Inlägg från: liebespuppe |Visa alla inlägg
  • liebespuppe

Alla med BF JANUARI/FEBRUARI 2020!

Hoppar in här med då jag gärna håller mig här än Facebook.

Var på KUB igår. Fick bra siffror och en underbar bild.

BF-listan:

12/1 facebookmammajuni15

14/1 zebrans

16/1 Emmissss

17/1 liebespuppe

18/1 HVL

25/1 eeat

26/1 couleours

6/2 solrosbarn

10/2 Carrie123

19/2 Littlestar78

• liebespuppe
    Emmissss skrev 2019-07-22 16:37:37 följande:

Jag har ätit Niferex i över en månad nu, varannan dag nu att börja med då jag hade väldigt låga järndepåer. Här funkat helt OK! :)

Jag hade bra järnvärde (133 HB, då 120 är i underkant för kvinnor) men nästan tömda depåer som dig.

Klarar inte Niferex för min mage.

Köpte apotekets egna, fungerar lite bättre men måste ta dulcolax emellan varven för magen :(

Vill gärna testa järn i flytande form.. se om det påverkar min mage mindre.
  • liebespuppe

Hur går det för er alla?

Jag går in i v. 16 imorgon.

Tycktes mig känna första fladdret förra veckan.

Jag har dock svårt att gå upp i vikt. Jag går till och med ner.

Jag har gått ner 3 kilo men magen är redan där och brösten en storlek större.

Jag är magsäcksopererad sedan 6 år sedan och ligger väl +10 kilo från normalvikt, så jag kanske har reserverna att ta av?

Någon som haft något liknande?

• liebespuppe
    Ina8401 skrev 2019-07-23 13:50:04 följande:

Också magsäcks opererad o inte gått upp sist iaf men var ettagsesan jag kollade.

Tycktes mig känt fladder med. Nämnde de när jag var på kub för en vecka sedan o hon sa atr det mkt väl kan stämma som flerbarns färälder

Åh, vad trevligt med en till opererad. Jag har en son sedan tidigare men det var innan operationen. Jag har hört om folk som har svårt att gå upp i vikt, man lägger inte på sig förrän kanske de sista 10-15 v. Men att gå ner var det ingen som gjort av de jag känner och frågat...

Ska träffa BM den 29/8 så ska höra mig för. Lätt nervös för att det ska hämma tillväxten. De flesta får ju så små barn som det är.
  • liebespuppe
    Ina8401 skrev 2019-07-24 06:45:38 följande:

Du menar att de har svårt att gå ner efter födseln?

Oj hoppas jag inte livrädd för att gå upp för mkt o inte kunna tappa vikt efteråt

Nej, att gå upp under graviditeten.

Många har som du, inte rört sig mycket på vågen men ingen jag känner har gått ner under graviditeten som jag gör nu.

Tappa vikten efter verkar inte vara några större hinder.
  • liebespuppe

Oj, vilka jäkla humörsvängningar jag har haft dessa dagar.

Idag har jag sådan lust att slå någon hårt.

Är varm och känner mig ful och fet.

Går och lägger mig igen känner jag....

• liebespuppe
    Emmissss skrev 2019-07-28 16:09:47 följande:

Haha min sambo blir helt förbluffad ibland att man lätt kan vända i humöret ;) Det skiljer ju bara en dag mellan oss!! Har du fått någon mage? Jag har en liten kula & gått upp 5kg!

Ja, det är helt sjukt! Känner mig som en tonåring igen. Jag har fått en kula (andra barnet) men jag har gått ner 3 kilo. Nojar lite över det. Men ska träffa barnmorskan i slutet av augusti. Ska väga mig imorgon.

När ska du göra RUL?
  • liebespuppe
    Emmissss skrev 2019-07-29 07:03:45 följande:

Jaså, oj, bra att du ska kolla upp det iaf. Vi har RUL den 22a augusti, känns som en evighet!! När har du? :)

Ja, enda gången i mitt liv jag önskar jag gått upp ;)

Vi har tid den 26e augusti.

Ska bli så spännande!
  • liebespuppe
    josefiina skrev 2019-07-29 09:03:56 följande:

Jag har nog glömt att presentera mig i den här tråden. Den enda som verkar leva :)

Bf 11 jan

Första ul 19 aug (längtar ska då ta reda på kön, namnen klara!)

En son som snart är två år. Vi är 32,33 år gamla

Hej hej!

Har du mått bra och så?

Har du fått någon bula?
  • liebespuppe
    josefiina skrev 2019-07-29 22:29:43 följande:

Jag har fått må oförskämt bra.

Ingen bula ännu men min magfeta sticker ut :) men nyss kände jag en liten ynklig kick. Du då hur får du må och har du fått bula?

Jag mår också oförskämt bra. Lite morgonillamående men har förstått sambandet mellan vissa rutiner och det. Så har lyckats undvika det.

Nja, var redan lite rund men nu kan man inte hålla in magen längre ;)
Svar på tråden Alla med BF JANUARI/FEBRUARI 2020!