Mamma har fått en dödlig cancerdiagnos - syster väljer att resa på bilsemester i sommar
Min gamla mamma var i väldigt dåligt skick och gamle pappa kämpade på med att fixa mat, övrigt i hushållet plus hjälpte mamma en hel del för hon hade problem att gå. Han kunde knappt gå ut med hunden för mamma ville ha sällskap. Jag och syskonet fick in mamma på ålderdomshem och skickade iväg pappa på en resa. När han var i Centraleuropa, försämrades mamma. Vi sa att vi inte tyckte att han behövde avbryta resan. Hon avled med mig, mitt syskon och barnbarn vakandes. Pappa klarar inte av tragiska eller dramatiska händelser. Naturligtvis sörjde han, men han ville inte avbryta resan och tyckte det var skönt att han inte var där när mamma avled. Han hade dock kommit om hans barn bett honom. Alla är olika, jag var hos henne när hon dog och det tyckte jag var bra. Pappa skulle inte klarat av det och säkert blivit sjuk själv (han fick ett svårt astmaanfall efter min födelse, som var utdragen och lite dramatisk. Han skulle nog inte ha närvarat). Din syster är tydligen annorlunda än du, och det är ok.