Antisemitismen inom vänstern, varför?
Antiesemitism frodas i ett av våra riksdagspartier:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/goteborgspolitikern-agneta-kjaerbeck-sd-har-delat-hogerextrema-inlagg-pa-facebook
Antiesemitism frodas i ett av våra riksdagspartier:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/goteborgspolitikern-agneta-kjaerbeck-sd-har-delat-hogerextrema-inlagg-pa-facebook
Arbetarmakt:
Du är förstås inte trovärdig när du insinuerar att Sveriges Utrikesminister skulle vara någon slags antisemit men genom att anklaga oskyldiga för antisemitism bidrar du dessvärre till att ordet på sikt förlorar sin betydelse.
Om Sverige skulle stoppa socialbidrag till barn pga. vad deras fäder gjort sig skyldiga till skulle det handla om blodshämnd och det är inget som Sverige ägnar sig oavsett vilken typ av regering som styrt landet.
På tal om att relativisera saker så har nog ordföranden i Vänskapsförbundet Sverige-Israel, Kristdemokraten, Lars Adaktusson rekordet efter det att han vägrade fördöma Paraguay efter att landet nekat en våldtagen 10-årig flicka abort..
På tal om att relativisera saker så har nog ordföranden i Vänskapsförbundet Sverige-Israel, Kristdemokraten, Lars Adaktusson rekordet efter det att han vägrade fördöma Paraguay efter att landet nekat en våldtagen 10-årig flicka abort..
Jag förstår men själv drar jag gränsen vid nazism, fascism, kommunism, jihadism och andra auktoritära och eller fundamentalistiska läror och sådana ideologier ödslar jag inte tid på.
Den Palestinska myndighetens ?Fångarnas lag? (Law of the Prisoners) från 2004 samt andra förordningar medger månatliga löner, från den dagen de grips till att de frisläpps, till alla palestinier som grips för säkerhets- eller terrorbrott. Dessa brott definieras i palestinska myndighetens lag som ?kamp mot ockupationen?. Lönerna stiger i takt med den tid terroristen sitter fängslad och sträcker sig från 3,200 kronor till 27,600 kronor i månaden. I den Palestinska myndighetens budget för 2016 budgeterades det för 1,12 miljarder kronor i löner till fängslade terrorister. Antalet var i juli 2017 6,300 stycken.
Palestinska myndigheten betalar även de så kallade ?martyrernas? familjer ett månadsbelopp för resten av livet. Begreppet ?martyr? inkluderar alla terrorister och självmordsbombare som dött i samband med deras attacker mot israeler samt andra som dött i samband med konfrontationer med israeler. Dessa familjer erhåller en engångsutbetalning på 14,000 kronor för att sedan få 3,300 kronor plus andra bidrag per månad. Under 2016 budgeterades det för 1,5 miljarder kronor i sådana bidrag som utbetalades till 26,800 familjer (och 8,300 skadade som förekommer i samma kategori i budgeten).
I Sverige förlorar inte barn till kriminella rätten till försörjningsstöd, bostadsbidrag och liknande (om barnet är i behov av sådant bidrag) menar du att detta är fel?
Att Sverige ger bistånd till Palestina är inget nytt utan skedde även när den förra moderatledda regeringen satt vid makten. Det var tom så att den moderatledda regeringen ökade biståndet till Palestina med flera miljarder kronor när de regerade. Betraktar du allianspartiernas ökade bistånd till Palestina under åren 2007 till 2014 som antisemitism?
Det är inte försörjningsstöd och bostadsbidrag som det handlar om. Det förstår du säkert mycket väl.
Det handlar om att du och din utrikesminister kallar terroristlöner för socialbidrag. Dessa är ofta mångdubbelt högre än normala löner i områdena som styrs av "kära systerparti"
Den lagstadgade minimilönen där ligger på 1450 shekel/månad.
Terrorlönerna är mångdubbelt högre.
Judemördare är alltså ett statligt arbete med en löneskala, där det "kära systerparti" styr.
Utgifterna för detta var 2017 cirka 3,4 miljarder kronor. Pengar som gjort bättre nytta som verkliga socialbidrag för fattiga palestinier som lever under korrupta "kära systerpartis" styre.
Det är en sak att ge bistånd, en annan sak att vräka miljarder över en korrupt regim utan att ha någon kontroll eller krav på vart pengarna går.
2006 var sista gången jag röstade på M, det blir inget mer M för mig så länge den uppblåste och självgode Carl Bildt finns i korridorerna.
Jag vill inte betala för att läsa artikeln som ligger bakom betalvägg men att någon "frivilligt" avgår efter att ha agerat olämpligt betyder inte alltid att personen faktiskt har lämnat frivilligt.
Svenska kommittén mot antisemitism riktar kritik mot den moderate riksdagsmannen Lars Beckman som står upp för individer som sprider vit makt-propaganda, judehat, islamofobi och i stället angriper demokratisk kritik och rapportering kring ett högerextremt arrangemang.