• joss1234

BIM augusti 2019

Freya18 skrev 2019-08-17 20:26:03 följande:

Det där är ju så klurigt, när man testar positivt i två dagar. För vissa källor säger att man ska räkna att ägglossningen startar efter första testet, medans andra källor säger att man ska räkna ägglossningen från det senaste positiva testet. Men du som tempar får ju lite hjälp därifrån också. :)

Ja men precis det jag undrar över, stiger tempen imorgon och mina ÄL flytningar slutar så vet ja ju att ägglossningnen varit. Men det konstiga är ju att jag igår fick positivt på förmiddagen, men negativt på kvällen igår ock nu idag igen positivt!! Vissa säger ju att man kan ha dubbel ägglossning och att det alltid släpper 24 timmar efter det andra isåfall. Kan det va nåt sånt? :O har iaf känt av min ÄL bra mycket mer denna månad, med ordentlig molvärk och öm i äggstockar och haft ÄL flytningar längre än vanligt haha. Så antingen var det bara för lite koncentrerat igårkväll som gav ett svagare utslag, eller så har jag haft dubbel ÄL haha.. så knepigt! Har även denna cykel börjat med folsyra och kan de gjort min ÄL kraftigare? I dont know asså haha! Ska testa imorgon igen med test och såklart temp! Men förstått att även om det varit dubbel ÄL så ger det bara utslag på tempen första ägget isåfall. Hört (men absolut ingen vetenskap) men att folsyra kan öka chans för tvillingar och där med två ägg som släpps och kraftigare ÄL haha.. nej nu får ja sluta spinna här men man vet ju aldrig..
  • joss1234
    Freya18 skrev 2019-08-18 11:53:35 följande:

ÄL+2. Kan man börja analysera nu? Haha ;)

Börjar faktiskt känna nu att vi inte gjorde riktigt allt som vi hade kunnat. Hade "bara" samlag dagen innan och på dagen när testet blev positivt. Ingenting mer under hela veckan. Det räcker ju med sex en gång, men hade egentligen velat ha det varje dag denna vecka. Dock så orkar inte mannen lika mycket som jag.

Heja oss som väntar på BIM!

Haha ja har också fått dra igång mannen lite dessa dagar, men sen mitt ÄL test blev positivt i fredags så myste vi först nån dag innan det och sen i fredags när första testet blev positivt och sen igår! Men det sjuka är att idag söndag är mitt ÄL test tokpositivt igen! För 3e Dan!! Är det normalt? Eller har den släppt två ägg? Har fortfarande ÄL sekret och molvärk då och då. Har haft äggviteflytningar sen i tisdags liksom, brukar aldrig ha så många fertila dagar!! Tempen går uppåt sen två dar nu iaf. Så wierd.. känns som bim bara blir längre och längre bort haha
  • joss1234
    Freya18 skrev 2019-08-18 13:15:11 följande:

Oj, 3e dagen? Kanske som du säger, två ägglossningar. Vet inte vad det kan vara annars? Att ägget inte riktigt fattar att den ska "ploppa" fram? Haha.

Ja haha så konstigt! Får vänta och se helt enkelt.. hoppas ju på att det tar sig denna gången!! Men borde ju få minskning på testet iaf imorgon xD
  • joss1234
    Tr0ust skrev 2019-08-18 18:31:09 följande:

Haha du är verkligen inte ensam. Jag är exakt samma. Jag skulle kunna skriva en hel novell om hur allt från spermie kommer till ägget,befruktning, bim, ville ÄL dag man plussat som tidigast och senast på osv.

Jag drömde inatt att jag fick 2 streck på gravtest. Sjukt! Drömde här om kvällen att jag var gravid och fick en son.

