Inlägg från: RebeckaZ70 |Visa alla inlägg
  • RebeckaZ70

Antisemitismen inom vänstern, varför?

klyban skrev 2022-07-19 07:01:48 följande:

Och ändå är antisematism så mycket mycket större i högern.

Om man delar åsikter som är fascistiska och nazistiska, då hamnar man på en punkt där man börjar undra.
    Och vem har varit mer fascistisk på senare tid än hon, där man undrar varför man inte ger verkningseld bland oskyldiga och en lång rad till av saker som att lagen ska bli hårdare, men det ska inte gälla mig.
    osv...osv....osv...osv...osv....osv...osv...osv....osv...osv...osv....osv...
    osv...osv....osv...osv...osv....osv...osv...osv....osv...
    osv...osv....osv...osv...osv....osv...

För det är en lång röd tråd av samma, men det är tydligen bra att rösta på något som har visat sig mycket dåligt för judar historiskt.
    Sånt finner jag extremt intressant fascinerande ett sådant beteende och att du inte ens är medveten om det.

Och jag har likt förbannat aldrig träffat på det du påstår, inte för att jag förnekar att det finns, men inte i den omfattningen att man ska rösta på ett parti som ser börjar ut som fascister.
    För det vore att skjuta sig i foten som judisk att rösta på ett sådant part som detta.

Den mest roliga var dock hur alla partier skulle skriva på att abort skulle vi försätta tillåta och detta av enda partier vi ser att ett abortförbud som nått viktigt, och med tanke på alla abortmotståndare som rankar upp i partiet.
    Och detta ska vi gå på?
    Och skriva på ett papper som helt saknar betydelse för ALLT, undra om h*n istället kunde ägna sig åt diskutera detaljerad sakpolitik, men det kan inte längre dessa extrem populister.

Extrem populismen fick dom att inbilla sig att hela Sverige skulle stå bakom att skriva på ett betydelselöst papper om behålla aborträtten.
    Och ingen gick på det, och frågan är skrev h*n ens på själv, för om h*n inte gjorde, ja, kan fromleriet bli än värre än så?

Vilken höger? Om du menar AfS eller NMR håller jag med, annars inte. Var hittar du antisemitism hos KD? Hos L? Hos M? Berätta!

Menar du på allvar att jag istället borde rösta på S? Som har aktiva medlemmar som ropar antisemitiska slagord på Malmös gator! 

Eller menar du att jg borde rösta på V? Som har medlemmar som sjunger ramsor om att krossa sionismen och hyllar raketbeskjutning mot civilbefolkning, och som bjuder in antisemiter och förintelseförnekare till sina arrangemang!

eller menar du att jg ska röst på MP? Som haft ministrar som jämfört judar med nazister, och svamlat om sionistiska konspirationer, som deras förra språkrör gjorde när bostadsislamisten tvingades avgå.

Nej du, du kan fortsätta med ditt förtal av Ebba Busch, du saknar helt trovärdighet. Ingen bryr sig om vad du skriver eller tar dig på allvar.

Another wild hearted woman
  • RebeckaZ70
    RebeckaZ70 skrev 2022-07-19 08:09:46 följande:

Vilken höger? Om du menar AfS eller NMR håller jag med, annars inte. Var hittar du antisemitism hos KD? Hos L? Hos M? Berätta!

Menar du på allvar att jag istället borde rösta på S? Som har aktiva medlemmar som ropar antisemitiska slagord på Malmös gator! 

Eller menar du att jg borde rösta på V? Som har medlemmar som sjunger ramsor om att krossa sionismen och hyllar raketbeskjutning mot civilbefolkning, och som bjuder in antisemiter och förintelseförnekare till sina arrangemang!

eller menar du att jg ska röst på MP? Som haft ministrar som jämfört judar med nazister, och svamlat om sionistiska konspirationer, som deras förra språkrör gjorde när bostadsislamisten tvingades avgå.

Nej du, du kan fortsätta med ditt förtal av Ebba Busch, du saknar helt trovärdighet. Ingen bryr sig om vad du skriver eller tar dig på allvar.

Att du aldrig råkat ut för antisemitism kanske beror på en så enkel sak som att du inte är jude

ta på dig en yarmulke och gå ut på Malmös gator, eller på Söder i Helsingborg?
    återkom sedan med dina upplevelser.
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2022-07-19 09:38:39 följande:
    Varför tar du upp AfS och NMR men hoppar över M och KDs regeringsunderlag Sverigedemokraterna? SD är ju kända för att ha haft mängder av politiker som spridit antisemitism. 

skma.se/2018/10/valrorelsen-2018-judehat-och-rasism-stoppade-flera-sd-politiker/

Dessa plockas bort en efter en, läser du inte det du länkar till ? Tomte

Du kan sluta kleta SD på mig, jag vet inte hur många gånger jag ska behöva skriva det.

• RebeckaZ70
    KillBill skrev 2022-07-19 11:19:02 följande:
    Det var inte svar på frågan. Varför nämnde du inte SD som vid så många tillfällen kopplats till antisemitism och som är en del av regeringsunderlaget till M och KD?
    För att det inte är sanktionerat från partiledningen, vilket är fallet med afs och nmr.
    SD plockar bort dem, afs och nmr belönar dem.
  • RebeckaZ70
    klyban skrev 2022-07-19 11:22:46 följande:

Blundar du så hårt.

