Inlägg från: lilagrodautanben |Visa alla inlägg
  • lilagrodautanben

Vi som försökt bli med barn i minst 8 månader

Försökt i drygt två år med en tredje. Fått 11 missfall under tiden vilket såklart är väldigt deprimerande. Vi har klinik till hjälp men verkar inte gå. Dom vill att vi gör ivf nu men då måste vi betala själva vilket är kostsamt på 100.000 och maken har precis bytt jobb. Min kropp gillar inte foster, mina andra barn är 11 veckor för tidigt födda och ena fick en cpskada pga det.. vi krigar på!

• lilagrodautanben
    Pepsin skrev 2019-07-15 10:58:27 följande:

Hade BIM i 3/7 och fick mensen samma dag, sen skulle nästa BIM bli 2/8 med äl på torsdag. Eftersom vi försökt bli gravida i snart ett år så tänkte jag använda äl-test denna gång och det visade att jag har äl idag! Dvs 4 dagar tidigt! Kanske inte så konstigt att vi inte blivit gravida än?!

Pepsin skrev 2019-07-15 10:58:27 följande:

Hade BIM i 3/7 och fick mensen samma dag, sen skulle nästa BIM bli 2/8 med äl på torsdag. Eftersom vi försökt bli gravida i snart ett år så tänkte jag använda äl-test denna gång och det visade att jag har äl idag! Dvs 4 dagar tidigt! Kanske inte så konstigt att vi inte blivit gravida än?!

Om man ligger varje till varannan dag är det omöjligt att missa :) vi ligger varje dag och har gjort det i nio år. Haha!
  • lilagrodautanben

Ja förutom om någon är sjuk eller bortrest såklart. Men snittet är varje dag. Galet egentligen.. hoppas så denna månad! Är på äl7 idag och tiden slääääääpar sig fram

soltroll skrev 2019-07-15 14:43:06 följande:

Haha varje dag i nio år?:O Imponerande, Och jag som tycker vi ligger mycket haha

• lilagrodautanben
    soltroll skrev 2019-07-15 19:10:45 följande:

Ja fy, man tycker att dagarna går fort men inte när man väntar på det:/ Känner du någonting annorlunda eller är kroppen som den brukar?

Håller tummarna för dig:)

Verkligen! Hatar denna väntan. Först till äl och sen till bim. Man blir så trött på väntan.. det jag känner är enorm mensvärk eller molande smärta som drar bak i ryggen. Det är det enda, ingenting annars.. du då?
  • lilagrodautanben
    soltroll skrev 2019-07-15 19:32:57 följande:

Hoppas på att det betyder plus då;))

Jag tror att jag har äl någon gång nu i veckan, vill inte hålla koll riktigt nu, har lagt ner symtomletande och räknandet med dagar för tillfället;) Försöker tänka på annat och bara mysa med sambon och hoppas på det bästa. (Försöka går ju alltid ialf;)) Hihi

Det är nog absolut bäst! Att försöka koppla bort, inte räkna och slippa stress. Men jag är allt annat än det tyvärr.. jag vill veta NU! Men är det inget denna månad så tror jag att jag skippar ältest och räkning. Det gör mig bara stressad. 1a och 3:e barnet blev till bara sådär.. bara det andra barnet blev till med hjälp så oddsen att skita i att räkna äl osv är ju rätt stora
  • lilagrodautanben
    soltroll skrev 2019-07-15 21:02:38 följande:

Ja, sålänge man myser så kan man ju inte göra mycket mer ändå:) Känns som att man lätt kan bli så besatt att man glömmer bort att sex inte bara handlar om att föröka sig med.

Hur gamla är dina barn? Hur länge har ni försökt nu? :)

Våra är 12, 6 och 4. Yngsta med en cpskada till följd av för tidig födsel. Min kropp gillar inte att va gravid så föder runt vecka 30 om jag får behålla fostret.

Jag glömmer bort sex i den bemärkelse att det är trevligt vid äl tyvärr. Då är det mest för att befrukta. Men sen och innan äl så är det mysigt och skönt. Hatar dock dagarna kring äl när man vet varför man har sex!
  • lilagrodautanben
    soltroll skrev 2019-07-15 22:06:56 följande:

Usch då, vad jobbigt att behöva oroa sig för det. Men du tvekar inte att vara gravid igen ändå? :)

Än sålänge har jag hunnit att stoppa mig själv och mina tankar innan det blivit för mycket om just det. Det jobbiga runt äl är att jag brukar ha så ont så att jag har lust att stå över myset.

