• Svar på tråden Nätdejting befäster våra könsroller
  • Smecker
    Anonym (Parkering) skrev 2019-07-17 09:39:45 följande:

Du menar att även kvinnan kan ta initiativ?

Kvinnor tar rätt mycket initiativ när de är intresserade.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (Parkering)
    Smecker skrev 2019-07-17 10:39:09 följande:
    Kvinnor tar rätt mycket initiativ när de är intresserade.
    Inte alltid Drutten.

Rätt sällan skulle jag påstå.
  • Anonym (Klokt)
    Anonym (Parkering) skrev 2019-07-17 10:43:06 följande:

Inte alltid Drutten.

Rätt sällan skulle jag påstå.

Så det händer?
  • Fjäril kär
    Anonym (Parkering) skrev 2019-07-17 10:03:50 följande:

Ok. Jag hade en annan bild av dig, när man sett vad du skrivit i andra trådar.

Vet inte vad du fått för bild av mig men jag brukar alltid säga att den som är intresserad tar första kontakten oavsett kön. Jag själv ogillar starkt alla typer av spel vid dejting och därför gillar jag raka puckar. Vilket gör att jag också pushar män till att ta kontakt och skita i vad som "anses rätt". Är han intresserad får han så lov att visa det också om något ska hända. Det handlar alltså inte om könet och vem som "ska" vara först. Det handlar om att ta egna initiativ till kontakt.

Är jag intresserad så gör jag något åt det. Svårare än så är det inte.
  • Anonym (Parkering)
    Fjäril kär skrev 2019-07-17 10:49:45 följande:
    Vet inte vad du fått för bild av mig men jag brukar alltid säga att den som är intresserad tar första kontakten oavsett kön. Jag själv ogillar starkt alla typer av spel vid dejting och därför gillar jag raka puckar. Vilket gör att jag också pushar män till att ta kontakt och skita i vad som "anses rätt". Är han intresserad får han så lov att visa det också om något ska hända. Det handlar alltså inte om könet och vem som "ska" vara först. Det handlar om att ta egna initiativ till kontakt.

Är jag intresserad så gör jag något åt det. Svårare än så är det inte.
    En kvinna som inte visar eller gör nåt är ointresserad?
  • Fjäril kär
    Anonym (Parkering) skrev 2019-07-17 10:55:37 följande:

En kvinna som inte visar eller gör nåt är ointresserad?

Möjligt ja, men det kan också vara så att det inte är lämpligt att visa intresse. Tex kollegor emellan, nån är upptagen, stor åldersskillnad etc etc.

Jag har avstått att visa intresse/ta kontakt ibland just för att jag vet att det inte är lämpligt av olika anledningar.
  • Anonym (Parkering)
    Fjäril kär skrev 2019-07-17 11:05:27 följande:
    Möjligt ja, men det kan också vara så att det inte är lämpligt att visa intresse. Tex kollegor emellan, nån är upptagen, stor åldersskillnad etc etc.

Jag har avstått att visa intresse/ta kontakt ibland just för att jag vet att det inte är lämpligt av olika anledningar.
    Kan det vara så att en kvinna är för blyg? Eller att hon tycker det är mannens uppgift att uppvakta henne?
  • Anonym (män befäster könsrollerna)
    Anonym (Parkering) skrev 2019-07-17 09:08:49 följande:
    Självklart. Men kvinnor förväntar sig att mannen tar första steget. Gör han inte nåt så är han inte intresserad.
    Exakt så är det. Män tar ALLTID kontakt om något kittlar deras fantasi.
    Men sen kan ju en kvinna ta chansen i alla fall med någon snygging, vad fan har man att förlora förutom ett ickesvar? Det finns alltid män som är övertalningsbara om deras eget första val kanske inte var tillgängligt eller om de bara är kåta. 

Det omvända är ytterst osannolikt. Är en kvinna inte intresserad så lär hon inte bli heller.
  • Anonym (män befäster könsrollerna)
    Anonym (Parkering) skrev 2019-07-17 11:09:09 följande:
    Kan det vara så att en kvinna är för blyg? Eller att hon tycker det är mannens uppgift att uppvakta henne?
    Nej sällan skulle jag säga. Men många kvinnor blir inte tända eller intresserade om hon inte mannen uppvaktar och driver. De flesta är nog så faktiskt. De vill bli förförda, bekräftade och känna det där riktiga fokuserade intresset från mannen.
  • Ignoramus

Hon skrev ju just varför, att det inte är lämpligt av en eller annan anledning. Har ingenting med blyghet eller manliga uppgifter att göra.

Anonym (Parkering) skrev 2019-07-17 11:09:09 följande:

Svar på tråden Nätdejting befäster våra könsroller