När en person säger de står över lagen genom andra ska straffas hårdare och h*n mindre(och detta uppenbarligen också), så ja, då är man i området fascism.
    Och undrar man varför man inte gör verkningseld bland oskyldiga, ja, då är det en hel del saker man inte förstår.
    osv...osv...osv..., om du lyft blicken från backen, så hade du insett något, men du har länge berättat att något negativt kommer du vägra ta in och kalla det för förtal, då msåte man le rätt snett och när det blir så galet fel för dig.

Dock så förekommer antisemitismen svårt i högern, men det finns på var sida.
    Tråden har bara ett syfte och det är att förmedla din agenda och hat mot vänsterpolitik, så mycket ogillande att du vägrar se väldigt dåliga saker och låtsas om de inte existerar.

RebeckaZ70 skrev 2022-07-19 08:15:12 följande:
    Att du aldrig råkat ut för antisemitism kanske beror på en så enkel sak som att du inte är jude smile2.gif

ta på dig en yarmulke och gå ut på Malmös gator, eller på Söder i Helsingborg
    återkom sedan med dina upplevelser.

Att jag aldrig råkat ut för antisematism, det är för att det inte finns någon i min närhet och har aldrig funnits.
    Vi pratar aldrig om judar, för det är skittråkigt som alla andra liknande hobbys.

Och dom upplevelserna du har är ifrån högerfolk som hatar även judar, utom när det passar dom.
    Du spelar dom rätt i händerna med ditt val, vad du ska rösta på är inget jag bryr mig om ens, men när du säger saker som är så det, så det något som är allvarligt fel utan tvekan.
    Jag förväntar mig dock ingen saklighet, för den vill du inte ha med att göra och om du hade vilja ha med sakligheten och göra, så hade du inte röstat på det parti du ska göra.

SÅ du välkomnar då ett samarbete med SD?

SD och KD är synkroniserade nu, så omöjligt säga den ena utan den andra kommer med på rulle då.
    Jag förstår detta är jobbigt för agendan, men vi inser mer än en sak här.
    Och en av dom är att du vet inte ens vart det mesta judehatet finns, det förvånar mig svårt och eftersom du säger du är jude.

så du tycker att tillhöra en folkgrupp är att utöva en hobby?

Är det en hobby att tillhöra den samiska folkgruppen? Den kurdiska folgruppen? Är de också en hobby? Andra folkgrupper, är det också en hobby?

eller gäller det bara oss judar?

vad fint att du avslöjar din egen antisemitism där.

Adjö med dig. 

• RebeckaZ70
    Rataxes skrev 2022-07-19 12:00:06 följande:
    Det är inte svårt att se vilket håll antisemitismen kommer från i det här fallet!
    Mycket dumt har jag fått höra, men att min kulturella bakgrund skulle vara en hobby var något nytt.

Tomte
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2022-07-19 14:41:35 följande:
    Björn ?Judar är inte svenskar? Söder får fortsätta att representera Sverigedemokratierna..
    Nu sa han ju att det är upptill individen att bestämma om man vill tillhöra nationen eller minoritetsgruppen.

Men som din partikamrat i tråden skriver så är det ju bara en hobby att tillhöra den judiska folkgruppen.
  • RebeckaZ70
    Neuding: Silbersteins SD-kritik träffar fel | Paulina Neuding | SvD Ledare

Den största rasistskandalen i svensk politik har inte ägt rum i Sölvesborg eller Staffanstorp. Den har ägt rum i Malmö ? en stad som styrts av Socialdemokraterna med få undantag sedan demokratins införande.

Ilmar Reepalu, Malmös starke man i nästan två decennier, uttryckte sig under sin tid som S-ordförande i Malmö så fientligt mot judar att USA:s president Barack Obama till slut såg sig nödgad att skicka sitt särskilda sändebud mot antisemitism, Hannah Rosenthal, till Sverige.

Hon konstaterade efter att ha talat med Ilmar Reepalu 2012: ?Jag vet inte vad som finns i hans huvud eller hjärta. Men jag vet att språket han använder är antisemitiskt.?

Hennes efterträdare Ira Forman hade följande besked att ge svenska medier tre år senare:

?Vi håller ett öga på Malmö.?

På så vis har Socialdemokraterna i Malmö skämt ut Sverige i världen.

Om resten av landet blir som Socialdemokraternas Malmö innebär det slutet för judiskt liv i Sverige.

• RebeckaZ70
    Flash Gordon skrev 2022-08-12 16:22:20 följande:

Hela resolution 181 här

documents-dds-ny.un.org/doc/RESOLUTION/GEN/NR0/038/88/PDF/NR003888.pdf

LÄNK

Överhuvudtaget två jämlika stater där ingen ska tvingas lämna den stat man bor i mot sin vilja och där staterna har ett fullt och lika ansvar för alla sina medborgare, oavsett jude eller arab. De bägge staterna skulle dessutom hänga ihop i en ekonomisk union. En tullunion, gemensam valuta och gemensam infrastruktur.

Det var FN:s plan för uppdelningen av det brittiska mandatet Palestina.

Sedan anföll arabländerna den judiska staten direkt när den bildades och allt förändrades.

Exakt. 

Det var arabstaterna som saboterade den gången, och som hr fortsatt att sabotera. 
  • RebeckaZ70

Så har ledaren för socialdemokraternas "kära systerparti" återigen visat att hans doktorstitel i förintelseförnekelse inte var en slump:

Tysk polis utreder Abbas förintelseuttalanden ? Dagen

Abbas anklagas för att ha förminskat Förintelsen och han utreds för ?misstankar om uppvigling till hat?. I Tyskland är det brottsligt att förminska och relativisera Förintelsen.

Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?