Inlägg från: knivskrik |Visa alla inlägg
  • knivskrik

Alla med BF JANUARI/FEBRUARI 2020!

Hej! BF 29/1 med första barnet här. I måndags gjorde vi KUB-test och det var helt fantastiskt att få se det lilla pyret! Allt såg fint ut och jag minns inte de exakta siffrorna men vi fick en sannolikhet på runt 1:20 000 vilket känns skönt.

Har längtat efter att berätta för våra föräldrar men vi har velat vänta tills efter detta ultraljud. Tyvärr bor mina föräldrar 40 mil bort så jag fick ta det via telefon, men jag fick i alla fall ge min pappa en fantastisk tidig födelsedagspresent!

Through the darkness of future's past, the magician longs to see. One chants out between two worlds... Fire... walk with me!
  • knivskrik
    Millie8401 skrev 2019-07-25 17:21:40 följande:

Nu har vi varit på Kub ul .. eller vad man säger . Fan vad jag var nervös , trodde de men inte så mkt !!

Allt såg bra ut ,blev flyttad i BF från 31/1 till 26/1 så det var nice .. vi såg ansiktet så väl .. två ögon näsa och mun , ingen profil här inte :)

Mys !!!!

Nu längtar man tills nästa i september !!

Hur många ska ta reda på kön?

Vi fick siffrorna 1:5085 på kub så d va endån skönt , räknades som lågrisk

Va väl min ålder som drog ner att lite .

Vi ska. Spelar ingen roll för min sambo men jag är kroniskt nyfiken så kan jag få veta så vill jag. Går det inte att se får det vara så, men jag kommer hoppas :) 
    Through the darkness of future's past, the magician longs to see. One chants out between two worlds... Fire... walk with me!
  • knivskrik

Häromdagen kände jag något som kan ha varit det första lilla fladdret! Har ju ingenting att jämföra med så jag vet inte riktigt, men det var något annorlunda över detta. 

Jag har ingen direkt mage ännu, känner mig mest lite småtjock. Men jag är större på kvällarna än på morgonen och då kan man se att den börjar få lite konturer i alla fall :) Skulle gärna hoppa fram några veckor så den blir en "riktig" mage och så att det blir dags för RUL!

• knivskrik
    Millie8401 skrev 2019-08-02 00:54:23 följande:

Ina8401

Så skönt !!!

I morse ca kl 5-6 så vet jag inte alls vad bebisen hade för sig men nåt var det som höll i ganska långe , jag hann både vakna och undra ....

Har alla hittat namn osv ? Eller hur ser det ut för er ?

Vi har mellannamn färdiga. Tilltalsnamn har vi ett gäng favoriter, men har bra mycket svårare att komma på pojknamn än flicknamn. Sambon är lärare så ett gäng namn är lite sabbade av elever, haha!
  • knivskrik

Vi har RUL den 6/9 och längtar som fan! Har absolut noll magkänsla inför kön så det ska bli väldigt spännande :)

• knivskrik

Så mysigt med RUL! Längtar till vårt som är två långa veckor bort...

Jag har inte särskilt mycket mage ännu, jag kan känna och se livmodern tydligt när jag är kissnödig men så fort jag kissat sjunker den undan igen. Igår när jag såg den så var den helt sned! Såg så jäkla roligt ut Skrattande

• knivskrik
    liebespuppe skrev 2019-08-21 11:29:04 följande:

Jag har inte haft mycket till mage. Snarare en "glutenmage" dvs den blir lite hårdare och synligare på kvällen. Men jag har inte ökat ett gram i vikt, så ingen vätska direkt heller.

Jag började studera igår och alla blev chockade att jag skulle gå in i v. 20 idag. Det är ju halva tiden.. men visst, jag är inte trådsmal och mina nära bekanta ser ett litet put på magen. Men jag kan inte ligga på mage, livmodern är som en hård sten nu.
    Vi ska på RUL om 6 dagar, så det kanske ligger en ytterst liten bebis där inne.

Jag har lagt på mig 4-5 kilo hittills och det börjar väl sakta hända lite med magen. Pratade med mamma om det och hon sa att det inte syntes förrän runt vecka 20 på henne pga placeringen på hennes livmoder, det kanske är likadant för mig. Eller så vaknar jag imorgon och det har bara sagt PANG, haha! :) 
  • knivskrik
    Kandelaber skrev 2019-08-25 19:59:21 följande:
    Kul! Vi har rul på onsdag!

Är på 19+3 och har börjat misstänka att jag känner nånting där inne men är inte säker än :) Inte lätt alltså när man inte vet hur det ska kännas. Tror det känns mer när jag är lite ihoptryckt typ, t.ex framåtlutad eller att kläderna trycker till allt lite..
    Jag också! Igår kände jag liksom hur något "drog till" och sedan när jag la mig i sängen blev min mage helt sned, så jag misstänker att bebisen liksom la sig tillrätta :) 
  • knivskrik

Nu har vi äntligen gjort vårt RUL! Bebisen hade morgongymnastik där inne, viftade och sparkade och gav oss tummen upp. Allt såg fint ut, BF blev inte flyttat och vi ska få en pojke! Sambon såg det ganska direkt, jag var mer osäker och var tvungen att fråga, haha. En envis liten pojke verkar det vara, han ville inte alls lägga sig i profil först, och ville mest ha händerna i ansiktet så barnmorskan fick buffa en stund innan hon kunde kolla allt Skrattande

• knivskrik
    Sommaren12 skrev 2019-09-09 03:32:55 följande:

V 23 här. Nu är det full rulle i magen! :) Håller på att fixa i vårt nya hus och känner hur svanken får ta mycket skit just nu. Var på HM igår och köpte gravidjeans och lite annat. Känner mig verkligen ultragravid när jag vaggar fram nu... :D

Har ni funderat på vagn något? Jag är väldigt sugen på en Bugaboo Fox men fasen va dyrt det är, även begnagnat. :/

Jag försökte hitta gravidjeans på H&M igår men deras butiker här i stan har tydligen ingen mammaavdelning :/

Vi har faktiskt precis köpt en vagn! Vi föll för Crescent Trike, den kändes smidig att ha i stan men även lite tuffare så den tål viss terräng. Butiken hade ett erbjudande som sparade oss 3000 kr, så vi tänkte - varför vänta? Debatterar med mig själv om jag ska montera den redan, haha!
Svar på tråden Alla med BF JANUARI/FEBRUARI 2020!