BIM augusti 2019
Lägger till mig med på listan.BIM
1/8: Freya18, Lady K, Soltroll
2/8 Pepsin, Theresesvea
Den här månaden ska jag inte tänka så mycket på symptom innan BIM. Är helt säker på att ägget blev befruktat förra gången för jag kände alla symtom man kan känna i princip. Hade sån himla molvärk, ont i magen, illamående och allt möjligt som sedan försvann några dagar innan mensen dök upp. Kändes verkligen som att det hade tagit sig.
Så om en vecka ungefär ska min ägglossning börja igen och jag ska bara ta det chill. :) Känner jag någonting så ska jag försöka och koncentrera på annat. Hjärnan blir så låst annars på alla tankar man har om graviditet och bebis.
Jag som inte alls tänkte ens försöka se några symptom eller så denna månad för att slappna av mentalt lyckades inte så bra. Haha
Upptäckte att jag har mycket äl flytningar idag(äggvite) dock med blod i. Alltså det var ganska mycket blod. Brukar det vara så, eller vad kan det bero på?:/
Jag brukar alltid få ont vid äl, men känner inget alls. Så nu vet jag att vi Måste mysa idag. Haha
Ibland kan det komma blod med flytningarna när ägget har lossnat och man kan även få en blödning på grund av hormonerna. Bara och mysa på nu. :) Jag brukar blöda i samband med ÄL.
Jag är också en sån person som känner av ägglossningen med smärta. Jag väntar ivrigt på den nu och börjar känna lite molande hugg då och då, men inget som är väldigt tydligt.
Fick mensen idag, en dag för tidigt:( Är egentligen inte så förvånad eftersom jag hela tiden har känslan av att jag aldrig kommer att få ett plus. Men antar att jag inte är ensam om att känna så:/
Har Bim den 28/8 nästa gång så jag hänger kvar här:)
Hej igen på er,
Enligt mina symptom som jag frågade om tidigare, alltså jag blir tokig på ?värken? nere i tjejmagen.
Trodde jag inbillade mig i början men det gör jag verkligen inte nu, gud va jobbig molande värk plus stickande ibland!
Finns det ens möjlighet att känna nått redan nu såhär tidigt.?!
Hade ÄL den 31/8 enligt P-Tracker, och BIM den 14/8 enligt appen.
Brukar aldrig känna så här annars. Detta plus mina ömma bröstvårtor börjar göra mig misstänksam, vilket i sin tur gör att jag inte kan skuta fundera.
Åh! Vill att dagarna skall gå fortare nu, ville ju slappna av o ta detta lite som det kommer men nu blev det ju svårare :)
Okej, ja det kan ju lika gärna va kroppen som spelar en ett spratt, men varför just nu?! Bara för att jävlas eller? Haha! Så irriterande isåfall om det inte skulle va nått. Man man blir ju såklart lite förvirrad av knepiga symptom man aldrig innan haft. :)
Jag blir bara mer och mer förvirrad av allt som har med att försöka bli gravid att göra. Jag har köpt ägglossningstest nu för att jag vill testa och se så att jag har äl. Jag har testat tempmetoden, det funkade bra tills jag blev så deppig långt innan mensen kom när jag såg att tempen gick ner så jag slutade med det. Men nu läste jag någon hade skrivit att det är inte säkert att man släppt ägg bara för att äl test visar positivt utan det är endast med temp man kan se det. Någon som vet??
Jo det stämmer att man kan få positivt äl-test (LH-ökning) som påvisar att kroppen gör sig redo för ägglossning. Men det behöver inte betyda att ägget faktiskt släpper. Jag har läst att endast blodprov kan visa till 100% om ägglossning faktiskt skett eller inte.
Temp är jag osäker på, hur "tillförlitlig" metod det är för att säkerställa äl. Tempar själv. Det jag kan känna är vanskligt är att det är lätt att det blir felaktig temp på grund av orolig sömn med uppvak, alkohol kvällen innan, infektion i kroppen etc.
Nån som vet hur pass bra tempmetoden är? Temphöjning = alltid ägglossning?
jag förstår inte alls det där med tempen, hur mäter man ens? hur ska min temp vara? är det en vanlig temp som man tar febern med? Helt lost!