Inlägg från: Phalaenopsis |Visa alla inlägg
  • Phalaenopsis

Ledsen tjockis

Du verkar ju tycka om att dansa? Om du vill röra mer på dig - för din egen skull, så prova lindy hop (typ jitterbugg)! Man gör det för att det är kul - och när musiken slutar inser man hur andfådd man är. Skrattande Innan man fått upp kondisen kan man välja de lugna låtarna och de små stegen.  När ni fått ordning på tillvaron kanske ni kan dansa tillsammans? Fast man bör tycka att jazz och swing är ok musik, förstås. Glad

• Phalaenopsis
    Anonym (Tjockis) skrev 2019-10-28 15:02:10 följande:
    Har säkert skrivit det tidigare, men jag gillar ju gruppträningar. Typ zumba. Men just nu vågar jag för fn inte ens gå till en träning för att jag är helt övertygad om att både tränare och övriga deltagare kommer att titta på mig. Äcklas över mig och tycka att jag är värdelös för att jag inte orkar ge järnet under hela passet.

Oj, så mycket det blev att handla om mig. 
    Men det om min vikt och varför han vill hjälpa mig.
    Men är det inte jättepopulärt med tjockisar på gruppträning? "Åh, titta! Någon som tar tag i sin vikt och sina vanor - fantastiskt!" Och zumba är väl bra för folk med mycket kurvor?
    Anonym (Tjockis) skrev 2019-10-28 15:28:09 följande:

Han är mest ledsen över att min dåliga självkänsla (och vikt) stoppar mig från så mycket i livet.
    " Nej, jag kan inte göra det för tänk om jag inte orkar."
    "Vill gärna hänga med på det där men jag tror inte att jag kommer att klara det."
    "Nej, jag kan inte köpa det jag tycker är vackert för det kommer inte att vara fint på mig."
    "Nej vi kan inte göra det i sängen för tänk om han ser alla mina valkar, eller jag är verkligen så ful från det hållet."

Jo, du har helt rätt i att jag gärna tar allt som kritik, även om jag vet att det inte är menat så.

Som ett exempel; På skoj nämnde han en sak vi kunde göra om jag hade string på mig. Han ville visa att han ville ha mig (i sängen). Gulligt av honom.

MEN: jag sparkade bakut. Sade att jag aldrig hade haft string, att jag var alldeles för fet. Att om han ville ha en tjej som passade i string så fick han minsann hitta någon annan!
    Ni ser.... han försöker visa att han tänder på mig och jag tar det som en förolämpning och att han inte vill ha mig som jag ser ut. Jobbigt. Både för honom och mig. Vilken bitch jag är för att jag skäms.... 

Jag kan förstå om han tycker att det är sorgligt din självbild hindrar dig från att göra saker du egentligen tycker om. Istället:
    "Jag försöker det här, även om jag inte orkar hela vägen. Jag struntar i om någon ser det, jag gör ju det för att det är kul i alla fall."
    "Jag hänger med, så får vi ser hur bra det går."
    "Jag provar det som är vackert, och ser om det smickrar mig också."
    "Han har redan sett varenda valk, och kan ändå inte hålla händerna ifrån mig. Jag och mina valkar måste vara jättesexiga!"

Han kanske tyckte att du och dina valkar skulle kunna ha kul i sängen inklusive lite string? Uppenbarligen tyckte han att lite string inte skulle vara fel på dig.

Svar på tråden Ledsen tjockis