Inlägg från: Orolig över barn |Visa alla inlägg
  • Orolig över barn

Baka när man har småbarn?

jag funderar på det här att baka när man har småbarn särskilt Barn med dålig matlust

Jag tycker om att baka men dels får jag dålig samvete o andrasidan blir det aldrig bra, för vad kan hända egentligen om jag bakar:

1. De tycker inte om bakelsen o det gör mig ledsen om de äter inte den heller

2. De tycker om det o äter så mycket av det att de kan inte äta riktigt mat

(Jag har barn som vissadagar äter knappt något -- som idag : ingen åt frukost mer en 2 droppar mjölk o 2 bit av mackan .. ska jag hoppa över att baka idag vilket jag har planerat o hoppas att de ska äta lunch eller ska jag baka o vara glad att de äter åtminstone kakor..?)

• Svar på tråden Baka när man har småbarn?
  • Orolig över barn
    Anonym (Sara) skrev 2019-06-25 10:15:04 följande:

Du kan väl baka något nyttigare än vanliga kakor?

Till exempel?
  • Orolig över barn
    Anonym (S) skrev 2019-06-25 14:20:57 följande:

Jag förstår inte riktigt. Ska du baka kakor för att de inte vill äta riktig mat eller frukost?

Om du blir ledsen ifall de inte äter dina kakor, kan du väl köpa kakor i affären?

Om du är sugen på att baka, testa att baka bröd. Det gör vi flera gånger i veckan. Du kan ju vara lite halvonyttig och göra scones till barnen istället för kakor annars.

Nej, jag bakar inte för att de inte äter , kag tänkte baka för att jag vill baka men är fundersam huruvida är det vettigt att baka 2-3-4 ggr /vecka om man har barn som vägrar äta riktigt mat ? Om det är bra för de att få i sig kakor när de äter inte mat? O blir det inte till att då ska äta ännu mindre mat?

o köpa kakor i affären vill jag helst undvika- dels vet jag inte vad är det i de o man kan alltid göra lite nyttigare hemma genom att använda bra mjöl , mindre socker eller lägga till ett extra ägg..jag tycker inte att de måste äta kakor ...
  • Orolig över barn
    Anonym (Sharon) skrev 2019-06-26 23:47:45 följande:

Efter att ha läst din andra tråd tror jag du behöver stöd i din föräldraroll. Kanske kan BVC hjälpa dig?

På vilket sätt behöver jag stöd menar du?
Svar på tråden Baka när man har småbarn?