Man blir psykiskt störd av detta.. haha

Haha sant.. känner igen mig på alla punkter. Även om man tänkte första månaden ?det kommer när det kommer? så sitter man där sen och läser på om allting, just nu har ja snurrat in på att ja släppt två ägg denna månaden och kanske då får tvillingar.. jajjemän hjärnan lever sitt eget liv i det här haha, tur att man inte är ensam här om att känna sig knäpp med alla symtom och dagar och tester!!
  • joss1234

UPDATE: Jag har nu börjat få pyttelite svagare på äl-testet igen efter 3 dar positivt haha! Och även tempen börjar gå uppåt och har nu på eftermiddagen fått lite mindre flytningar så nu har väl äntligen äl varit!! Lite senare än vanligt, eller egentligen vet jag inte då det är första gången jag testat ordentligt med tester. Så bim blir kanske den sista denna månaden, om ens kanske början på september, så svårt att veta då denna ägglossningen varit all over the place, men jag stannar kvar här i tråden då bim var satt i slutet på månaden!

Nu börjar väl då den oooändliga väntan till bim, då min äl va sen blir denna cykel äääännu längre xD Men, jag och sambon har gjort vad vi kan, fått till det för 4e dan i rad nu över äl så hoppas kan man ju göra. Han är lite trött nu haha, men kämpat på bra. Haft en väldigt kraftig äl så kanske betyder det nåt bra, låt oss hoppas på det :D

Grattis till er som plussat och styrkekramar till er som fått mensen eller blöder av tråkigare själ. Vet hur tufft det är med både missfall och när mensen kommer.. Kram alla <3

• joss1234
    Freya18 skrev 2019-08-20 15:05:42 följande:

Fyy för längre väntan till BIM.  En dag känns som det dubbla typ.

Vi får försöka hitta på massor med saker under dagarna, typ jobba extra och storstäda eller nåt. Gå och lägga sig vid 19. Haha.

Ja men eller hur :( hatar denna väntan.. innan ÄL och runt ÄL är man ju taggad. Men nu, kan ju inte gör mer nu åt saken. antingen tar det sig eller inte liksom.. så jobbigt att vänta. Är väl på ÄL+1 nu då med denna sena ÄL haha.. tur att jag ska bort i helgen så tiden går lite snabbare!! Man får hålla sig sysselsatt!!
  • joss1234
    Glitterpinnar skrev 2019-08-21 11:13:42 följande:

5 dagar till bim här och gjorde ett cb early imorse som blev sååå svagt positivt (hade dock druckit mycket så urinen var ganska utspädd) .. Hoppas iallafall att det är på riktigt och inte spök. Ska ta nytt test snart efter att ha hållit mig typ 6 timmar, håll tummarna för mig!!

ååh håller tumarna för att det är på riktigt!! Skriv när du testat nästa gång <3
  • joss1234
    Mathilda999 skrev 2019-08-21 17:03:55 följande:

Fortfarande bara ÄL+9 och är sjukt tveksam, känner mig inte alls gravid. Vad tror ni om bilden... Ska testa igen imorgon.

Ser ju ut som ett streck!! Men svårt att veta vilken färg när bilden är svartvit, kan ju va spök om det är grått, men har det lite färg skulle jag absolut säga att det borde va positivt :D
  • joss1234
    Tazzme skrev 2019-08-22 10:02:07 följande:

Jag har BIM idag. Testade faktiskt svagt positivt redan på måndag (och en gång till på tisdag, då jag måste dubbelkolla) med ett ?Testa tidigt?-test.

Vågade inte bara sitta och vänta på eventuell mens idag, så jag testade nu en tredje gång imorse, denna gång med ett vanligt test. Ser ännu bra ut! :)

Hoppas så att det här går vägen!!! :)

Åh grattis!! Denna månaden har varit helt galet många som plussar!! Hoppas man själv blir en av dom i slutet på månaden!
  • joss1234
    hundenhubbe skrev 2019-08-22 18:14:20 följande:

Börja blöda så tidigt missfall.. hoppar in i septembertråden

Nej va tråkigt :/ lider med dig. Stor kram <3
Svar på tråden BIM augusti 2019