• Freya18

BIM augusti 2019

Då startar vi med BIM augusti! Lycka till!

• Svar på tråden BIM augusti 2019
  • Nextchapter

Hej på er,

Jag har en fundering.

Hur tidigt kan man börja få symptom och hur tidigt kan man testa?

Jag har BIM den 14/8, men jag redan i ett par dagar känt av ömma bröstvårtor (inte hela bröstet) och lite stickningar/molande småvärk nere i ?tjejmagen? vilket jag inte känner igen alls. Är inte den som letar symptom heller vill jag tro.

Nog för att jag kan få lite känningar innan mens, men inte såhär tidigt och ömma bröstvårtor har jag aldrig haft.

Vore ett under om det ens skulle vara något då vi endast fick till det ca 4 dagar innan beräknad ÄL och 3 dagar efter beräknad ÄL den 31/7 (enligt min app P-Tracker)

Skall också iväg i slutet av veckan och det kommer bjudas på alkohol, vill ju såklart inte dricka om det skulle finnas en chans. (Hur stor betydelse skulle det ha såhär tidigt isåfall om man tar ett par glas?) Brukar inte va den som inte dricker nått i vanliga fall så det kan bli lite genomskinligt.

Vad tror ni?

• Fladdriga svansen
    Michibell skrev 2019-08-05 15:01:23 följande:

Hur tidigt kan man testa? Så otålig. Enligt Flo hade jag ägglossning 30/7, så imorgon är det ÄL+7, och BIM -9.. hur går det för er andra som har bim samma dag? 14/8?

Har också 14/7 men på äl+ 5. När jag kollar p tracker från förra gången så började jag känna symtom på äl+6 som tidigast. Plussade på äl+9 tror jag de var.

Jag har svårt att tro att de tig sig på första så känner inte efter så mycket denna gång.
  • Michibell
    Fladdriga svansen skrev 2019-08-05 15:23:43 följande:

Har också 14/7 men på äl+ 5. När jag kollar p tracker från förra gången så började jag känna symtom på äl+6 som tidigast. Plussade på äl+9 tror jag de var.

Jag har svårt att tro att de tig sig på första så känner inte efter så mycket denna gång.

Förstår. Jag har inte direkt känt så mycket mer än lite så värk i olika ?delar? av livmodern förra veckan annars inget jag tänkt på. Min första graviditet hade jag negativt test på bim. Och sen tre dagar senare hade jag svagt plus. Dock två olika tester.. vill så gärna veta :D
  • JeSuisMoi
    Nextchapter skrev 2019-08-05 15:12:54 följande:

Hej på er,

Jag har en fundering.

Jag har BIM den 14/8, men jag redan i ett par dagar känt av ömma bröstvårtor (inte hela bröstet) och lite stickningar/molande småvärk nere i ?tjejmagen? vilket jag inte känner igen alls. Är inte den som letar symptom heller vill jag tro.

Nog för att jag kan få lite känningar innan mens, men inte såhär tidigt och ömma bröstvårtor har jag aldrig haft.

Vore ett under om det ens skulle vara något då vi endast fick till det ca 4 dagar innan beräknad ÄL och 3 dagar efter beräknad ÄL den 31/7 (enligt min app P-Tracker)

Skall också iväg i slutet av veckan och det kommer bjudas på alkohol, vill ju såklart inte dricka om det skulle finnas en chans. (Hur stor betydelse skulle det ha såhär tidigt isåfall om man tar ett par glas?) Brukar inte va den som inte dricker nått i vanliga fall så det kan bli lite genomskinligt.

Vad tror ni?

Jag har hört att det är i början av graviditeten som det är störst risk med att dricka alkohol, då det kan påverka så att man får missfall. Jag skulle nog ta ett tidigt test samma dag som tillställningen - om det visar negativt skulle jag eventuellt dricka något men vara väldigt snål med mängden (kanske ett glas bubbel och sen skylla på huvudvärk eller liknande).

Funderar själv på hur jag ska tackla olika situationer då jag inte heller är den som tackar nej till dricka. Smyghandla alkoholfritt i baren, ta med egen flaska alkoholfritt som man fyller upp i smyg om man är på tillställning hos någon om sådant alternativ inte skulle finnas där ;)
  • JeSuisMoi
    Nextchapter skrev 2019-08-05 15:12:54 följande:

Hej på er,

Jag har en fundering.

