Inlägg från: RebeckaZ70 |Visa alla inlägg
  • RebeckaZ70

Antisemitismen inom vänstern, varför?

Det här är lik aktuellt idag som när Naomi skrev den här ledaren:

https://www.expressen.se/ledare/naomi-abramowicz/sluta-anvanda-oss-judar-som-slagtran-mot-sd/?utm_medium=link&utm_campaign=social_sharing&utm_source=twitter&social=twtr

W
    illy Silberstein representerar långt ifrån alla judar.

det är förresten inte SD som driver den judiska minoriteten ut ur Malmö, det är socialdemokraternas nya kärnväljare som gör det, med Partiets goda minne.

Another wild hearted woman
  • RebeckaZ70
    nattuw skrev 2023-04-05 18:37:52 följande:
    Stora delar av vänstern har inga problem med antisemitism och därmed har de inte heller något intresse av att ta avstånd från den antisemitism som frodas i olika vänsterrörelser.

Stora delar av vänstern har inte heller några problem med antisemitism eller rasism om den kommer från en grupp som vänstern kan utmåla som offer och därmed använda sig av politiskt. De enda gångerna majoriteten av vänstern har problem med antisemitism och rasism är när de tror sig kunna vinna politiska fördelar genom att påstå sig vara emot antisemitism och rasism.
    Skål
  • RebeckaZ70
    Rataxes skrev 2023-04-05 08:53:23 följande:

Blivande toppnamn i Partiet:

Inget förvånar mig längre när det gäller S.
  • RebeckaZ70
    SSU:s Örebrobas Matilda Jansson kritiseras efter Israel-tweet ? Nerikes Allehanda (na.se)

?Vi har uppmärksammat att hon har publicerat ett flertal tweets på gränsen till antisemistisk israelkritik?

I ett normalt parti med nolltolerans mot rasism hade hon tvingats avgå men nu är hon ju socialdemokrat!

"jag kan bara hoppas att det beror på okunskap, säger Hanna Nir, förbundets ordförande." Kunskap och moral tydligen inte så viktigt för socialdemokraterna.

Nu ska hon ta twitterpaus för allt hat hon fått från nazister !!!

Det är vi judar som kritiserat henne. Hon låter som Putin.
  • RebeckaZ70

https://miff.se/sverige-och-israel/naturvardsverket-och-sida-betalar-hat-och-terrorspridande-palestiniers-mediautbildning/

naturvårdsverket och SIDA satsar alltså miljoner på att utbilda palestinier i att hata.

de senaste 25 åren har Sverige satsat 36 miljarder på Palestina. 

har det gett något resultat, annat än berikat Arafat och Abu Mazen? pengar har gått till pay for slay m.m. Demokratin lyser fortfarande med sin frånvaro liksom mänsklig rättigheter.

• RebeckaZ70
    Rataxes skrev 2023-05-05 16:11:58 följande:
    ??Vi ber till Allah att han inte låter en enda gata i Palestina vara utan ett av deras förorenade lik?

Bra investering...

Dessutom stödjer palestinska myndigheten Putain Kräks
    Jo, mm kan ju fundera på hur lång tid det tog för Israel att bli en fungerande demokrati med mänsklig rättigheter och jämföra med grannländerna? om de ägnade mer tid och energi åt att bygga upp sitt samhälle istället för att ständigt anfalla oss skulle det kunna se annorlunda ut även där.

P A är helt körda, de har fortfarande som mål att itplåna Israel som stat. 
  • RebeckaZ70
    klyban skrev 2023-05-05 21:45:17 följande:

Kanske inte Israel ska bomba dom då?
    Eller gillar du bomber som faller på oskyldiga om de bara har fel religion?

Du menar att vi ska slut försvara oss när vi blir anfallna? Det skulle väl passa dig utmärkt. ze final zolusion utan att själv behöva delta?

hamas är ju så klart oskyldiga? De är ju religiös socialdemokrati enligt någon forskare. Har du missat att hamas och islamic jihad skikar raketer mot sin egna inne i Gaza? Och mot muslimer inne i Israel. Och mot helt vanliga israeler oavsett religion.

Jg gillar inte bomber, jag har suttit i skyddsrum i Ashdod medan raketer från Gaza regnat ner, mär vi äntligen kom ut fick vi se räddningspersonal samla ihop resterna av en mamma med barn som inte hann ta skydd. 

det är detta och mycket annat som du inte vill att vi ska få försvara oss mot. 

vi ska helst bar låta oss mördas, helt enligt hamas och islamic jihads och PLO S önskan, på samma sätt som större delen av världen blundade fram till 1945. De enda judar du och dina gelikar bryr er om är döda judar.

• RebeckaZ70
    Linnie skrev 2023-05-08 08:17:46 följande:
    "Oss"? Är inte du svensk och bor i Sverige?
    Jag är född och uppvuxen i Sverige, Flyttade till Israel för 6 år sedan, därför skriver jag Oss och vi när jag menar Israel.
    Linnie skrev 2023-05-08 08:32:28 följande:

RebeckaZ: Anledningen att jag undrar är för att jag har en nära vän som är judisk. H*n har bott i Sverige i hela sitt liv, halvsvensk och halvisrael. 
    H*n kan ibland säga saker som "vårt parlament", jag: " ehh.. jaha, du menar riksdagen?" Nej då menar h*n Israels parlament, ett land ena föräldern lämnade långt innan min vän föddes.

Det är så himla märkligt!
    Känner ingen annan som är född i Sverige av en helsvensk förälder och en förälder som lämnade sitt hemland i 20-årsåldern som skulle uttrycka sej som "våra politiker" och då inte mena Sveriges politiker utan mena politikerna i det land som ena föräldern är uppvuxen i.

Att säga "våra politiker" och mena Israels när man är svensk med judiskt påbrå men har bott hela sitt liv i Sverige (liksom ens förfäder i flera generationer), då är det ju bara ännu märkligare!

Vore väldigt tacksam och dessutom intressant med en förklaring: )

Det är väl för att din vän identifierar sig som judisk och på det viset känner att man tillhör den judiska staten..

Jag identifierar mig även som svensk och intresserar mig för vad som händer i Sverige Men säger inte vår regering elller vårt parlament om sverige.
Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?