Nä att tveka över att bli gravid gör jag inte men jag är orolig för fler prematurer. Första gick bra för då hade man inga syskon att oroa sig över. Sen blev det svårare och min man va tvungen att vara hemma med storebror den månaden vi låg på sjukhuset. Såklart kom dom och hälsade på men det är långt att åka och storebror var bara 18 månader då. Han förstod ju ingenting.

Så det är väl det som är jobbigast, om det blir en till prematur.

Ja jag har också väldiga känningar av äl, ibland spyr jag av smärtan men det är nog för att jag har medicin för att få äl, då känns den troligare mer än inannan
  • lilagrodautanben

Någon som provat rosenrot? Min klinik är stängd över sommaren så får inget Letrozol för ägglossningen så gick på hälsokosten och blev rekommenderad rosenrot.. min äl är sen nu efter den. Ska ha imorgon men inget utslag på ältest.. blir sååå ledsen. Drygt 2 år och 11 missfall.. ville så gärna ägglossa utan letro men nej.. verkar inte hända

• lilagrodautanben
    Pepsin skrev 2019-07-31 22:01:38 följande:

Jg testade rosenrot denna månad som var och fick äl typ 4 dagar tidigare än väntat! Hoppas det hjälper om du testar! <3

Jag räknar äl efter Letrozol vilket är en vecka efter avslutad kur. Nu när jag inte hade letro så räknade jag ändå på en vecka och ser i kalendern att äl ska vara (enligt min egna cykel) den 10:e. Så kanske inte börja gråta än! Jag som förmodligen räknat fel då jag brukar ha äl efter en vecka från letro
  • lilagrodautanben
    yasmir skrev 2019-08-07 09:40:58 följande:

ja det låter ju konstigt! mitt andra missfall som jag fick så hade jag aldrig trott att det var ett missfall eftersom det kom precis då jag skulle ha fått min mens. av en slump testade jag mig 2 dagar innan bim och plussade. men fick missfall precis vid bim.. 

brukar ni se till att ha varannan dag mys eller endast kring ÄL. jag tycker att det har blivit så jobbigt nu.. det känns som att man bokar ett möte. ikv är det dags. imorn är det dags då måste vi mysa. romantiken försvinner lite.. spec nu när man försökt ett tag... mest jag som känner så. vill bara att det ska gå vägen!

När har du bim?? Jag har ingen aning egentligen när jag har bim men estimerar att det är mellan 22-24/8. kör ägglossningstestar som blinkat nu sen i söndags. hoppas verkligen på fast gubbe ikväll/imorgon. 

Vi har sex varje dag hela cykeln för att det inte ska bli konstigt. Men vi har gjort så i nio år så vi är rätt rutinerade eller va man ska säga! Haha :D undantag om nån är borta eller sjuk såklart men i snitt så varje dag. Nu denna månad har blivit knepig då maken är borta på kvällen när barnen sover så då har vi gjort det snabbt på toa medan maten kokar på spisen. Inte särskilt nice men va gör man inte?
  • lilagrodautanben
    yasmir skrev 2019-08-08 22:22:24 följande:

Wow varje dag haha bra jobbat!! Här blir det typ 3 dagar i veckan men mer runt ägglossning!

Är det bebis nummer 3 ni vill ha?:D

Vårt tredje gemensamma ja, jag har en äldre son sen tidigare också :) men dom minsta är 6 och 5 och båda förtidigt födda samt att den ena fick CP i och med födseln. Men är inte utvecklingsstörd. Bara musklerna som jäklas med honom.. själv då?
  • lilagrodautanben

Hej!

Ett tag sen jag var aktiv här men varit så fruktansvärt deppig över vår situation. Vår svenska klinik hjälper oss inte mer nu och pga vår sons stora operation finns inte tid eller pengar att åka utomlands. Så jag tänkte göra något, som kanske är mysko och flummigt, men försöka kan man. Jag ska prova munkpeppar (agnus castus) Är det någon som haft erfarenhet av det? Kruxet är att jag inte kunde äta från mensens första dag utan får äta det en vecka före äl (ska äta 2 veckor egentligen) och undrar om någon vet om jag sabbar hela min cykel då? Skjuter upp äl eller nåt? Greppar halmstrån nu..

• lilagrodautanben

Skrev ett rätt deppigt inlägg i slutet på augusti om att vår klinik ?gett upp på oss? och inte kunde hjälpa mer.

Nu i förrgår tog jag detta, kan det va sant? UTAN hjälp? Utan hormoner, mediciner och sprutor? Va tror ni? Är så rädd för spök!

Svar på tråden Vi som försökt bli med barn i minst 8 månader