soltroll skrev 2019-07-07 08:05:18 följande:
Ja om man bara visste att det kommer hända så skulle det vara lugnare. Jag längtat i många år innan men väntade på att sambon skulle bestämma dig för att han ville ha ett barn till,eftersom han tyckte att det räckte med dom 2 han har sedan tidigare. När han ändrade sig tänkte jag att det skulle gå fort. Fy och man kan inget annat än känna att det är så orättvist med alla som blir gravida av 'misstag', jag blir väldigt provocerad av att höra om sånt och börjar tycka illa om de människorna.
Så skönt att veta att man inte är den enda som känner så. Visst tycker jag det är trevligt för andra som lyckas på första försöket eller som gift sig och får barn inom ett år. Men jag känner ändå ett sting av avund och irritation över min situation. Det blir ju inte bättre av folk som stället frågan om man inte funderat på att skaffa fler barn. "JO, JAG OCH MIN SAMBO KÄMPAR FÖR ATT FÅ DET ATT SKE, VEM ÄR DU SOM FRÅGAR.... AHHH!!!" Men man svarar snällt. Jo, någon gång i framtiden, eller något i den stilen. Bläää... för alla lyckliga gravida och för alla med små söta barn i barnvagnar. Fast jag ändå gläds för deras skull. :'( när är det min tur. Tack och lov att jag har min grabb att krama om. Han är så älskad.