• Anonym (Jagvågade)

Återfå lusten snabbt!

Många klagar på tappad lust men få verkar vilja jobba för att få tillbaka den. Varför?

Jag följde några råd och det funkade. Inga skitpiller eller så utan kärlek och respekt. Och precis allt nedan.

Saken är den. Jag tappade lusten efter vårt andra barn. Jag ansträngde mig inte alls om att ha ett förhållande till min man. Vi bodde ihop. Pussades. Tog hand om barnen. Sa jag älskar dig. Men den viktigaste ingrediensen, sex sket jag i. Jag tog honom för givet har jag förstått nu. Mig själv också för den delen för det är först nu jag fattar att vattnar man inget så växer det inte.

Det började med att jag läste en engelsk blogg om en tjej som hade samma problem. Som vänt på steken. Tänk om han gjort så här mot mig som jag gör mot honom. Jag hade lämnat på en femöring.

Hennes tips var.

1) köp en lösfitta till mannen. Uppmana att använda den. ( detta för att man själv ska bli sotis typ på att han ?får? till det. )funkar galet nog.

2) om man onnanerar. Och gör det som en ?fjant? alltså i hemlighet. Då bjud in honom. Helt okej om det till en början bara är för att titta, han kommer respektera att inte börja hålla på med dej för han är så glad att bli inkluderad. (Svårt för mig som onanerade dagligen i hemlighet när han somnat)

Steg 2.2 uppmana att han runkar samtidigt dom du onnanerar. Helst från första gången du gör det inför honom. Då släpper så småningom ?tabun? om du nu är tråkig och skämsen av dig. Det är ett plåster som måste av. Våga. Han älskar dig då det är inget konstigt. Ni ska trots allt väcka lågan igen.

3) samtidigt som 1) så börja ha sex även om du inte vill egentligen (ni ör trots två i förhållandet som ska vara lycklig. Är du lycklig utan är han troligtvis olycklig utan). Tanken härr att det ska så småningom gro till vilja. Man måste börja. Inte om en vecka eller så. Direkt.

4) oralsex. Viktigt. Är man skamsen och inte vill att han slickar så sug av honom. Duschen är kanon. Soffan. Sängen. Ofta. Det är som att han kommer lugna ner sig i väntan på sex om du ger honom detta lilla. Glöm inte att suga av betyder suga inte ta i mun bara. (Har jag fattat nu)

Jag vågade fastän jag innan var emot detta. Gjorde det när jag var ung bara. Och jag ville pressa mig själv så jag tog satsen i munnnen. Aldrig sett honom så överraskad och glad. Gör det helst inte ofta. Och det är okej. Men ibland oftast under mensen så ger jag honom det där ?lilla extra?. Väldigt uppskattat. Det är också sex. Glöm inte det.

5) Ha sex när det inte finns tid. Pang på rödbetan bara. Inte min grej men jag började gilla det. Föredrar ändå sängen när hemmet är iordning.

Sist. Våga experimentera. Vi testade att filma sexet. han fick filma. Usch tänd lampa, men jag blev boostad av det. Superstolthet nu över min mamma kropp för han älskar den!! För honom som han kan runka till. Slutade med att vi gör det då och då nu. Raderar ofta efter några dagar. Regeln är max behålla två veckor. Tillit är viktigt. Det funkade för oss.

Nu tar vi tid för sex och vi har aldrig haft det bättre. Jag resonerade så här. Jag älskar min man. Och jag vill inte ta honom för given och hålla honom gisslan med sex. Vi har två underbara barn. Det är värt att göra detta.

Tack!

Säg gärna om det funkade för er som tappat lusten. Kom den tillbaka? Våga allt. Gör inte saker halvdant!

• Svar på tråden Återfå lusten snabbt!
  • Anonym (Jagvågade)
    Oerhörd skrev 2019-06-21 05:37:54 följande:

Det är väldigt dumt att ha sex mot sin vilja, det dödar lusten ännu mer. Det enda sätt på vilket ?lust föder lust? är om lusten faktiskt kommer först, så om du känner olust till sex, och utsätter dig för det ändå så bygger du på olusten, inte lusten.

1, 2 och 5 kan väl funkar som tips för den vars lust faktiskt triggas av det, 3 som sagt helt uppåt väggarna och 4 känns omvänd...

Oralsex om något tycker jag är oerhört intimt att ge, det är inte en nödlösning när jag inte har lust, jag suger när jag är på topp, det är när jag är sprängkåt det känns som bäst att helt oegennyttigt bjuda på avsugningar, massage och all den närhet jag vet väcker HANS lust, min är ju redan på plats. Jag vill att han ska känna som jag gör då, och vilja ha sex, inte känna att han ska ställa upp och göra mig glad. Jag förstår inte att den som har mest lust ska vara den som tar emot. Hemma hos oss gör vi tvärtom iallafall, och sen vi började med det liggs det en jävla massa :)

(Det varierar vem av oss som har en svacka.)

