Anonym (Tjockis) skrev 2019-10-27 13:41:00 följande:
Så många saker...
Kan inte slappna av helt och låta mig bara omslutas av kärlek och släppa allt och njuta. Har blivit sårad för mycket. ( Som så många andra.)
Han förklarar verkligen sin kärlek. Jag tvivlar absolut inte på vad han känner.
Felet ligger hos mig.
Letat jag bara sprickor i fasaden? Söker jag efter fel hos honom?Jag väntar bara på att han ska hitta något hos mig som gör att han kommer att lämna. Tja, han har ju sett mig helt naken nu rätt många ggr ( :-O) men jag väntar på att han ska inse hur tjock och ful jag är.
Han har sagt flera gånger att jag verkar verkligen må dåligt av min kropp och att han mer än gärna hjälper mig. Han har ju själv varit idrottsman på elitnivå så han vet ju hur man tar hand om en kropp rent fysiskt och psykiskt. Men jag är rädd för att det kan bli så fel mellan oss om han ska försöka coacha mig och träna mig.
Jag har också sett nån sida hos honom som jag har svårt att tycka om. Men hey, vi är båda vuxna och har våra dåliga sidor.
Jag är verkligen inte heller guds bästa barn.
Jag vet inte om jag är riktigt kär.Eller om jag bara är förtjust i att någon tycker om mig. Jag vet att jag blir knäsvag när jag ser honom.
Hur vet man om/när det är på riktigt ?
Kan det vara så att du tvivlar så mycket på dig själv att du har svårt att tro att han faktiskt är äkta?
Att hans positivitet gör att du upplever att det är mer lek än allvar?
Pikar han dig för din kropp, eller överdriver hur fin du är så du tvivlar? Är det för lätt alltihop? Inget krångel?
Kort och gott, kan du själv sätta fingret på vad det är som gör att du tvivlar?
Har du varit kär tidigare?