• soltroll

BIM augusti 2019

Timal89 skrev 2019-08-08 21:40:23 följande:

Ja det stämmer. Det är bara tempen som kan bekräfta att äl verkligen har skett. Tester kan visa att man har förhöjt LH i blodet, men det är inget kvitto på att ägget släpper. tyvärr är temp enda sättet att 100% Veta <3

Tack för svar<3 Jag håller tummarna för att jag har äl varje månad, och kanske börja tempa igen eller bara fortsätta hoppas på det bästa:))
  • soltroll
    awi skrev 2019-08-09 09:40:43 följande:

Till alla er som kämpar månad efter månad utan att nåt händer så vill jag bara skicka lite styrka och säga att ni är starka och tålmodiga som orkar gå igenom detta!

Jag fick ju min son via IVF, innan vi fick göra IVF hade jag gjort 4 försök med inseminering utan att det gick. Jag blev gravid på första insemineringsförsöket men fick ett misfall i v.5 som var väldigt jobbigt. Hade så ont och fick inte tillbaka mensen på ett bra ta efter det. Även fast jag varje månad reglerade allt i minsta detalj med hormoner och ägglossningsspruta osv så gick det bara inte. Jag har inga konstaterade fertilitetsproblem eller så heller. Första IVF försöket gick det på men det var ändå tur för jag plockade ut så många ägg och det var bara ett enda som utvecklades bra i labbet och det återförde dem 3 dagar senare som till slut blev min underbara son. Det tog i alla fall nästan ett år för mig att bli gravid trots alla dessa hormoner och undersökningar och nu såhär fem, nästan sex år senare kan jag knappt komma ihåg det. Så fort ni får ert efterlängtade barn i armarna så kommer allting att kännas värt det! Fortsätt kämpa på, fast det känns tufft! Det finns också så himla bra hjälp att få inom sjukvården så tveka inte att kontakta dem efter ett år. I mitt landsting kan man skriva en egenremiss till fertilitetsmottagningen. 

Tack för stärkande ord när det känns hopplöst<3

Pratade med en i min närhet en dag som har Många barn och hon kunde inte och tyckte det var så larvigt de som pratade om att när de blev gravida var det ett mirakel och såg det såå stort! Jag kände mig väldigt besviken eftersom att det är så jag (Vi alla som får vänta) känner om det skulle bli ett plus! Den dagen kommer jag vara lyckligast i världen och det barnet kommer vara så efterlängtat att den kommer bli totalt bortskämd! Sambon har barn sen tidigare och det tog 5 år med första så han ser på det lika som jag att ett barn är en gåva som är väldigt speciellt! <3
  • soltroll
    awi skrev 2019-08-09 10:30:48 följande:

Håller med om att det var okänsligt sagt, men det är väl svårt för dem som har lätt att bli gravida att förstå antar jag. Men det är ju verkligen ett mirakel när ett barn blir till! Det är så mycket som ska stämma. När jag gick under behandling förra gången förklarade läkaren att trots att man har alla förutsättningar så är det inte självklart att det blir ett barn. Runt 25% chans finns det om allt är som det ska och man har sex vid rätt tillfälle. Kämpa på så kommer nog plusset snart ska du se!

Ja det är så, efter flera "hoppsan" så försvinner nog känslan av allt lite.( Dock inte sagt att barnen inte är älskade).

Ja det är otroligt om man tänker efter att det kan bli en ny människa och hur mycket som ska stämma. Lite lättare när experterna oxå påminner om det, det är lätt att glömma sånt när man bara ser alla som blir gravida.

Jag försöker att tänka att nästa år är vårat år. Detta år var föräldrarnas häst år då hon fick fölis och då får den All uppmärksamhet av mig,så nästa år måste vara vårat år då all min uppmärksamhet kan läggas på egen bebis. Det är lättare om jag tänker så ialf:)
  • soltroll
    Annali85 skrev 2019-08-09 15:31:50 följande:

Tycker din bekant låter lite okänslig och empatilös,(eller så kanske hon är helt utchasad av sina barn). Jag har visserligen bara två barn men som båda blev till väldigt enkelt. Ser dom ändå som fantastiska mirakel och känner tacksamhet varje dag.

Nja, så hård skulle jag kanske inte vara att kalla henne det. Men hon har aldrig väntat och längtat så hon förstår nog inte riktigt hur jobbigt det kan vara. Klart att hon är tacksam för sina barn, det är mest känslan av att Äntligen bli gravid jag menar.

