nu... Det är så himla jobbigt. Fem st av mina närmsta vänner har fått sitt första barn detta året . Tre av mina närmsta. Jag känner mig mest som ett bihang när vi hänger. De har ju allt att prata med varandra om bebisar. Värsta drömmen att få barn samtidigt som sina vänner.. de lever drömmen typ... Jag kan inte få ur mig orden att vi har försökt i ett år.. Jag vet att jag borde berätta men det går inte..Är rädd för att vår vänskap ska ändras. Det gick på deras första och andra försök för alla fem... Jag känner mig så ensam i detta. Och otroligt rädd . Nu efter semestern ska jag ringa för att få påbörja en utredning. Ett helt jävla år har gått utan att någonting har hänt. Så himla kul är det inte med sex längre.. min pojkvän har svårt att förstå också. Han tycker att jag bara klagar och att jag kanske ska va nyttigare.. Ja men tack för att du lägger all skuld på mig..

Jag tycker absolut att du ska vara ärlig mot dina vänner och berätta, ämnet verkar ju ha varit uppe om hur lång rid det tog för dem. Det är ju omöjligt för dem att ha någon förståelse och kunna stötta sig om de inte ens vet vad du går igenom. Och i dessa tuffa påfrestande situationer så behöver msn stöd, pepp och att bara få ventilera, genom att inte prata om det så gör man det till nåt fult, men det är helt normalt, det är sååååå många i just din situation, jag har varit där en gång och är på väg dit igen. Stor kram!
  • Myrkrypet
    Tessi1 skrev 2019-07-28 08:43:19 följande:

Tack <3 Jag vet att dem kommer förstå och jag är säker på att de har tänkt tanken med om jag försöker eller ej. Men det var väl blivit som en liten vägg mellan oss kanske. Ja jag känner att jag går sönder snart. Hoppades verkligen att lite semester skulle öka chanserna.. som alla tjatar om.. när man slappnar av.. nu är mensen 4 dagar sen med och jag får bara negativa test. Fattar inte vad som händer:(

hur känns det för dig? Du skriver du har varit här innan? Har du gjort ivf?

Vi har ettbarn som är 18 månader nu och vi påbörjade en utredning och skulle göra ivf men när jag var på en undersökning inför att börja med ivf så upptäckte de att jag var gravid, så vi behövde aldrig, då hade vi försökt i 16 månader om jag minns rätt, nu försöker vi med syskon och är inne på försök 5 men jag är beredd på att det kommersat tid eftersom första gjorde det. Jag hoppas att du kan få en härlig semester och försöka slappna av och njuta av nuet, även om det är så galet svårt!
  • Myrkrypet
    Tessi1 skrev 2019-07-28 22:49:02 följande:

Vad härligt. Snacka om överraskning . Hoppas det går snabbare nu för er . Tack <3

Ja det var chockerande, glädjande och skrämmande i samma stund! Jag hoppas det också men har inte alltför höga förhoppningar, jag blir bara så genombesviken varje gång mensen kommer :/
  • Myrkrypet
    Pepsin skrev 2019-07-30 11:40:23 följande:

Nu kom mensen ändå! Jaja nya tag nästa månad, vilket blir vårt tolfte försök. Suck!

Usch och fy för mensen, känner så med dig, jag väntar själv på att bekräfta äl med temphöjning så vi ses framöver. Stor kram till dig!
  • Myrkrypet
    Mima93 skrev 2019-07-31 18:10:44 följande:

Vet inget om missfall eller så. Men skulle vilja tipsa om menskopp! Det är så himla bra, blöder du mycket räcker det att tömma morgon, middag, kväll, kanske en gång till om det äe väldigt mycket. Blöder man normalt (vad nu det är?!) räcker det att tömma morgon och kväll. Bra för miljön, plånboken och snippan ;)

Bra tips! Jag älskar min menskoppen, skulle inte för något i världen gå tillbaka till ta poänger och bindor.
  • Myrkrypet
    Pepsin skrev 2019-08-05 11:05:50 följande:

Efter otroligt mycket velande fram och tillbaka har vi nu sökt hjälp och kommer redan i veckan få komma för ett första möte. Känns bra med otroligt jobbigt! Har nu berättat för närmaste familjen också. Gråter floder för att jag insett att detta inte kommer att gå på egen hand. Har försökt förneka problemet i ett halvår men nu är det dags.

Så himla bra att du sökt hjälp och att du berättar för familjen! Det är helt ok att vara ledsen men tänk på att det inte behöver vara något ?svårt?. Kanske är det ?bara? dina värde på sköldkörtel som ställer till det, eller hur va det, hade du redan kollat det? Jag har glömt.... jag hejar och stöttar!!!
  • Myrkrypet
    Pepsin skrev 2019-08-05 12:08:50 följande:

Jag svarar båda i samma inlägg :)

Det känns såå skönt! Världens sten lättade! Men är ju samtidigt så ledsen. Förhoppningsvis bara något litet som ställer till det... har inte tagit prov för sköldkörteln. Men det görs väl i veckan för då ska blodprover tas :)

Håll oss gärna uppdaterade med hur det går, om du orkar!
  • Myrkrypet
    Pepsin skrev 2019-08-05 12:26:09 följande:

Absolut! :) blev ?inspirerad? av att det var en till här i gruppen som skulle söka hjälp till veckan. Blev i alla fall tagen på allvar direkt, de ställde inga frågor (vi har ju egentligen inte försökt 1 år än, men snart). Fick tid samma vecka, så detta ska nog bli bra!

Det kommer bli super, och det är verkligen en lättnad i hjärtat när msn kommer dit och utreder, så upplevde jag det iallafall :)
  • Myrkrypet

Hej alla! Blir glad av att läsa att flera nu sökt hjälp, det är en tröskel ni har klivit över nu och är ett steg närmare bebis! Jag ringde själv till VC imorse och bad att få lite prover tagna för ev sköldkörtel. Har sen vårt första barn fått sååå kort cykel men ändå äl på dag 14. Och sen spottings redan efter 6-6 dagar och mens på dpo 8-9. De var snälla och trevliga och jag fick en återbudstid redan om en vecka

• Myrkrypet
    soltroll skrev 2019-08-22 13:12:38 följande:

Vad för medicin äter han?

Min sambo dricker massor kaffe, röker och typ lever på Ipren efter alla skador. Känner mig så stressad över det.

Känner detsamma att allt verkar vara ok med mig och min cykel men ändå går det inte..

Och det är inte så ofta det pratas om hur mycket mannens vanor stör så jag vet inte riktigt vad man ska tro och tänka.

Hej tjejer! Jag Dick hem nya ältester idag och med dem låg ett brev som känns lite aktuellt bifogar bilder:
  • Myrkrypet
    soltroll skrev 2019-08-22 19:56:40 följande:

Ja, det vill vi gärna se..men glömde du bilderna?;))

Oj, de kom visst inte med, testar igen!

• Myrkrypet
    Pepsin skrev 2019-08-23 06:36:13 följande:

Har fått provsvar på mina blodprover och ALLT såg bra ut! Sååå skönt! Med allt menar jag hormoner och ?äggreserver?. Känns superskönt! Nu väntar vi bara på kallelse av läkarbesöket!

Så härliga nyheter! Stor kram!
Svar på tråden Vi som försökt bli med barn i minst 8 månader