• Smecker

Nätdejting befäster våra könsroller

Anonym (Parkering) skrev 2019-07-17 09:39:45 följande:

Du menar att även kvinnan kan ta initiativ?

Kvinnor tar rätt mycket initiativ när de är intresserade.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    Anonym (Parkering) skrev 2019-07-17 10:43:06 följande:

Inte alltid Drutten.

Rätt sällan skulle jag påstå.

Rätt ofta om de är intresserade.

Vilket såklart är tråkigt, och en fullständig nyhet, för de ointressanta männen.
  • Smecker
    Anonym (Veiron) skrev 2019-07-17 12:40:48 följande:
    Njae det osar rätt mycket fördomar här kan jag känna, en unken syn som sagt.

Jag ser inte riktigt problemet, folk har allehanda konstiga mailadresser idag, vem bryr sig om mailadressen när man ska liksom anställa någon, det är andra preferenser som man fokuserar då. 
    Oavsett om du anser det vara fördomar eller ej, arbetsgivare lägger märke till detaljer. Mailadresser som ser oseriösa ut är en sådan detalj.
  • Smecker
    Anonym (Veiron) skrev 2019-07-17 13:43:34 följande:
    Klart våra liv osv formar också vad vi kallar oss men en annan skribent har en väldig dålig manssyn och det tror jag färgar dennes bild till att bara se och läsa in det negativa.

Men eftersom män ändå envist fortsätter ha dessa nick så ger det ändå utdelning, annars borde det dö ut med tiden så jag håller inte med dig här.
    Nja. Problemet är snarare att de inte vet, eller saknar förmågan till att ta reda på, vad de skall göra istället. Det är inte utdelningen som gör att de fortsätter med samma misslyckade beteende, det är förhoppningen om utdelningen.
  • Smecker
    KlantSmurfen skrev 2019-07-17 19:12:36 följande:
    "Den med körven bär hela ansvaret för situationen, helt enkelt! Och är den enda som kan ändra den"

Det förändrar inte att många tjejer blir väldigt bortskämda och bekväma.
    Ingen tvingar män att välja bortskämda och bekväma kvinnor. Har aldrig valt en sådan i hela mitt liv, och det har gått utomordentligt ändå.
  • Smecker
    KlantSmurfen skrev 2019-07-17 20:34:21 följande:
    Många blir bortskämda med inviter men det är inte samma sak som att vara bortskämd som person.
    Och hur blir dessa kvinnor påverkade av bortskämdheten med inviter, om de nu inte blir bortskämda som personer?
  • Smecker
    KlantSmurfen skrev 2019-07-17 20:51:13 följande:

Så du tror inte att man kan bli bortskämd med inviter utan att börja bete sig som en bortskämd snorunge?

Och hur blir dessa kvinnor påverkade av bortskämdheten med inviter, om de nu inte blir bortskämda som personer?
  • Smecker
    KlantSmurfen skrev 2019-07-17 21:42:37 följande:
    I #69 syftade du på kvinnor som är bekväma av sig och beter sig som bortskämda personer, varför skulle man inte kunna bli bortskämd med en viss grej utan att bete sig som en bortskämd person?
    Det var fortfarande inte svar på min fråga:

• Smecker
    KlantSmurfen skrev 2019-07-17 22:48:13 följande:
    Smecker skrev 2019-07-17 20:26:39 följande: #66
    "Den med körven bär hela ansvaret för situationen, helt enkelt! Och är den enda som kan ändra den"

Ingen tvingar män att välja bortskämda och bekväma kvinnor. Har aldrig valt en sådan i hela mitt liv, och det har gått utomordentligt ändå.
    Att vara bortskämd och bekväm med en viss grej är inte samma sak som det du skriver i #66 "bortskämda och bekväma kvinnor" eftersom det är det helt uppenbart att du menar kvinnor som är bekväma av sig och beter sig som bortskämda personer.

Det är du som menar att det är samma sak så den bevisbördan ligger hos dej, förklara nu varför man inte kan vara bortskämd och bekväm med en viss grej utan att bete sig som en bekväm och bortskämd person.

Jag använde exakt dina ord, så jag förstår inte hur en eventuell "bevisbörda" kan ligga på mig. Det är du som hävdar att kvinnor "blir väldigt bortskämda och bekväma". Jag menar på att man inte måste välja "bortskämda och bekväma" kvinnor. Jag har ingenstans påstått att man inte kan vara bortskämd och bekväm med en viss grej utan att bete sig som en bekväm och bortskämd person, jag undrade, utifrån ditt påstående:

Det borde väl inte vara så himla svårt för dig att svara på? Det är en rätt enkel fråga.
  • Smecker
    KlantSmurfen skrev 2019-07-18 00:44:58 följande:
    "Jag använde exakt dina ord..." och gav det jag skrev en helt annan innebörd, bekväm och bortskämd med inviter blev "bortskämda och bekväma kvinnor", att det är samma sak är det du som får bevisa.

"Jag har ingenstans påstått att man inte kan vara bortskämd och bekväm med en viss grej utan att bete sig som en bekväm och bortskämd person"
    BS. Det är ju precis det du gör när du gör när du vill att jag ska förklara hur de kan bli bortskämda med inviter men inte som personer

Jag bara undrar, utifrån ditt påstående & din fråga:
    hur kvinnor som blir bortskämda med inviter också blir bortskämda som personer.

Det borde väl inte vara så himla svårt för dig att svara på? Det är en rätt enkel fråga.
    KlantSmurfen skrev 2019-07-17 16:43:22 följande: #60
    Många tjejer blir väldigt bortskämda och initiativlösa på dejtingsidor eftersom killarna skapar inflation med inviter, att anse att någon är dum i huvudet bara för att han konstaterat detta är inte så attraktivt det heller. Att vissa tjejer inte får någon uppmärksamhet öht är inte relevant.
    Smecker skrev 2019-07-17 20:26:39 följande: #66

Smecker skrev 2019-07-17 21:31:54 följande: #73
    KlantSmurfen skrev 2019-07-17 20:51:13 följande:

Så du tror inte att man kan bli bortskämd med inviter utan att börja bete sig som en bortskämd snorunge?

Hur kan det bli en annan innebörd än, exakt citat (min understrykning):

Du kom med ett påstående i ditt inlägg #68:
    KlantSmurfen skrev 2019-07-17 20:34:21 följande:
    Många blir bortskämda med inviter men det är inte samma sak som att vara bortskämd som person.
    Som föranledde min fråga i inlägg #69:
    Smecker skrev 2019-07-17 20:43:17 följande:
    Och detta väntar jag fortfarande på ett svar på. För att inte göra dig förvirrad och svara på saker innan det här är avklarat, så ställer jag frågan igen:

Det borde väl inte vara så himla svårt för dig att svara på? Det är en rätt enkel fråga. Men det är rätt talande att du, istället för att helt enkelt svara på den, börjar korscitera och prata om "bevisbörda" och så vidare.
  • Smecker
    KlantSmurfen skrev 2019-07-18 11:40:53 följande:

Du är fullt medveten om att det inlägget är en del av en diskussion.
    Ja, absolut, det är därför jag citerade dig exakt. Om du inte menar det du skriver, så kanske du borde börja skriva det du menar?

Och detta väntar jag fortfarande på ett svar på:

Svar på tråden Nätdejting befäster våra könsroller