• joss1234

BIM augusti 2019

FrokenF89 skrev 2019-07-29 18:33:20 följande:

Fler som inte kan låta bli att testa fast det egentligen är lite tidigt för det? Har plusat som tidigast BIM-4 med de andra barnen.

BIM-8 idag och har redan testat varje morgon i ett par dagar för jag inte kan låta bli. Ändå har jag inga jätteförhoppningar då vi inte prickade ägglossningen den här gången utan bara 3 och 5 dagar innan.

Känner mig helt manisk med allt testande men kan inte låta bli, haha.

Förstår vad du menar haha. Kunde själv inte hålla mig från att testa, men fortfarande inget plus. Har dock idag börjat få molvärk i mage och rygg och även att det strålar ner i ljumsken mot låret :O aldrig känt så innan mens i alla fall. Men mår bra annars, inga arga humörsvängningar som ja annars brukar ha minst en vecka innan mens, knappt ont i brösten heller som brukar börja minst en vecka innan mens. Så lite hopp finns ju, ska nog testa imorgon igen, för nånting känns annorlunda, mår för bra för att va 3-4 dar till mens haha om man jämför med hur min pms brukar va!
  • joss1234
    Mandistoss skrev 2019-07-30 09:07:58 följande:

Tog ett nytt test idag ÄL+10 (brukar ha kort lutealfas på ca 10 dagar), och nu börjar jag känna mig mer säker på att det verkligen är ett streck där, om än svagt. :D Nu hoppas jag bara med allt jag har att det får stanna och att mensen inte dyker upp i veckan då jag haft små spottings och mellanblödningar som jag är ganska säker beror på lågt progesteron. Lycka till alla, jag forsätter att följa med ett tag, vill så gärna se hur det går för er!

Åh grattis! Ser strecket klart och tydligt :D Så roligt!!!
  • joss1234

jag testade negativt idag igen på ÄL+12 och bim-3 :( Värken jag började känna igår i mage, rygg och speciellt ner i vänstra ljumsken har bara fortsatt dock och molar som satan, speciellt på vänster sida. Brösten börjar bli lite ömma, men inte som det brukar innan mens. Känner mig dock lite depp idag så kan va min pms som är igång... man blir ju inte klok... Så less på att hoppas och vänta :( Testar med babyplans testa tidigt stickor, nån som har bra eller dålig erfarenhet av dom??

• joss1234

Alla ni som plussat grattis till er!!! Ni får gärna skriva hur ni gjorde för att det skulle ta haha :D typ hur mkt ni myste kring ÄL, symtom ni hade osv och om ni gjorde nåt speciellt. Är ju olika för alla men ändå kul att få lite hjälp och pepp :)

• joss1234
    Mandistoss skrev 2019-07-30 14:11:52 följande:
    Tusen tack! Jag trodde faktiskt att denna månaden var körd för oss då vi var bortresta och bodde hemma hos familj till mig under ÄL. Jag tog med mig mina ÄL-test och termometer iaf och nån dag in på vistelsen fick jag positivt test, vilket gjorde mig lite besviken då jag hade hoppats på att den skulle dröja tills vi kom hem så att vi kunde mysa på då - jag visste att sambon inte skulle vara så sugen iom boendeförhållanderna. Jag visade honom iaf testresultatet och signalerade att jag inte hade några förbehåll mot att försöka iaf :D men som jag visste var han inte lika positiv. Men nästa morgon fick vi trots allt till det! Kändes som att vinna på lotto, haha, var ju helt inställd på att det inte skulle bli något försök för oss denna månaden. Min temp steg först två morgnar därpå.

Så vi mös bara en gång under den fertila perioden, på dagen innan ägglossning, men det verkar ha varit allt som krävdes. :) Tidigare månader har vi myst ca 3 ggr under den fertila perioden.

Hjälpmedel jag använde för att lokalisera ÄL var ÄL-test, termometer, samt att undersöka livmodertappen och mina flytningar.