Mot sin vilja? Självklart ska ingen tvingas.

Baserat på vad du skriver ska man inte vara i ett förhållande då. Sex är en viktig del av ett förhållande om man nu inte från första början bestämt att så inte är fallet.
  • Tom Araya
    Oerhörd skrev 2019-06-24 19:33:31 följande:
    Nej, jag beskrev hur vi gör för att väcka varandras lust. TS tips är rätt allmänna och har inte fungerat för oss innan vi listade ut det egna sättet som faktiskt bygger på lust, inte på att pressa sig själv till något i hopp om att lusten ska dyka upp. Morot hellre än piska. (Men utrymme för icke-metaforiska piskor lämnas mer än gärna...)
    Att locka någon som inte är hungrig på morot kan vara en svår utmaning.

Men annars är det ju vad som funkar som räknas.
  • Oerhörd
    Anonym (Jagvågade) skrev 2019-07-01 11:36:42 följande:

Mot sin vilja? Självklart ska ingen tvingas.

Baserat på vad du skriver ska man inte vara i ett förhållande då. Sex är en viktig del av ett förhållande om man nu inte från första början bestämt att så inte är fallet.

Vad bra. För i ditt långa inlägg läste jag ?börja ha sex även om du inte vill egentligen?. och att tvinga sig själv är också ett tvång.

Jag håller fast vid att det är bättre att väcka lusten först, och jag kommer även fortsättningsvis enbart att ge oralsex när jag vill det själv av egen lust, och enbart vilja få det av personer som njuter av att ge.

Att ett förhållande har svackor vet du ju själv, det innebär naturligtvis inte att parterna inte bör vara i förhållandet, utan att de behöver lösa situationen. Enligt min mening utan att ställa upp på något mot sin vilja. Jag vill enbart ha sex med personer som uttryckligen vill ha sex med mig, även i relationer. Allt annat känns som ett övergrepp, och är det också i lagens mening.

Sex är en jätteviktig del i sexuella relationer. Livspusslet bygger på så många fler delar, och relationer kan omdefinieras med åren utan att alls bli mindre värdefulla.
  • Anonym (A)
    Tom Araya skrev 2019-07-01 19:53:15 följande:
    Att locka någon som inte är hungrig på morot kan vara en svår utmaning.

Men annars är det ju vad som funkar som räknas.
    Just så
  • Perjonsson

TS är en kvinna av rätta virket!!!!!!

Inte för de paktiska förslagen utan för hennes intiativ förmåga och vilja!

Vad jag vill tillägga är att kvinnor måste även sluta med bara vanlig vanilj sex utan våga bli mer kinky för att bryta sexmönster. Sexiga kläder, sex ute, analt, gb, rollbyte, sexklubbar, swing, och alla andra vilda fantasier som är helt ok så länge ingen skadas. Man lever bara en gång.

Oftast vill mannen detta men kvinnan bromsar även om många män också är tröga.

• New  Dawn
    Perjonsson skrev 2019-08-07 03:48:02 följande:

TS är en kvinna av rätta virket!!!!!!

Inte för de paktiska förslagen utan för hennes intiativ förmåga och vilja!

Vad jag vill tillägga är att kvinnor måste även sluta med bara vanlig vanilj sex utan våga bli mer kinky för att bryta sexmönster. Sexiga kläder, sex ute, analt, gb, rollbyte, sexklubbar, swing, och alla andra vilda fantasier som är helt ok så länge ingen skadas. Man lever bara en gång.

Oftast vill mannen detta men kvinnan bromsar även om många män också är tröga.

Det är klart att DU kan ha den åsikten att det passar DIG att träffa kvinnor som gillar sexklubbar, gb, swing mm, däremot är det inte alls så att "kvinnor måste sluta bara vanlig vanilj". Gillar man det, tänder på det, och njuter av det, ska man fortsätta med det. För vissa är dina exempel bara döden för sexlusten.

Jag, tex, njuter av sk "vanlig vanilj". Det allra skönaste jag vet är smek och oralsex, samt samlag. Det må vara tråkigt i dina ögon, men det är det inte i mina. Det är fantastiskt skönt, upphetsande och hett. Jag tycker din inställning till sex låter tröttsam och avtändande. Man är olika.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (Heja ts)

Jag tycker TS är cool som tar tag i detta.

Jag har en bild av att sexlivet kärvar i många förhållanden.

En klassisk bild som jag som man har (kanske för att jag oftast pratar om det med män) är att driften svalnar lite hos kvinnor efter långt förhållande och barn=brist på energi osv.

