Antisemitismen inom vänstern, varför?
Sedan kan man ju fundera på om det ligger en antisemitisk agenda bakom ifall man lägger ut videor som är kritiska mot Israel men totalt ignorerar övergrepp i andra länder.
Men varför bjuda in nazister, rasister och folk som skriver hatinlägg på sociala medier utan debatt, intervju eller tuffa frågor? Då utvecklas samtalet till ett gullande med dessa personer, ett spektakel som mest stärker varumärket för de som intervjuas och skapar intäkter till Navid Modiris podd.
Jag tycker att det var motbjudande att se intervjun med Katerina Janouch där hon får påstå att den svenska polisen är korrumperad utan att få kritiska motfrågor på påståendet. Det är också anmärkningsvärt att Navid under intervjun inte ställer kritiska frågor om Katerinas samarbete med publikationen Nya tider som är djupt förankrad i den rasideologiska miljön och har kopplingar till nazistiska Nordiska motståndsrörelsen.
Det är sorgligt att en sådan podd hejas på av den svenska högern.
Jag har påpekat att GPs ledarsida kategoriserar Navid som höger (liberal), att Navid själv nekar till att vara vänster och att Navid har ett projekt ihop med Henrik Jönsson, och Aron Flam som båda två ligger mkt långt ut på högerkanten. Varför tvekar du på var han står politiskt?
Förstår du inte skillnaden medan någon som kämpar för kvinnor och mäns lika värde och en nazist? Det är ta mig fan inte klokt.
Nu har Navid själv förklarat att han inte är vänster så att..
Centerpartiet har alltid varit ett parti till höger.
Så om man inte är vänster är man per automatik höger? Det finns ingenting däremellan? Och sen, du vet inte att mitten av höger-vänster skalan heter centern?
Klart att jag gör... men det handlar ju knappast om det - utan om att hantera alla gäster likadant under ett koncept som kräver det.
Vad håller du på med? Jag hoppas att du blir avstängd för att du publicerat denna antisemitiska film.