Nyblivna föräldrar funderar på abort
Om du har PCO så fundera verkligen ett extra varv. Det finns inga garantier att man kan bli gravid igen efter en abort. Ställ er frågan om Ni vill ha ett barn till? Man vet aldrig hur man mår efter en abort heller.
Jag blev oplanerat gravid, hade precis fått nytt jobb och var övertygad om att jag skulle absolut inte ha fler barn. Visste att jag var gravid innan jag ens tagit ett gravtest. Tänkte till och med att jag gör abort om jag är gravid. Hade fått drömjobbet nämligen så ett barn passade inte in i vår livsplanering. Nåväl vi beslutade oss för att behålla för jag ville inte genomgå en abort. Tyvärr fick vi ett ma som upptäcktes vid KUB. Det kändes verkligen som om livet ville lära mig en läxa. Så jag fick genomgå en abort/framkalla ett missfall och det var tufft. Och ja vi blev gravida ett halvår efter missfallet då längtan efter ett till barn blev för stor.
Viktigt att ni är överrens och att din sambo stöttar dig hela vägen oavsett vilket beslut ni kommer fram till. Ville bara berätta min historia.