• joss1234

BIM augusti 2019

Då är man på ÄL+4 idag. Är ju väldigt tidigt så man vet ju ingenting än. Tiden går så långsamt. Fick bekräftad ÄL via två appar med både ältest och temp så känns bra att ja iaf haft ÄL, vilket jag oroat mig för tidigare. Det enda jag känner just nu är att jag inte riktigt känner igen mig själv och min kropp ballar ur totalt Är extremt seg, frossig och haft magproblem några dar och illamående som fan på kvällarna och det kommer och går. Men kan ha med ibs att göra, är ju fortfarande tidigt så vi får väl se vart det leder denna omgång :) jäkligt hungrig är jag idag iaf! Hur går det för er andra som har några dar efter ÄL eller så? :)

• joss1234
    Freya18 skrev 2019-08-23 21:08:38 följande:

Tjuvstartade med test igår och imorse. Negativt. Men tidigt fortfarande. Bara ÄL+7.

Var tvungen att ta ett test för kollegorna bestämde sig för att ordna med fest ikväll. Ville så gärna gå på det, men sket i det till slut. Blir för uppenbart om jag bara skulle dricka alkoholfritt. Dom är ganska glada i shottar och allt möjligt.

Nåja. Nu har man typ stirrat sig blind på stickan. Poppade fram spökstreck igår, men absolut ingenting idag. Vilket är förståeligt, när det egentligen är för tidigt med testande.

Tar ett nytt på söndag igen tror jag.

Det där är så svårt haha. Om man väl blir gravid och vill dölja det för omvärlden ett tag, hur fasiken gör man? XD

segt med spökstreck, det vill man ju inte ha.. jag har börjat testa väldigt tidigt dom andra månaderna men vill typ kunna hålla mig mer denna gången. Att kunna hålla mig till bim haha. Vet inte heller om ja kommer ha möjlighet att testa runt dom dagarna då ja ska iväg, kanske är lika bra haha.. själv är ja ju på ÄL+5 och känner inga speciella gravsymtom utan har bara haft krånglig mage i flera dar, så jobbigt.. tarmarna får frispelet och många toabesök tyvärr.. :/ får sånna ibsskov ibland.. så är lite smått utmattad over here! Men vi får se hur dagarna leder :) än är det tidigt!
  • joss1234
    Freya18 skrev 2019-08-24 09:40:45 följande:

Alltså, nu hade jag ju redan tjuvstartat med testandet så då tog jag en imorse också. Till min förvåning så är det någonting väldigt svagt där! Behöver inte ens vrida och vända eller kisa med ögonen.

I förrgår var det också någonting, men mera "spökaktigt", men annars så har alltid Predictor Early varit helt negativa för mig och man har inte ens kunnat hinta nåt.

Så nu är jag sååå förväntansfull och längtar till imorgon så jag kan testa igen! Haha. :D ÄL+8 idag.

Jag slänger upp en bild, men jag tror inte att ni kommer se nåt.

Men wooow!! Ja tror jag kan skymta något, men ytterst svagt men shit!!! Håller tummarna! Själv är jag fortfarande inte mig själv, ÄL+5 och idag har ja känt lite molvärk nu på dagen :O och mår illa av och till.. men det är ju så tidigt så man borde ju inte kunna känna något :( så är väl nåt annat som spökar men sen så är jag hungrig hela tiden, sen igår. Äter men blir typ inte mätt helt haha.. vill bara tiden ska gå fort nu så man kommer till bim!
  • joss1234
    Freya18 skrev 2019-08-25 05:06:15 följande:

Ännu en sömnlös natt. Min sömn har aldrig blivit påverkad förutom när jag var gravid med sonen. Men testet nyss visade ingenting. Gaaah! Vilken jobbig väntan det är nu.

Det känns verkligen som att jag är gravid och när jag tittar på testerna så blir min hjärna så förvirrad. Så som jag känner borde testet vara superpositivt.

