Inlägg från: knivskrik |Visa alla inlägg
  • knivskrik

Alla med BF JANUARI/FEBRUARI 2020!

MammaPolly skrev 2019-09-09 22:29:03 följande:
    Uderbart med fart i magen! Är i 19+4, moderkakan i framvägg och har nu äntligen börjat känna!
    Jag har också moderkakan i framvägg, 19+5 idag och de senaste dagarna har det blivit uppenbart att det är bebisen jag känner. Har till och med sett buffarna utanpå magen vid något tillfälle! En helt magisk och fantastisk känsla!
    Through the darkness of future's past, the magician longs to see. One chants out between two worlds... Fire... walk with me!
  • knivskrik
    MammaPolly skrev 2019-09-11 20:57:08 följande:
    Bf 30e?

Coolt att du redan sett utanpå! Här är det svårt att känna dom... Han håller dock på väldigt långt ner... kanske därför

29e! :)

Mina varierar en del, igår var det högre upp än jag känt det tidigare. Längtar tills det blir mer regelbundet!

Through the darkness of future's past, the magician longs to see. One chants out between two worlds... Fire... walk with me!
  • knivskrik

Går in i vecka 24 idag! Har halsbränna varje dag och har börjat få lite ont i höfter och ljumskar ibland, men det är inte så farligt hittills. Har känt bebisen varje dag sedan rutinultraljudet för 4 veckor sedan, varierar i styrka och omfattning men är alltid tydligt. Har sett det utanpå några gånger. Har moderkakan i framvägg så det påverkar ju. Sambon har känt sparkar utanpå magen några gånger men just nu är det som att så fort han lägger handen där så slutar bebisen sparka, haha.

Vi har köpt vagn, en del kläder, kollat lite smått på babyskydd och planerar en ordentlig shoppingrunda om några veckor. Mina föräldrar har köpt en del också, första barnbarnet för dem så de kan inte låta bli Skrattande

• knivskrik
    JuliaLC skrev 2019-10-04 16:40:06 följande:

Här har vi gått in i v.25 och jag mår ganska så bra förutom att sömnen är sisådär. Jag har dock en (kanske äcklig) undran. Jag har ganska rikliga flytningar men idag bara rann det som vatten i trosskyddet utan att jag ansträngde mig. Vad tror ni att det kan vara? Jag är ju en sån som oroar mig för allt.

Om det inte luktade konstigt eller var missfärgat så var det nog bara flytningar :)
  • knivskrik
    JuliaLC skrev 2019-10-31 12:28:44 följande:

Hej på er! Det är ganska tyst här inne. Men jag har en fundering, var hos barnmorskan idag och jag går tydligen inte upp i vikt som jag ska. Är det någon här inne som vet vad jag kan göra, ska jag vara orolig?

Som man ska och som man ska, det där är ju så otroligt individuellt. Det du kan göra är väl att äta mer, typ... Är din barnmorska orolig för bebisen eller tycker att SF-måttet avviker? Om inte så behöver du nog inte vara orolig.
  • knivskrik

Slutet av vecka 30 här. Jag har sovit dåligt de senaste nätterna så jag är konstant trött, hoppas det går över snart. Senast jag var hos barnmorskan så var mitt hb 85 men det känner jag faktiskt inte av alls, det är bara sömnbrist som spökar. Halsbränna varje dag men det är jag ju van vid nu efter ett halvår, haha.

I övrigt mår jag faktiskt fint. Känner mig normalt rörlig allt som oftast, lite öm i ligament och höfter ibland.

• knivskrik

Jaha, efter att ha vaknat med ilande smärta i höfterna och ner i benen några nätter gissar jag att jag kan säga hej till lite foglossning Obestämd

• knivskrik
    Mela88 skrev 2019-12-09 16:13:14 följande:
    Ett tips bara. Jag ligger på en större värmedyna. Den har en kontroll på sig, så smidigt att få på snabbt nattetid. Tycker att det lindrar en del. :)
    Låter inte dumt alls! :) Jag tänkte testa med vetekudde, men jag har en värmefilt med timer som jag kanske skulle kunna använda... Tack för tips!
  • knivskrik

Gott nytt år på er alla!

Jag tror att min slempropp har börjat släppa lite, det har kommit någon geléliknande, helt genomskinlig klump vid två tillfällen. Jag vet att det inte behöver betyda något, men det är verkligen en påminnelse om hur nära det är nu! 

• knivskrik

Grattis alla och lycka till på måndag Sincer­e!

Jag går in i vecka 39 idag och allt är kolugnt. Lite sammandragningar men inga som gör ont på något vis, kissnödig nästan jämt och lite trött och öm, men that's it. Små bitar av slemproppen släppte för två veckor sedan men hittills inte mer än så. Jag börjar bli väldigt nyfiken på hur det kommer starta :)

• knivskrik

Vår lilla pojke gjorde entré den 19/1, tio dagar innan BF! Han hade det lite kämpigt med andningen till en början så vi fick spendera lite tid på neo. Han återhämtade sig rätt så fort och nu har vi varit hemma i två veckor. Idag är första dagen ensamma utan pappa och det känns läskigt men har gått bra hittills.

Förlossningen gick snabbt, vattnet gick vid 20:30, inne vid 21 och 23:26 är han född. Jag var 10 cm öppen när vi kom in så jag hann inte med någon smärtlindring. Personalen var helt fantastisk och fick mig att känns mig så trygg så hela upplevelsen får faktiskt 10/10.

• knivskrik
    MammaPolly skrev 2020-02-10 21:31:41 följande:
    Skönt att det gick/går bra!

Och underbart att du är nöjd med upplevelsen!

Var det något särskilt som gjorde dig så nöjd?

Själv är jag mest glad över att jag lyckades "vara med" under hela förlossningen. Det lyckades jag inte med mina äldre barn...
    Nej, det var upplevelsen som helhet. Jag fick precis den nivå av pepp och stöd jag behövde och jag kände att jag hängde med trots att det gick rätt fort. Ljuden gick ner under värkarna och när de i slutet förklarade att nu måste han komma ut så hade jag kunnat få panik, men så blev det inte, jag kände mig så trygg med personalen! Läkaren lyckades få mig så avslappnad mellan värkarna att jag kunde samla kraft och vi kunde till och med diskutera mina tatueringar, haha!
Svar på tråden Alla med BF JANUARI/FEBRUARI 2020!