vårdnadstvist?
Jag är helt förtvivlad och jag behöver råd, stöd och hjälp i detta.
Igår damp det ner ett stämmningsbrev, mitt ex vill ha ensam vårdnad och att jag ska få träffa våra 2 barn på 9 och 11 år med umgängesstöd.
Jag och mitt ex separerade för ca 7 år sen vi har gemensam vårdnad och har växelvis boende.
Jag genomgick en behandling för 2 år sen mot alkoholbruk och har haft 1 återfall. Är i nuläget nykter och har på eget initiativ började lämna prover som bevis på det.
Varannan vecka har funkat sisådär då han alltid har andra saker att göra på sina veckor och jag har alltid ställt upp och tagit dom. När det kommer till skolan så är det jag som har skött det mesta kontakten, får tom ringa och sjukanmäla dom på hans veckor.
Förra måndagen ringde soc mig och sa att mitt ex hade gjort en orosänmälan av våra barn. I anmälan tog han upp att jag super hela tiden, att jag är psykiskt sjuk m.m vilket inte alls stämmer.
Efter några dagar ringer sov mig igen och berättar att dom inte kommer inleda någon utredning. Jag hör av mig till mig ex och vill ha hem mina barn som jag inte fått haft på över 1 vecka men han svarar bara att det funkar inte så!
Sen ingen kontakt och igår fick jag alltså ett stämmningsbrev.
Han har även blockat inkommande samtal från mig till min dotter så jag inte kan prata med henne.
Jag kan inte sova, jag kan inte äta, gråter eller ligger och stirrar i väggen. Jag är rädd, jag saknar mina fina barn. Kommer jag förlora dom!!??
Kan även tillägga att mitt ex har en ny tjej som inte bor i samma stad som oss och för någon månad så sa min yngsta till mig att "Vi ska flytta". Är rädd att det är därför han vill ha ensam vårdnad nu.
Har ofta varit så att exet planerar saker även på min vecka och jag får veta det när han redan har involverat barnen vilket gör att jag inte säger nej för att inte såra barnen.