Mannen blir frustrerad vilket inte gör kvinnan kåtare direkt. Mannen blir ännu mer frustrerad vilket leder till att kvinnan känner press och en ond cirkel startar.

Sexet blir ännu ett vardagligt måste för henne. Där blir det en ond spiral med frustration som förstör mycket och det blir svårare och svårare att hitta tillbaka.

Tittar jag i backspegeln själv så är det mycket klantiga saker man sagt och betett sig i ren desperation.

Själv får jag lätt hjärnspöken och tänker att min tid i bingen är över för all framtid när det är skralt på sex fronten. Jag känner mig då typ som en utnyttjad statist i min frus liv och blir då mindre kärleksfull fast det inte är med flit. Detta är ju dock bara destruktiva tankar som man brottas med i sitt huvud just då.

Vet inte varför jag skriver denna hobby teori. Vill nog bara påpeka att det är viktigt att man pratar med varandra och att ingen har fel utan bara fast i olika onda cirklar. De flesta sextjatande män är nog inte onda och bara ser sina kvinnor som hål att ligga med. Mycket handlar nog om närhet och en känsla att inte vara tagen för givet men när sexet är på tapeten och det kärvar så blir fokuset oftast där. Sextjat är ju dock punkt 1A att skippa om man vill få det bättre.

Har även funderat på om män har lättare att vara kåta fast de är trötta. Min drift ökar bara då. Kanske bara är jag.

Det är säkert lika för kvinnor med men de historierna hör aldrig jag.

Själv är jag nöjd och har flyt i bingen så detta är inget bittert fårinteknullainlägg.

Tack för mig!

• Perjonsson
    New Dawn skrev 2019-08-09 10:19:03 följande:

Det är klart att DU kan ha den åsikten att det passar DIG att träffa kvinnor som gillar sexklubbar, gb, swing mm, däremot är det inte alls så att "kvinnor måste sluta bara vanlig vanilj". Gillar man det, tänder på det, och njuter av det, ska man fortsätta med det. För vissa är dina exempel bara döden för sexlusten.

Jag, tex, njuter av sk "vanlig vanilj". Det allra skönaste jag vet är smek och oralsex, samt samlag. Det må vara tråkigt i dina ögon, men det är det inte i mina. Det är fantastiskt skönt, upphetsande och hett. Jag tycker din inställning till sex låter tröttsam och avtändande. Man är olika.

Är det så att man som dej tycker vanilj är det bästa är jag beredd att tro på just ditt exempel efter att du själv gjort alla dessa andra saker flera gånger på rätt sätt.

Men troligen är det så att du är nöjd med Fiat för att du har aldrig fått prova Mercedes.
  • New  Dawn
    Perjonsson skrev 2019-08-09 14:50:20 följande:

Är det så att man som dej tycker vanilj är det bästa är jag beredd att tro på just ditt exempel efter att du själv gjort alla dessa andra saker flera gånger på rätt sätt.

Men troligen är det så att du är nöjd med Fiat för att du har aldrig fått prova Mercedes.

*Suck *.... Så man kan alltså inte föredra vaniljsex om man inte utsätter sig för massor av saker man inte vill först. Dessutom på "rätt sätt" ?! Man måste alltså genomlida BDSM, wetsex, gangbang, trots att man inte vill, bara för att kunna säga att man föredrar vaniljsex. *Tar mig för pannan*

Jag tycker det är djupt beklagligt att sex inte är mer värdefullt än så. När blev samlag, smek och oralsex så tråkigt? Varför? Hur är det möjligt att sex är så tråkigt i mångas ögon? Helt obegripligt för mig.

Jag älskar sex och känner mig lyckligt lottad som har en man som faktiskt njuter jättemycket av vårat sex, som förgyller våra dagar och ger oss båda njutning.

Gör det du vill, men tro inte att sex är en tävling där det finns något förutbestämt som är bättre eller sämre.

När det gäller bilar kan man konkret mäta att vissa saker ÄR bättre med vissa bilar, andra saker är subjektiva. När det gäller sex handlar det om känslor och då finns det inget rätt eller fel, bättre eller sämre (så länge båda är med på det och inget brott begås). Det finns inget bättre eller sämre som är generellt. Det är individuellt.
  • Perjonsson
    New Dawn skrev 2019-08-09 20:24:02 följande:

*Suck *.... Så man kan alltså inte föredra vaniljsex om man inte utsätter sig för massor av saker man inte vill först. Dessutom på "rätt sätt" ?! Man måste alltså genomlida BDSM, wetsex, gangbang, trots att man inte vill, bara för att kunna säga att man föredrar vaniljsex. *Tar mig för pannan*

Jag tycker det är djupt beklagligt att sex inte är mer värdefullt än så. När blev samlag, smek och oralsex så tråkigt? Varför? Hur är det möjligt att sex är så tråkigt i mångas ögon? Helt obegripligt för mig.