Vad tror ni?

Jag har hört att det är i början av graviditeten som det är störst risk med att dricka alkohol, då det kan påverka så att man får missfall. Jag skulle nog ta ett tidigt test samma dag som tillställningen - om det visar negativt skulle jag eventuellt dricka något men vara väldigt snål med mängden (kanske ett glas bubbel och sen skylla på huvudvärk eller liknande).

Funderar själv på hur jag ska tackla olika situationer då jag inte heller är den som tackar nej till dricka. Smyghandla alkoholfritt i baren, ta med egen flaska alkoholfritt som man fyller upp i smyg om man är på tillställning hos någon om sådant alternativ inte skulle finnas där ;)
  • viljaa
    JeSuisMoi skrev 2019-08-05 15:34:49 följande:

Jag har hört precis tvärt om - att det inte är nån risk innan v 6 eftersom att fostret inte sitter ihop med mamman via navelsträngen förrän då. Sen ska man ju alltid dricka måttligt givetvis :)
  • Bambi91
    Fialotta8 skrev 2019-08-05 14:25:28 följande:

Tack för svar, nej jag ser ju också att dom är negativa. Men jag blir så trött eller fundersam kanske när äl skulle varit förra veckan :/ min bim närmar sig ju och då borde jag ha jättekort fas. Har varit som en klocka innan vi fick vår son i december... Kanske kroppen inte har hämtat sig ännu? Har bara haft en mens efter förlossningen :p då var det elva dagar lutealfas tror jag det heter? :p

Jag får testa lite oftare. Vissa dagar har jag testat två gånger när jag trott det vart på g men tydligen inget igång ännu ;)

Lite samma här, fick bebis i oktober och mensen kom ÄNTLIGEN tillbaka förra månaden, så första försöket här med, hade positivt ägglossningtest den 28/7, så nu väntar jag bara på att kunna testa(redan tagit 2 test men vet att det är helt omöjligt att de ska visa positivt, haha!).

Men om din ägglossning är lite framskjuten så blir väl BIM med det, så tror du har tid på dig! Och ja, tror absolut din kropp fortfarande kan va lite påverkad efter din förra graviditet, så försök ta det lugnt om du kan :))
  • Nextchapter
    JeSuisMoi skrev 2019-08-05 15:34:49 följande:

Okej, ja det är såklart man isf dricker så lite som möjligt, men det är en sån tillställning det delas ut mm så ville bara dubbelkolla hur det var.

Angående mina andra funderingar om symptom mm, har du nån fundering eller erfarenhet om det?
  • JeSuisMoi
    Nextchapter skrev 2019-08-05 16:21:35 följande:

Okej, ja det är såklart man isf dricker så lite som möjligt, men det är en sån tillställning det delas ut mm så ville bara dubbelkolla hur det var.

Angående mina andra funderingar om symptom mm, har du nån fundering eller erfarenhet om det?

Då kan man ju ta ett glas som man knappt smuttar på, om man inte känner för att dricka alls. Det står så mycket olika om huruvida man kan dricka i de första veckorna eller inte. Men om man går omkring med ett glas i handen så kommer nog ingen reagera på om man faktiskt dricker eller inte. :)

Jag har tyvärr ingen erfarenhet av graviditeter eftersom detta är första gången vi försöker. Men jag har upplevt tidigare att jag har känningar i tjejmagen och brösten men utan att det varit någonting, men det kan man ju aldrig veta så håller tummarna att det innebär positivt för dig!
  • Cornelia 084

Hej!

Här är en till som nyss fått resultatet ?gravid? på ett cb-test. Om allt går vägen blir det vår 3:a, en liten sladdis. Min sambo har länge önskat sig ett tredje barn. Jag har känt mig rätt nöjd med 2 stycken. Under denna semestern fick jag dock ett litet infall ?om det blir så blir det?. Trodde dock aldrig att det skulle ta sig direkt. Med vår 2:a tog det 9 månaders försök innan vi plussade. Nu är jag även äldre så trodde det skulle vara svårare. Det är väl ödet ;) Känner mig lite chockad, lite rädd men även glad.

Finns det någon bf-tråd än?

Jag har BIM idag, +/- 1 dag. Ändå visar indikatorn på Gravid 2-3 veckor. Är det märkligt?

Svar på tråden BIM augusti 2019