Anonym (Tjockis) skrev 2019-10-28 15:02:10 följande:
Jag är väldigt missnöjd med mig själv.
Mitt inre är helt ok. Jag är en bra tjej. Men mitt yttre är bara en stor fet blobb. Jag har varit så elak mot mig själv och pratat om mig själv i såna ordalag så det är helt otroligt. Självförakt är nog det sanna ordet.
Jag skulle aldrig någonsin säga eller tänka såna saker mot någon annan.
Men jag har varit så dum mot mig själv så länge så jag märker inte ens längre när jag säger saker. Hånar mig själv.
Mina matvanor är inte de allra sämsta. Problemet är att jag rör mig för lite.
Min älskling blir ledsen när jag är så dum mot mig själv. Och han tycker synd om mig för att jag inte tycker om mig själv. Därför vill han hjälpa mig. Som sagt; jag är nog väldigt tjatig om hur ful jag är, men jag märker det inte själv. Det är en del av min vardag att tycka att alla är så mycket bättre och finare än jag.
Men jag är rädd för att det kan bli så fel om han ska försöka bli min PT.
Jag är rädd för att om jag fortsätter så här så kommer jag att förlora honom. Inte pga min vikt, utan för att jag klagar och inte gör något åt det.
Men jag är lat. Och är liksom så övertygad om att jag inte kommer att någonsin kunna gå ner så att jag har liksom gett upp innan jag ens har försökt.
Har säkert skrivit det tidigare, men jag gillar ju gruppträningar. Typ zumba. Men just nu vågar jag för fn inte ens gå till en träning för att jag är helt övertygad om att både tränare och övriga deltagare kommer att titta på mig. Äcklas över mig och tycka att jag är värdelös för att jag inte orkar ge järnet under hela passet.
Oj, så mycket det blev att handla om mig.
Men det om min vikt och varför han vill hjälpa mig.
Ja, där kan vara ett orosmoln i paradiset, ta inte upp det du tycker illa om dig själv, fokusera på det positiva, tex att du är galen i honom och han får dig att känna dig som 17 igen, trevligare höra sånt, han vet nu du är missnöjd, och han kommer stötta och peppa dig den dag du vill förändra kroppen, men han är ju jättenöjd med dig och ditt utseende, så du ska göra det för tex du behöver bättre kondis inför era möten hehe.