Mandistoss skrev 2019-07-30 14:11:52 följande:
Tusen tack! Jag trodde faktiskt att denna månaden var körd för oss då vi var bortresta och bodde hemma hos familj till mig under ÄL. Jag tog med mig mina ÄL-test och termometer iaf och nån dag in på vistelsen fick jag positivt test, vilket gjorde mig lite besviken då jag hade hoppats på att den skulle dröja tills vi kom hem så att vi kunde mysa på då - jag visste att sambon inte skulle vara så sugen iom boendeförhållanderna. Jag visade honom iaf testresultatet och signalerade att jag inte hade några förbehåll mot att försöka iaf :D men som jag visste var han inte lika positiv. Men nästa morgon fick vi trots allt till det! Kändes som att vinna på lotto, haha, var ju helt inställd på att det inte skulle bli något försök för oss denna månaden. Min temp steg först två morgnar därpå.
Så vi mös bara en gång under den fertila perioden, på dagen innan ägglossning, men det verkar ha varit allt som krävdes. :) Tidigare månader har vi myst ca 3 ggr under den fertila perioden.
Hjälpmedel jag använde för att lokalisera ÄL var ÄL-test, termometer, samt att undersöka livmodertappen och mina flytningar.
Hade efter ÄL mellanblödningar (bara lite lite, som röda strimmor i flytningarna, och mest på pappret när jag torkade mig) nästan varje dag hela dagarna fram tills typ i förrgår, då övergick det till att bli mer rikliga krämiga gula flytningar under mornarna utan spotting, som övergick till rosa bruna flytningar fram till eftermiddagen som sen upphörde. Hade likadant två dagar i rad och trodde att mensen var på väg (det kan den ju fortfarande vara). Än så länge idag har jag bara haft de gula flytningarna, ingen spotting, så håller tummar och tår att det håller sig borta! :D
Andra symptom har varit molvärk till och från, men mest direkt i anslutning till ÄL samt igen nu för 1-2 dagar sedan som fortsatt. Ömma bröst fick jag för två dagar sedan (ÄL+8). Jag har varit gasig och uppblåst större delen av lutealfasen. Skickar med en bild från Fertility Friend så blir det mer överskådligt. :)
Men wow att det tog sig!! Ibland blir man varse om hur slumpen verkligen funkar :D Ibland tar det sig, ibland inte, känns som att spela på lotto haha. Men spännande att höra. Jag önska jag hade börjat tempa under hela min cykel, men har tagit tempen några dar nu och vet att jag brukar ligga på runt 36-36,4 i normaltemp och min har legat över 37-37.4 i 2 dar så får se om den droppar eller fortsätter hålla sig högt!!