• Freya18

BIM augusti 2019

Då startar vi med BIM augusti! Lycka till!

• Svar på tråden BIM augusti 2019
  • Anonym (Annasofie)

Det till vänster är från imorse. Då var de också streck fast mindre tydligt. Nu är de borta :(

Så vill inte ta ut något i förskott. Men hade varit roligt såklart om de varit så :D

• Mandistoss

Är det borta när du testar med nytt test nu eller borta på det testet från i morse när du kollar på det nu? Det ska ju bara avläsas inom en viss tid, för sen kan resultatet ändras.

Håller alla tummar och tår att det dyker upp ett nytt streck på nästa test du tar!

• Anonym (Annasofie)

Ja det från imorse är helt borta sen det jag tog ikväll har blivit lite ljusare. Tack! Hoppas jag också ????

• Lejoninnan37

Lägger till mig med ??????

1/8: Freya18, Lady K, Soltroll, Mandistoss

2/8: Pepsin, Theresesvea, Monkan93, larssonc, joss1234, lineberg, Loui123

3/8 NeoMio0322, Sara11

4/8 LBP91, Obalem

5/8: Hallonen80, Jordgubbe

6/8 FrokenF89

7/8 Längtande95

8/8: Phoworray, Anonym (E), Lejoninnan37

9/8: Förstabarnet123 , MsPinnipeds

10/8 höstlöv123

11/8: Jphoppas, kronisktförvirrad, Bambi91

12/8 Sofiakarin, Myrkrypet, Joset

13/8 Millemupp

14/8 Zyprexa, Annali85, Michibell, Nextchapter, Fladdriga svansen, FH24

15/8 Bettyboop95

17/8 hundenhubbe, VictoriaBerggren, Nicciz

19/8 jhms

21/8 Noraaaaa

23/8 viljaa

24/8 HannaIsabell

25/8 sockan

26/8 FruA2019, Mathilda999

27/8 Pyret13[/quote

• Anonym (.)
    Anonym Mamma1 skrev 2019-07-31 19:25:22 följande:

Hej, hoppar också in i augustigruppen! Då min cykel är lite oregelbunden, eller rättare sagt inte kommit på dagen i tidigare cykler , har jag använt två olika appar för att beräkna äl och bim. Enligt fitbit-appen är min mens 2 dagar sen och enligt "Flo" har jag bim imorgon 1/8. Vet inte vilken av apparna som är mest trovärdig?

Ingen mens syns till och inga känningar alls. När jag var gravid med min dotter hade jag Inga symtom eller känningar alls fram till v 22-23..haha, så detta blir spännande. Vet inte när man ska våga testa bara! :-0

Anonym Mamma1 skrev 2019-07-31 19:25:22 följande:

Hej, hoppar också in i augustigruppen! Då min cykel är lite oregelbunden, eller rättare sagt inte kommit på dagen i tidigare cykler , har jag använt två olika appar för att beräkna äl och bim. Enligt fitbit-appen är min mens 2 dagar sen och enligt "Flo" har jag bim imorgon 1/8. Vet inte vilken av apparna som är mest trovärdig?

Ingen mens syns till och inga känningar alls. När jag var gravid med min dotter hade jag Inga symtom eller känningar alls fram till v 22-23..haha, så detta blir spännande. Vet inte när man ska våga testa bara! :-0

Ingen app har någon aning om när du har ägglossning eller bim, utan gissar bara utifrån en standard-cykel eller dina tidigare cyklar som du lagt in. För att veta exakt när du har haft ägglossning får du använda tempmetoden, alternativt ägglossningtest + ha koll på flytningar. Så får du räkna från ägglossning till mens hur många dagar lutealfas du har. Men som sagt, vad apparna tror är egentligen helt irrelevant om du inte har en helt regelbunden cykel.
  • Anonym Mamma1

Nej jag vet. Har koll på flytningar och andra äl tecken så vet att jag hade äl inom de dagar som båda apparna förutsett. Äl diffa 1 dag mellan apparna och datumen passar väl in om man ser till symtomen.

Mina menscykler brukar vara någorlunda regelbundna men inte exakta.. Kan diffa någon dag hit eller dit, därför jag skrev att mensen inte alltid kommer på exakt förutsatt dag :) blev kanske lite rörigt, får vänta och se helt enkelt:)

• Anonym (.)
    Anonym Mamma1 skrev 2019-07-31 21:53:19 följande:

Nej jag vet. Har koll på flytningar och andra äl tecken så vet att jag hade äl inom de dagar som båda apparna förutsett. Äl diffa 1 dag mellan apparna och datumen passar väl in om man ser till symtomen.

Mina menscykler brukar vara någorlunda regelbundna men inte exakta.. Kan diffa någon dag hit eller dit, därför jag skrev att mensen inte alltid kommer på exakt förutsatt dag :) blev kanske lite rörigt, får vänta och se helt enkelt:)

Men vet du hur lång din lutealfas brukar vara? Generellt sett kan tiden fram till ägglossning variera en hel del men lutealfasen brukar vara samma längd. :)
  • Anonym (.)
    Anonym Mamma1 skrev 2019-07-31 21:53:19 följande:

Men vet du hur lång din lutealfas brukar vara? Generellt sett kan tiden fram till ägglossning variera en hel del men lutealfasen brukar vara samma längd. :)
  • Anonym Mamma1

Ja den är runt 14 dagar +- någon dag. Har haft hormonspiral, den togs ut i mars iår. Så tror det är därför menscykeln inte riktigt är regelbunden som den var innan.

• Förstabarnet123

Då är jag på äl+3 nu. Hoppet känns inte helt på topp denna cykel.

Myste 5 dgr innan äl samt 2 dgr innan äl. Jag hade velat fått till det på dagen innan äl iaf, och helst äl-dagen också, men blev ingen mer chans :/

Vad tror ni om våra chanser? Nån som lyckats bli gravid av sex 2 dgr innan äl?

Lång väntan till BIM som alltid :)

Svar på tråden BIM augusti 2019