• Pope Joan II

Vuxet stuvbarn beteende

Anonym (J) skrev 2019-06-15 16:13:39 följande:

Be din partner att betala tillbaka vad du har lagt i bilen , sen kan hen ha den bilen och du får köpa en egen bil.

Det funkar tydligen dåligt att ha en gemensam bil med din partner.

Har ts varit med och betalat på bilen?
  • Pope Joan II
    Anonym (Irriterad) skrev 2019-06-15 16:29:19 följande:

Har inte betalat på bilen däremot lagt in 1 miljon på vårat gemensamt boende. Om det nu är relevant. Men jag hyr inte ut rum i boendet om min sambo inte är bekväm med det. Skulle det vara en rimlig jämförelse ? 

Men du skulle kanske låta ditt vuxna barn låna ett gästrum att sova över i? Låt bli att städa bilen om det irriterar dig att göra det.
  • Pope Joan II
    Anonym (Irriterad) skrev 2019-06-15 17:38:57 följande:

Jag har inga vuxna barn. Vi har inte heller gästrum. Sover hen här så sover hen i soffan. Jag vill ha det rent i bilen. Jag städar den för min egen skull. Inte för någon annan. Men vet jag i förväg att hen ska komma så städar jag såklart inte. Oftast så vet jag inte när hen kommer utan dyker bara upp. Blir mina barn vuxna och ska sova över ska de få plocka undan efter sig och bädda undan sängkläder när de åker. Det är en självklarhet för mig. Men inte för alla. Det är jag medveten om . Försöker blunda för det. 

Kan du inte sätta dig in i exemplet trots att dina barn ännu inte är vuxna? Och varför skulle dina barn inte bli vuxna? Hoppas det bara var en underlig formulering.
Svar på tråden Vuxet stuvbarn beteende