Inlägg från: Pikacha |Visa alla inlägg
  • Pikacha

Mamma har fått en dödlig cancerdiagnos - syster väljer att resa på bilsemester i sommar

Jag har också varit i den situationen att min mamma fick en dödsdom och det finns inte på världskartan att jag skulle åkt iväg så många veckor.

Det handlar inte om att sätta sitt liv på vänt, det handlar om att prioritera och jag prioriterade min mamma.
    Det man får tänka på är att även om prognosen säger omkring ett år kvar så kan det gå snabbt på slutet.

Man kan ju åka iväg en kortare resa kanske, själv åkte vi till Rügen en långweekend när mammas läge kändes stabilt.
    5 dagar efter vi kom hem så dog hon oväntat hastigt. Både jag och min syster och pappa var med henne och jag är så innerligt tacksam att det inte hände när jag var borta.
    Jag skulle aldrig åka iväg i flera veckor så jag förstår hur du känner.

Men alla känner ju olika och du kan ju bara göra det du känner känns bäst. När allt är över kan du trösta dig i sorgen med att du gjort allt du kunnat. 

Svar på tråden Mamma har fått en dödlig cancerdiagnos - syster väljer att resa på bilsemester i sommar