De flesta tänker så om sina barn, men det verkar som att får man fler än typ 4 utan att behöva planera något så är det nog lätt att tänka att alla har det lika enkelt.
  • soltroll
    Annali85 skrev 2019-08-09 17:39:54 följande:

Ok, skönt att du känner så så det inte behöver bli en osämja mellan er:). Har ändå hört alldeles för många berättelser om kvinnor som kämpar för barn att jag tycker gott man kan känna lite ödmjukhet inför pluss, oavsett hur svårt eller enkelt man har (så länge barnet är önskat så klart annars är det en annan grej)

Kanske att det kan beror på att det verkar vara lite tabu att prata om hur mycket och länge man försöker och hur svårt det kan vara?:)

Ja, men ialf det som glädjer mig mest är att den person (sambon) jag ska dela den speciella och efterlängtade känslan med känner precis som jag, så jag får tänka på det varje gång någon säger annat:)
  • soltroll
    Anonym (Neg och pos?) skrev 2019-08-10 14:39:27 följande:

Någon som har erfarebhet av att bryta upp cb digital?

Varför ska du göra det?
  • soltroll

Första gången jag använder äl tester. Det här räknas som positivt eller? :)

Exakt enligt kalender, Men den här månaden känner jag ingenting vid äl...Jag brukar alltid ha massor fysiska tecken på äl, mer än vid mens. Förstår mig verkligen inte på kroppen. Haha
  • soltroll
    Anonym (Bettan) skrev 2019-08-15 10:12:48 följande:

Jag fick en liten (vet inte om jag ska kalla det för blödning men när jag torkade så var det som en ljus rösa flytning ) blödning .

Jag har Bim den 20/8 och har regelbunden mens , så jag undrar om detta kan vara en nidblödning ? Men jag testade imorse och fick neg på CB testet .

Plussar man EFTER nidis eller INNAN?

Hoppas det inte är mensen trots att det känns lite tidigt ...

Efter..Det är vid nidis som ägget fäster så det kan vara för tidigt testa än;)
  • soltroll
    Freya18 skrev 2019-08-18 11:53:35 följande:

ÄL+2. Kan man börja analysera nu? Haha ;)

Börjar faktiskt känna nu att vi inte gjorde riktigt allt som vi hade kunnat. Hade "bara" samlag dagen innan och på dagen när testet blev positivt. Ingenting mer under hela veckan. Det räcker ju med sex en gång, men hade egentligen velat ha det varje dag denna vecka. Dock så orkar inte mannen lika mycket som jag.

Heja oss som väntar på BIM!

Hihi tänkte detsamma igår, kan man börja analyser?:)) Är på äl+4 så förstår också att det inte går men väntan är såå lång.

Var samma för oss, tror inte min sambo fattade mig riktigt denna månad.. men varannan dag här vi fått till ialf tills tempökning så jag hoppas att Det räcker. Dock har tidigare månader när vi haft sex i princip varje månad och ändå inte lyckats, så det känns lite som att det kvittar nu. Hoppas det tar sig för oss nu på tionde försöker:/

Lyckokramar till alla som väntar! <3
  • soltroll
    Freya18 skrev 2019-08-18 17:15:59 följande:

Förra veckan körde vi också med varannan dag, men sen när ägglossningsdagarna kom så var mannen helt slut sexuellt. Haha. Och jag tyckte att vi bara hade börjat.

Såå frustrerande, och när man vet att man kan ju liksom inte tvinga heller. Känns lite som det bara går ut på att mysa för att det är äl som man tänker knappt att partner har några känslor eller att det faktiskt ska vara mysigt.

Vi får hålla tummarna att det gick vägen ändå;))
  • soltroll
    FruA2019 skrev 2019-08-20 21:12:03 följande:

Heja! 

Jag tyckte jag hade många som hade 13 st, nu är några färre. Jag gillar också och testa men blir lika besviken varje gång det är ett blankt test, ändå fortsätter man testa. 

Haha kul att se alla era test. Jag har ett graviditetstest i garderoben. Köpte i december månad för jag trodde kanske att det behövdes, eftersom mensen var 5 dagar sen. Samma dag jag fick hem det så kom mensen efter det vägrar jag ens titta åt testet innan det känns som att det är dags:)) Fattar inte hur ni alla har nerver till att testa;))
  • soltroll
    EllaLo skrev 2019-08-20 21:45:53 följande:

Du måste ha nerver av stål som kan låta de ligga haha :D!

Haha ja så kanske det är, men alltså besvikelsen kommer väl bli desto större om det testet kommer vara negativt den dagen jag tar fram det. Haha
  • soltroll
    Gabby skrev 2019-08-22 22:06:30 följande:

Ni som har BIM runt 28/8 när tänkte ni testa? :)

Jag har BIM 28/8 men lär vänta vääldigt länge innan jag tar ett test. Jag är inte mycket för att testa så den lär ju va typ två veckor sen innan jag testar. Känns som att jag är den enda här som tänker så:)) hahaha

Du själv då?:)
  • soltroll

Jag har två dagar kvar till BIM, känner inget särskilt och idag hade tempen sjunkit lite. Innan har den legat på 35.21 ungefär sen gick den upp till över 35.40 i två dagar men nu var den på 35.30 så jag antar att mensen kommer om två dagar, den brukar vara exakt:(

• soltroll

Ingen lycka den här månaden heller så jag hoppar också över till septembertråden:((

Svar på tråden BIM augusti 2019