Inlägg från: RebeckaZ70 |Visa alla inlägg
  • RebeckaZ70

Antisemitismen inom vänstern, varför?

I morgon deltar ett antal svenska politiker från vänstern på en konferens i Malmö där arrangörera kan kopplas till terrorstämplade hamas. 

Svenske politikere stiller opp på konferanse med Hamas-agenda - Med Israel for fred (MIFF)

"
    Arrangørene hadde en tilsvarende konferanse i Danmark i 2019. Også den gang advarte MIFF i forkant, men det fikk ikke arrangørene til å moderere seg. Direktesendingene fra konferansen viste at det var oppvigleri til hat, framstilling av israelerne som torturister, det var konspirasjoner om den sionistiske lobbyen, det var krav om å ta tilbake hele landområdet som i dag er Israel og det var oppmuntring til å ofre sitt eget liv i jihad for Palestina."

Another wild hearted woman
  • RebeckaZ70
    RebeckaZ70 skrev 2023-05-26 19:23:24 följande:

I morgon deltar ett antal svenska politiker från vänstern på en konferens i Malmö där arrangörera kan kopplas till terrorstämplade hamas. 

Svenske politikere stiller opp på konferanse med Hamas-agenda - Med Israel for fred (MIFF)

"
    Arrangørene hadde en tilsvarende konferanse i Danmark i 2019. Også den gang advarte MIFF i forkant, men det fikk ikke arrangørene til å moderere seg. Direktesendingene fra konferansen viste at det var oppvigleri til hat, framstilling av israelerne som torturister, det var konspirasjoner om den sionistiske lobbyen, det var krav om å ta tilbake hele landområdet som i dag er Israel og det var oppmuntring til å ofre sitt eget liv i jihad for Palestina."

Mannen bakom arrangemanget är Amin Abou Rashed, "palestinier" med holländskt pass och som är en av Hamas huvudfinansiärer. T.o.m PLO har fördömt mötet. Naturligtvis deltar S, V och MP i mötet i Europas antisemitiska epicentrum Malmö!
  • RebeckaZ70
    Påkomna och panikslagna har alla riksdagsledamöter förutom en ställt in sitt deltagande i hamaskonferensen i Malmö. Varför vill man överhuvudtaget ge sig i lag med terroister och islamister?
  • RebeckaZ70
    Digestive skrev 2023-05-28 16:53:00 följande:
    Hade gärna hört på talet som hölls - inte för att kritikerna gav Lars Adaktusson eller Elsa Widding någon pardon för sådant, vad dessa gjorde och sa på sina konferensbesök var oväsentligt för kritikerna, men för egen del kanske det ger saken lite bättre nyans.
    Krambilden du la in i #2424 kan tänkas besktiva innehållet? 

Alltså hur tänker man? Hamas är terrorklassat av flera länder och av EU, atödjer ryssknad, viftar med hakkors och heilar. Ändå väljer man att delta tillsammasn med dessa? 
  • RebeckaZ70
    Digestive skrev 2023-05-28 19:25:41 följande:
    Såg Hanif Bali tweeta om innehållet i talet men har tyvärr ingen aning om hans summering är korrekt:

Socialdemokratiska riksdagsledamoten Jamal El Haj (#3 på listan) utlovar fler och lättare moskébyggen och att försvara niqab på en shiamoské med starka kopplingar till den iranska regimen.  (Utdrag på 5 min video)

https://twitter.com/hanifbali/status/1038113744738545664

Han ser iallafall väldigt nöjd ut, Amin Abu Rashid.

Hoppas att det kommer fler summeringar och/eller översättningar av talet.
    Tack, jag ska be min Yael att översätta, jag förstår liiite arabiska men inte tillräckligt för att översätta.
  • RebeckaZ70

https://skma.se/2023/09/mahmoud-abbas-sprider-antisemitiska-myter-om-forintelsen-och-khazarjudar/

Ledaren för socialdemokraternas Kära Systerparti sprider antisemitiska myter.

Det är nästan roande att läsa om folk som blir upprörda. Vet dom inte att han till och med har doktorerat i förintelseförnekelse?

Det är ju inget som har hindrat flera socialdemokratiska ministrar för att med tindrande ögon ta emot förtjänstmedaljer av denna tyrann.

Margot Wallström och vapenvägraren Peter Hultqvist är de jag kommer på just nu. 
    Jag vill minnas att någon av forumets socialdemokrate kallade honom för ?progressiv?.

fy fan Kräks

• RebeckaZ70
    Rataxes skrev 2023-09-09 09:04:53 följande:
    Något som upprepas i oändlighet...
    Det är deras enda reaktion när deras skyddslingar visar sig vara just de äckel som man i fler år varnat för.

Jamen SD då!

jag blir så trött?

meningslöst att ens försöka diskutera med såna.
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2023-09-24 15:44:04 följande:

Vad tycker trådskaparen om att den SD-styrda M/KD/L regeringens utrikesminister gullar med den iranska regimen?

twitter.com/KasraAarabi/status/1705581138998165667

Om syftet är att få den svensk som hålls fången i Iran frigiven kan jg förstå spelet för galleriet.

Annars säger jag som rataxes, alla poseranden med en leende Wallström, hultkvist m fl. med en förintelseförnekare har du aldrig sagt ett knyst om
  • RebeckaZ70
    K Markatta skrev 2023-11-13 19:35:22 följande:

www.expressen.se/nyheter/sverige/antisemitism-och-hat-i-forumet-pink-room/

Antisemitism och hat i forumet Pink Room

"Pink Room" är Sveriges största Facebook-grupp för kvinnor och icke-binära, med över 184 000 medlemmar. Den senaste månaden har grov antisemitism och desinformation spridits i gruppen, i skuggan av kriget mellan Israel och Hamas.

- Det är Goebbels-nivå på den här antisemitismen, säger Christer Mattson, forskare vid Göteborgs universitet.

Om gruppens grundare kan man, föga förvånande, läsa följande:

Tidigare har hon hörts i P3:s "Din gata" och jobbat som digital producent och politisk sekreterare för Socialdemokraterna i Malmö.

Det är bara toppen av ett isberg.
    Am Israel Chai
Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?