Jag älskar sex och känner mig lyckligt lottad som har en man som faktiskt njuter jättemycket av vårat sex, som förgyller våra dagar och ger oss båda njutning.

Gör det du vill, men tro inte att sex är en tävling där det finns något förutbestämt som är bättre eller sämre.

När det gäller bilar kan man konkret mäta att vissa saker ÄR bättre med vissa bilar, andra saker är subjektiva. När det gäller sex handlar det om känslor och då finns det inget rätt eller fel, bättre eller sämre (så länge båda är med på det och inget brott begås). Det finns inget bättre eller sämre som är generellt. Det är individuellt.

Jag kan hålla med dej i mycket annat men inte inte i att ha åsikter om vad som är bättre el sämre utan att ha provat de olika alternativen.

Tycker alla ska vara öppensinniga för att prova allt på rätt sätt så länge inte finns risk för skada. Men jag tycker det är tråkigt att du glorifierar vanilj när du imget vet av det andra! Och det får mej att ta mej för pannan!!

Givetvis överger man inte vanilj men tar in det andra som komplement o krydda.

Får ja anta att du inte bara knullar i missionärställningen utan att ni varierar? Ja det gör ni just för att variera och att det imte blir enformigt. Och det är samma sak med andra typer av sk kinky sex som inte ens borde kallas för kinky utan istället vara accepterat som normalsex istället.

Har så många erfarenheter av situationer där hon till en början inte varit intresserad av prova något nytt men så har hon lite under protest gått med på att prova ändå och så visar det sig att hon totalt älskade mitt intiativ. Samma sak med de kvinnor som accepterat att de inte kan få orgasm av bara penetration men jag introduserar lite nya knep för henne och med stor förvåning kommer hon både 1 o 3 gånger.

Så varför välja Fiat?
  • New  Dawn
    Perjonsson skrev 2019-08-10 21:37:46 följande:

Jag kan hålla med dej i mycket annat men inte inte i att ha åsikter om vad som är bättre el sämre utan att ha provat de olika alternativen.

Tycker alla ska vara öppensinniga för att prova allt på rätt sätt så länge inte finns risk för skada. Men jag tycker det är tråkigt att du glorifierar vanilj när du imget vet av det andra! Och det får mej att ta mej för pannan!!

Givetvis överger man inte vanilj men tar in det andra som komplement o krydda.

Får ja anta att du inte bara knullar i missionärställningen utan att ni varierar? Ja det gör ni just för att variera och att det imte blir enformigt. Och det är samma sak med andra typer av sk kinky sex som inte ens borde kallas för kinky utan istället vara accepterat som normalsex istället.

Har så många erfarenheter av situationer där hon till en början inte varit intresserad av prova något nytt men så har hon lite under protest gått med på att prova ändå och så visar det sig att hon totalt älskade mitt intiativ. Samma sak med de kvinnor som accepterat att de inte kan få orgasm av bara penetration men jag introduserar lite nya knep för henne och med stor förvåning kommer hon både 1 o 3 gånger.

Så varför välja Fiat?

Sluta jämföra med bilar. Det är helt fel eftersom att det finns mätbara skillnader. Man kan ju för övrigt gilla riktigt gamla bilar allra bäst.

Vad är det man måste prova?

Jag tycker själv att jag har "Mercedessex" för det är är så bra och skönt.

Har inte provat swing, gangbang, wetsex, rollbyte och sexkubbar för jag vill inte och inte min sambo heller. Har man inte lust finns det inget intressant med det.

Obegripligt att du tycker sexiga underkläder har med vaniljsex att göra. Min sambo tycker likaväl jag är extra sexig i tex joggingbyxor och klänning, blåkläder osv, men visst tänder han även på mig i förutsägbara sk "sexiga underkläder". Jag tror joggingbyxor eller jeansshort, eller snävare kjol, är det hetaste. Vaniljsex kan man ha både inne och ute för övrigt, och att komma av samlag eller annan vaginal stimulans, kan man ju lika göra vid vaginalsex, och man kan komma av smek och oralsex. Finns många möjligheter vid vaniljsex.

Har provat analsex, men med kuk gör det så lätt ont så ingen av oss tycker om det. Ett finger, eller någon leksak har vi lite då och då.

För övrigt kan man variera vaniljsex väldigt mycket och jag vet inte vad som är "kinky" som är så himla fantastiskt.

Det jag vill säga är att sex som uppfattas bra av någon kan uppfattas tråkig av någon annan. För mycket fokus på att det ska vara "kinky" och "porrigt" kan bli väldigt avtändande, och trist för dem som inte gillar det.

Jag gillar sex och min lust och kåthet stimuleras av att vi har så avslappnat och skönt sex.
Svar på tråden Återfå lusten snabbt!