Mamma har fått en dödlig cancerdiagnos - syster väljer att resa på bilsemester i sommar
Beklagar ts. Jag förstår dig. Tycker din syster beter sig märkligt, MEN tycker verkligen du ska diskutera saken med henne. Annars kommer den att växa o explodera. Hur tänker hon om hon inte skulle hinna hem innan mamma går bort?!
Min mamma dog i oktober, fick cancerdiagnosen 2,5 vecka tidigare. Otroligt men sant. Mådde bra till ca 5-6 veckor innan hon dog. Dom 2,5 veckorna gick jag dit dagligen, o när hon hamnade in på onkolen satt jag där 55h tills hon fick gå. Har inga syskon. Pappa dog tio månader tidigare. Dock flera barn har jag, ngr var på plats när hon dog. Det var rätt stillsamt o lugnt. Nu är jag glad hon inte behövde plågas längre än dom 2,5 veckorna. Har ett fotografi taget förra sommaren där hon är så glad o sig själv, står framme i vardagsrummet. E så glad nu efteråt att vi var ute mycket förra sommaren, som jag aldrig kunde tro skulle vara den sista, och att jag var med henne i slutet. Det kommer kännas bra efteråt, det du gör nu ts. Hoppas du också har nån att tala o gråta ut med. Tunga dagar, men minnena har vi alltid. Kram