Hade efter ÄL mellanblödningar (bara lite lite, som röda strimmor i flytningarna, och mest på pappret när jag torkade mig) nästan varje dag hela dagarna fram tills typ i förrgår, då övergick det till att bli mer rikliga krämiga gula flytningar under mornarna utan spotting, som övergick till rosa bruna flytningar fram till eftermiddagen som sen upphörde. Hade likadant två dagar i rad och trodde att mensen var på väg (det kan den ju fortfarande vara). Än så länge idag har jag bara haft de gula flytningarna, ingen spotting, så håller tummar och tår att det håller sig borta! :D

Andra symptom har varit molvärk till och från, men mest direkt i anslutning till ÄL samt igen nu för 1-2 dagar sedan som fortsatt. Ömma bröst fick jag för två dagar sedan (ÄL+8). Jag har varit gasig och uppblåst större delen av lutealfasen. Skickar med en bild från Fertility Friend så blir det mer överskådligt. :)
    Men wow att det tog sig!! Ibland blir man varse om hur slumpen verkligen funkar :D Ibland tar det sig, ibland inte, känns som att spela på lotto haha. Men spännande att höra. Jag önska jag hade börjat tempa under hela min cykel, men har tagit tempen några dar nu och vet att jag brukar ligga på runt 36-36,4 i normaltemp och min har legat över 37-37.4 i 2 dar så får se om den droppar eller fortsätter hålla sig högt!!
  • joss1234

Ännu ett negativt test :( på ÄL+12 bim-2 så tråkigt :( vet inte om min kropp spelar spratt på mig då ja hade molvärk i ljumsken äggstocken och megaont i svanken hela Dan igår och även idag.. hade feberkänsla igår och täppt näsa som ja haft några dar.. men också börjar bli lite nere som ja alltid är innan mensen så tror den är på g.. jaja.. väntar nog in bim nu och ser!

• joss1234
    Monkan93 skrev 2019-08-01 07:23:59 följande:

Idag fick jag mitt pluss!!! Min sambo sover fortfarande, längtar tills han vaknar så jag kan berätta! :D ÄL+11/BIM-1

Åååh grattis!! Va roligt :D
  • joss1234

Då va de fjärde negativa testet idag på ÄL+13 och bim-1.. känns lite hopplöst. Den molande värken jag hade för några dar sen (som gjorde ont som satan) i ljumske, äggstock är lite bättre, känner stickningar då och då bara. Brösten känns heller inte lika ömma idag som igår.. i dont know. Tror min kropp ballar ur totalt denna månad. Men vet ju att vissa plussar sent men nja.. om ja skulle va gravid är väl förklaringen att värken ja hade på ÄL+10-11 va ägget som fäste för de va då alla mina symtom började komma. I måndags. Brukar ha pms mer än en vecka innan mens annars. Sen så brukar ja få lite rosa spottings Dan innan mens men inget i sikte, bara mer flytningar (som ja dock haft mer av sen ÄL än ja brukar) Jaja.. nån annan som plussat sent som vill skänka lite hopp? XD

• joss1234
    FH24 skrev 2019-08-01 19:26:53 följande:
    Du hade rätt, nu är den "fast" och blinkar inte längre! Tack :D
    Yaaaay! Kör på :D Tror jag också ska köpa sån ifrån clearblue att ha (om jag nu får mensen denna gången vilket jag tror) så man verkligen är säker på ÄL, att ha som komplement till stickorna! :D
  • joss1234

Då tror jag tyvärr inte det tog sig denna gången heller :/ fått rosa flytningar idag, vilket jag typ brukar få Dan innan mensen drar igång på riktigt, bim idag dock. Denna månadens symtom har verkligen varit ett mysterium.. jaja, hänger kvar här då nästa bim blir i slutet på månaden. Besviken men känns som jag tar det bättre denna månaden än tidigare månader. Men psykiskt påfrestande är det ju att hoppas och vänta på det där plusset :/

Svar på tråden BIM augusti 2019