Åååh va jobbigt!! Läste det du skrev innan också och det låter ju verkligen som att du är det!! Men vilka test använder du? :) håller tummarna för plus imorgon!
  • joss1234

Är idag på ÄL+6 och jag tempar och idag sjönk min temp, inte under coverline men det lägsta den gått efter ÄL. Nu vet jag ju att jag måste vänta till imorgon och se om den går upp igen, men det kanske kan va en implantationsdipp??? Nån som haft det det här som tempar? :)

I övrigt så har nog mest min mage spökar på andra sätt i flera dar, ibsskov.. men igår va ja så hungrig hela tiden, kunde äta när som + att ja fick skakningar och blodsockerfall, något jag aaaaldrig får. Va också extremt trött. Så vi får väl se, det kan som sagt berott på IBSen..

• joss1234
    Freya18 skrev 2019-08-25 19:32:24 följande:

Har blivit så himla deppig idag när testerna är negativa. Enda gången jag har fått sådana här symptom var när jag var gravid med sonen. Vi försökte under flera års tid och jag upplevde aldrig tydliga symptom eller så.

Idag har jag inte känt mig gravid och vid toabesöket fick jag en blodstrimma på pappret. Säkert spottings på gång.. :( Jag var såå lycklig igår och tog för givet att nu har jag lyckats bli gravid. Hann till och med börja planera för framtiden med föräldraledighet och allt möjligt. Dumma hjärna. Men såklart så är inte hoppet ute än. BIM om några dagar.

Ja förstår dig verkligen. Gör så ont att känna saker

Men negativa plus. Men som sagt än är det inte kört! Det är ju så svårt att inte börja planera, speciellt när du fick något på testet för nån dag sen och sen blankt :( håller tummarna för att du snart får plus !!

Jag fick ju en dipp i tempen idag på äl+6 som skulle kunna va en implantatiosdipp men ser ju mer imorgon. Det jag konkret märkt av är hunger, hela tiden. Sen igår och även idag. Va hungrig 2 timmar efter frulle och så håller det på efter alla mål, åt lunch två gånger igår t.o.m haha. Aldrig varit så innan!! Plus extrem trötthet, sov både igår och idag mitt på Dan, händer typ aldrig. Men vi får se, ska vänta med att testa några dar iaf!
  • joss1234
    Tr0ust skrev 2019-08-25 21:04:19 följande:

Men vänta? Kan tempen gå ner när ägget fäster?

Ja det kan den. Det kallas implantationsdipp. Det händer dock inte alla att man får det. Men när ägget fäster så kan tempen droppa för att sen gå upp igen Dan efter. Men då ska det vara iaf ett drop på minst 0.2-0.3 grader för att sen gå upp minst lika mkt eller mer Dan efter! Vad jag läst mig till iaf haha :) så man vet ju aldrig! Ska bli spännande iaf om tempen går upp imorgon igen. Dock behöver det inte betyda att ägget fäst, vissa får en dipp ändå mellan ÄL och bim. Men.. om man nu får en sån dipp är det vanligare att man är gravid än inte iaf! Och det ska ju ske nångång mellan ÄL+5 till ÄL+12 tror ja. Iaf då ägget kan fästa såklart ^^

Har din temp också droppat??
  • joss1234
    Tr0ust skrev 2019-08-25 21:37:47 följande:

Jag började blöda i torsdags. I onsdags var min temp på 37.3 i torsdags var den på.37.0. På fredagen var den på 36.9 och igår på 37.2 och idag 36.9 jag fattar nada.. haha

Okej men hur långt efter ÄL är du? Sen så vet ja inte om du använder termometer med två decimaler, det är bäst för att se exakta grader. Då får man mer precist :)
  • joss1234
    Tr0ust skrev 2019-08-25 22:40:57 följande:

Jag är på ÄL +14 (eller 15) . Nä har bara en decimal

Okej! Vet dock att temperatur kan gå upp och ner även mellan ÄL och bim men ska väl inte gå under vad du hade innan ÄL typ!
  • joss1234
    hoppfull26 skrev 2019-08-26 14:52:25 följande:

Jag är inte knäpp va? Det är ett streck?

BIM imorgon.

Ja ser definitivt ett streck! Men.. också hört sjukt många få spökstreck med dom testen :/ Men håller tummarna för att det är ett riktigt streck :D
Svar på tråden BIM augusti 2019