Anonym (Lena) skrev 2019-06-20 20:31:47 följande:
Det jag reagerar på är att TS skriver att hon hälsar på på lördagen och systern på söndagen. Pappan tar alltså nästa allt själv, ändå tackar de nej till hjälp, för att de inte får dygnet runt-hjälp. Vem tänker på TS pappa?
Ja pappa gör allt. Vi tänker på pappa såklart men jag förstår vad du menar.
Mamma har inte velat ha hemtjänst, och pappa har sagt att det inte behövs. Så därav beslutet. Personligen tycker jag att det skulle vara bra om det fanns hemtjänst som kunde göra vissa saker iallfall så att pappa får avslastnint, som tvätta, städa, duscha mamma osv. Det är iallafall något. Men pappa säger att det går bra så här så vi har inte lagt oss i. Jag har sagt det ett par gånger till mamma men hon är väldigt känslig nu och jag tror att tanken på hemtjänst för henne blir ännu värre på något vis. Hon var ju fullt frisk för ett år sen, stark och kry. Och nu kan hon inte stå.
Jag vet inte, jag är helt snurrig i detta. Vet inte ens hur jag skulle gå till väga för att kontakta hemtjänsten igen, hur de kan hjälpa till. Kan man be dem om att städa? Duscha mamma? Bara vissa saker vissa tider vissa dagar? Hur mycket kan man styra över tider och dagar?
Jag mår illa just nu av hela situationen bara jag skriver om det. Känner mig helt slut.
Eftersom vi tidgiare sa att mamma behövde hjälp dygnet runt så kunde de inte hjälpa till, och att flytta mamma tilll annat boende är inte aktuellt alls, ingen vill att hon ska bo någon annanstans. Men ja, jag tycker också att pappa ska få avlastning åtminstoen vissa saker som sagt...