• joss1234

BIM augusti 2019

Freya18 skrev 2019-08-14 12:31:21 följande:

Väntar förresten på ägglossningen fortfarande, men igår kunde jag ana en stegring på testet och kände dessutom molande i äggstockarna. Hade dock inge sex. Vi har haft varannan dag fram tills igår.. Vi var så trötta och hade huvudvärk. Jag väntar med spänning på att ta nästa äl-test på eftermiddagen. Hoppas att jag inte har missat ett positivt resultat!

Samma här, enligt app skulle min ÄL vart igår men ingen stegring ens, kanske anade lite starkare idag kl 13.00 så ska testa senare idag igen! Vi kör också varannan dag och har känts mer lustfyllt och inte lika mkt krav som nog sambon och jag kände förra månaden.. hoppas på positivt ÄL test för oss snart då!! :)
  • joss1234
    Freya18 skrev 2019-08-14 12:31:21 följande:

Väntar förresten på ägglossningen fortfarande, men igår kunde jag ana en stegring på testet och kände dessutom molande i äggstockarna. Hade dock inge sex. Vi har haft varannan dag fram tills igår.. Vi var så trötta och hade huvudvärk. Jag väntar med spänning på att ta nästa äl-test på eftermiddagen. Hoppas att jag inte har missat ett positivt resultat!

Samma här, enligt app skulle min ÄL vart igår men ingen stegring ens, kanske anade lite starkare idag kl 13.00 så ska testa senare idag igen! Vi kör också varannan dag och har känts mer lustfyllt och inte lika mkt krav som nog sambon och jag kände förra månaden.. hoppas på positivt ÄL test för oss snart då!! :)
    Freya18 skrev 2019-08-14 16:24:58 följande:

Ägglossningstestet blev starkare idag på eftermiddagen! Ska testa ikväll igen så får vi se om det går åt rätt håll så att vi hinner mysa sen innan läggdags. :)

Åååh härligt!!! Mitt blev något starkare ikväll men inte alls i närheten av ditt! Så hoppas på mer imorgon!! Lite kul för du har bim 1 dag innan mig, och bådas ÄL va senare än tänkt va? Och om det fortsätter stämma borde ja ha ÄL en dag efter dig haha :)
  • joss1234
    Freya18 skrev 2019-08-14 20:18:48 följande:

Vad kul att någon ligger lika med mig. :) Då kan vi stötta varandra lite extra med lååånga väntan till BIM.

Min ägglossning är beräknad till mitten av denna vecka och det verkar bli så. Varken senare eller tidigare. Dock så har jag haft mellanblödningar en hel del, så vi får se hur det blir med det denna gång. Har slutat dricka kaffe sen någon dag och tar lite extra c-vitaminer (förutom Folsyra). Hoppas att det hjälper hormonerna lite iaf.

Tog ett nytt test ikväll som blev nästan lika stark som på eftermiddagen, men hade druckit väldigt mycket vatten innan och bara hållt mig 2 timmar. Kanske ägglossning inatt eller imorgon. Har inte sagt nåt till maken så att han inte ska känna press. Haha.

Ja verkligen! Det får vi göra :) va påväg att bli ändringar i planerna att vi skulle åka bort i helgen och då inte kunna mysa haha men fick det undanstyrt så känns bra nu när min ÄL kommer lite senare än ja trodde haha! Spänd på att se morgondagens test om det är starkare! Håller tummarna för dig med!
  • joss1234
    Freya18 skrev 2019-08-15 14:12:12 följande:

Fick starkare äl-test imorse. :) Och vi lyckades mysa till igår kväll och jag ska försöka få till det idag också. Har inte sagt till maken att det är ägglossning på gång, fast han vet att jag testar varje dag. Han vet iaf att det sker någon gång i veckan.

På bilden är det översta från igår kl. 06:00.

Nr 2 är igår kl. 15:00.

Nr 3 är igår kl. 22:00.

Nr 4 är idag kl. 09:00.

Åååh skulle nästan säga att de är close enough att kalla positivt :D mitt är mkt starkare idag så hoppas på positivt imorgon!!! Fick också till det igår och hoppas idag med haha och följande dagar :)
  • joss1234
    Mmmiam skrev 2019-08-15 17:38:05 följande:

Kom precis hem från jobbet! Vet ej exakt när jag har bim men i alla fall denna vecka så tog test nu när jag kom hem! Jag är gravid! Vågar knappt tro det! Vi har försökt sedan februari! Nu håller jag tummarna för er andra!

Wow grattis!!!! Så kul :D
  • joss1234
    VictoriaBerggren skrev 2019-08-15 19:13:22 följande:

Idag på självaste BIM övergick mina svaga sträck äntligen till ?Gravid? på Clearblue digital! Sååååå glad!

Grattis!!! Wow va många som plussar nu!! Helt galet kul :D
  • joss1234
    Freya18 skrev 2019-08-15 20:50:07 följande:
    Nu hoppas vi på att det är ett fint guldägg som kommer till! :D
    Haha ja verkligen!!! :D
  • joss1234

Yaaaay! Äntligen positivt ÄL test!!! Kom några dagar senare än ja trodde men what the heck, its here! Så nu blir det mys ikväll hoppas jag och imorgon!! :) har även mycket molande värk som jag av och till har innan bim och tempen i morse var på det lägsta den varit denna cykel så nu är det nog på gång!! Får man bara hoppas det tar sig denna gången :)

• joss1234
    Freya18 skrev 2019-08-17 11:24:45 följande:

Yeey! :) Man blir så glad när man ser det där positiva äl-testet, haha.

Jag fick positivt test i torsdags och negativt igår, min app ändrade ägglossningsdagen till fredag så jag väl efter det då. Hade väldigt mycket molande värk torsdag och fredag. Fick dock inte till det igår med myspys, men iaf onsdag och torsdag så hoppas att det räcker. Kommer inte hinna med sex på hela helgen för jag ska jobba extra mycket. Men det känns som att vi har gjort vårat bästa iaf. :) Lycka till till oss nu!

Ja verkligen :D fick ju positivt igår på förmiddagen, haft molvärk av och till i flera dar och ÄL flytningar! Testade även igår eftermiddag men då va det lite svagare men jag hade inte hållit mig så länge när jag kissade så kan varit det. Ska testa nu när jag kommer hem (varit iväg sen tidigt så inte hunnit testa haha) igen för att veta om det blir svagare osv :)

Vi har fått till det varannan dag hela veckan, så måndags, onsdags och igår fredag då jag fick positivt test och tänker köra idag också förhoppningsvis!! Så får vi hoppas man gjort det man kan :) nu väntar ju bara låååånga tiden till bim..
  • joss1234

Fick positivt idag igen på ältestet jag nyss tog! Tror nästan till o med det var pyttelite starkare idag! Betyder det ÄL imorgon då ish? Om man haft utslag två dar i rad, va betyder det? Min temp va som lägst igår under cykeln, men kanske 0.2 högre idag. Får se om den går upp mer imorgon med tempen för då har ju ÄL skett. Borde väl ha ÄL idag eller imorgon då? Så mycket att hålla reda på haha man blir knäpp. De viktiga är väl att mysa på oavsett haha

Svar på tråden BIM augusti 2019